Algemene MotoGP topic

Op de site van de MotoGP zelf wordt ook nog rekening gehouden met races in Amerika, Argentinie, Thailand en Maleisie.

new-calendar-2020-2.big.jpg


Bron afbeelding: MotoGP™ is back! 2020 calendar released
 
Zoals onderin staat bij de ** word er voor 31 juli bekend gemaakt of die overzeese gp s plaats kunnen vinden.

Deze zullen ook publiekelijk toegankelijk zijn.
 
Ben blij dat ik niet direct in paniek mijn vlucht en hotel voor Valencia heb omgeboekt naar 30 november.
Ik hoop dat de wereld er dan wat anders voor staat, maar ik denk persoonlijk dat het bij een citytrip in Valencia zal blijven.... Dan kan het alleen maar meevallen.
 
Mooie pod-/vodcast van Frank Weeink met Freddie Spencer. En het is echt Spencer ten voeten uit, je gooit er een stuiver in en hij lult voor 10 euro. :)


Zit nu te kijken / luisteren. Prachtige verhalen. En ook mooi dat hij de hele dirttrack geschiedenis en de docu "On any Sunday" nog even aanhaalt. Een must see voor iedere race fan.
 
Is de test van vandaag nog ergens terug te zien en wordt de WSBK test ergens uitgezonden?
 
Ja wel een rare tijd. Anders zag je rond deze tijd de eerste MotoGP combinaties op de snelwegen rijden. En nu blijft het akelig stil..
 
1

Word o.a. ook de dovi docu uitgezonden ( undaunted) , de race van vorig jaar en die van 2017..
Trouwens volgens mij iedere zondag dat normaal race dag zou zijn zenden ze de wedstrijd van vorig jaar uit.
 
Leuk die zomertesten. Is er iig iets om over te lullen.

Even de tijden van de afgelopen dagen. Mooi om te zien dat Redding met de WSBK fiets maar een seconde langzamer is dan de snelste GP coureur, en sneller dan sommige. Ook mooi dat op de tweede dag niet Pol, maar Oliveira de snelste is.

MotoGP times on Wednesday, June 24th

1st Miguel Oliveira, KTM, 1: 32.913
2nd Pol Espargaró, KTM, 1: 33.122
3rd Michele Pirro, Ducati, 1: 33.124
4th Aleix Espargaró, Aprilia, 1: 33.427
5th Brad Binder, KTM, 1: 33.588
6.Iker Lecuona, KTM, 1: 33.591
7. Scott Redding, Ducati, 1: 33.957 (SBK)
8. Bradley Smith, Aprilia, 1: 34.276
9.Sylvain Guintoli, Suzuki, 1: 34.287
10.Jonnny Rea, Kawasaki, 1: 34.381 (SBK)

MotoGP times on Tuesday, June 23

1st Pol Espargaró, KTM, 1: 33.07
2.Michele Pirro, Ducati, 1: 33.19
3.Miguel Oliveira, KTM, 1: 33.22
4.Aleix Espargaró, Aprilia, 1: 33.97
5. Bradley Smith, Aprilia, 1: 34.00
6.Iker Lecuona, KTM, 1: 34.07
7. Brad Binder, KTM, 1: 34.41
8.Sylvain Guintoli, Suzuki, 1: 34.47

- Mehr bei SPEEDWEEK.COM: Misano-Test: Miguel Oliveira gibt das Tempo vor / MotoGP SPEEDWEEK.COM
 
Oke dan! Petrux naar Tech3 en dan Oliveira door naar factory team




KTM heeft aangekondigd dat ze zullen vertrouwen op de vaardigheden van Brad Binder en Miguel Oliveira om Red Bull KTM Factory Racing in 2021 te vertegenwoordigen. De Zuid-Afrikaanse en Portugese, voormalige Moto3 ™ - en Moto2 ™ -teamgenoten zullen zich herenigen in de koningsklasse. Ondertussen zal KTM hun doelbewuste aanval op MotoGP uitbreiden door de ervaring en GP-winnende snelheid van Danilo Petrucci, die Iker Lecuona zal bijstaan bij Red Bull KTM Tech3, te verwelkomen en te benutten voor de campagne van 2021. Alle vier de racers zullen fabrieks KTM RC16s besturen.
 
Mooi om te zien dat Redding met de WSBK fiets maar een seconde langzamer is dan de snelste GP coureur, en sneller dan sommige.
Het gebeurt wel vaker, zeker op de krappere Europese banen, dat de World Superbike motoren op qualifying tyres zich kunnen meten met de MotoGP-tijden op "gewone" banden. Eén rondje kan dat; twee misschien ook nog; daarna is de qualifier op en gaat de MotoGP fiets gewoon op hetzelfde tempo door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan