Alarm lichten op XJR 1300

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
Hellas geen alarmlichten op mijn Xjr 1300 .Ivm file rijden misschien toch wel handig Nu de vraag is dit simpel op te lossen
 
Rommelen in de bedrading moet je toch, of wou je het draadloos doen?

Alarmlichten zijn NIET verboden, het gebruik ervan ligt aan banden.

@FritsVrolijk hey nog effe een tip: Misschien past een (tweedehans) stuurbediening van een 2004 XJR, dan heb je een bediening waar alles op zit, ook een schakelaar voor de alarmlichten

maar doe eerst maar de uitdaging met de richtingaanwijzers, ikmben benieuwd wat daar uit gaat komen
 
Rommelen in de bedrading moet je toch, of wou je het draadloos doen?

maar doe eerst maar de uitdaging met de richtingaanwijzers, ikmben benieuwd wat daar uit gaat komen
Hoi Rob nee ik ga niet rommelen in me bedrading .Straks fikt heel me kabelboom er uit die mazzel zal ik weer hebben

Heb nog genoeg te sleutelen me voorvork kering is ook lek dus ook dat moet ik nog fiksen kan ik gelijk de olie verversen ook een fijn plan denk ik
 
Nog effe verder gekeken maar als het mijn XJR zou zijn kies ik echt voor deze oplossing, er vanuitgaand dat de stekkers overeenkomen, voor een paar tientjes een bolt-on oplossing

 
Rob echt super bedankt voor de tijd die je neemt

Maar mijn XJR is uit 2002 maar mocht jou oplossing ook op mijn motor passen dan koop ik 100% zeker die schakelaar


Heb Boonstra een mail gestuurd met de vraag of het past op een 2002 model
 
Ja dat van 2002 weet ik, het zou alleen om de stekkertjes gaan die moeten assen. Ik wil met mijn beperkte verstandelijke vermogens en verkeerde denkwijzes best even verder kijken of de stekkerblokken hetzelfde zijn, Yamaha kennende veranderen ze daar niet veel aan.. Dan kan je met zekerheid mij de schuld geven als het fout gaat. Daarbij wil ik ook nog wel effe verser neuzen of de schakelaar op meer modellen voorkomt zodatr je wellicht meer keuze in prijzen hebt, kan best dat die op een FJ ook zit...
 
Nou, @FritsVrolijk omdat mijn zwagert vandeweek met hetzelfde probleem kwam heb ik hem ookde tip van de schakelaar gegeven en hij heeft hem klakkeloos en meteen besteld, je hoort dus van mij wat het wordt, misschien moet ik de hele donderse boel wel oversolderen
 
Nou, @FritsVrolijk omdat mijn zwagert vandeweek met hetzelfde probleem kwam heb ik hem ookde tip van de schakelaar gegeven en hij heeft hem klakkeloos en meteen besteld, je hoort dus van mij wat het wordt, misschien moet ik de hele donderse boel wel oversolderen
Hoop het niet Rob dan gaat het voor mij over dan ga ik op zeker de boel slopen denk ik Hoor van je hoe het afloopt :)
 
Hellas geen alarmlichten op mijn Xjr 1300 .Ivm file rijden misschien toch wel handig Nu de vraag is dit simpel op te lossen
Op zich heeft het geen enkele zin maar voor ca 0.50 eurocent zelf simpel te maken een schakelaartje kopen bij Ali en dan 2 draadjes verbinden met je RAW L+R heb ik op mijn Vespa ook gedaan. ik gebruik het wel eens als je voor een stoplicht staat en je ziet in de spiegel een auto een betje snel naderen.
je hoeft maar 3 draadjes 1 massa en naar de kniopperlichten + te verbinden zonder toevoeging van een relais.
voor tussen de file heeft het geen zin want die automobilist ziet je meestal pas als je er voorbij bent voor die tijd is ie gefixeerd op zijn voorganger.
 
Op zich heeft het geen enkele zin maar voor ca 0.50 eurocent zelf simpel te maken een schakelaartje kopen bij Ali en dan 2 draadjes verbinden met je RAW L+R heb ik op mijn Vespa ook gedaan. ik gebruik het wel eens als je voor een stoplicht staat en je ziet in de spiegel een auto een betje snel naderen.
je hoeft maar 3 draadjes 1 massa en naar de kniopperlichten + te verbinden zonder toevoeging van een relais.
voor tussen de file heeft het geen zin want die automobilist ziet je meestal pas als je er voorbij bent voor die tijd is ie gefixeerd op zijn voorganger.
Massa? Weet je zeker dat die derde niet aan het P contact van de stuurschakelaar (dus aan het knipperrelais)moet?
 
Ik laat ze maar... @v.d.v. tot post 15 is het oeverloos gezwam dan kom ik met de nèt nog genoemde schakelaar tussen de lichten en.... ach laat maar ook
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan