Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is het Brembo onderdeelnummer voor de sinterblokken voor een RSV.Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik dan toch voor de brembo sinterblokken aangezien alles een beetje in hetzelfde prijssegment zit.
@RG-gamma dat typernummer is specifiek voor de remklauw van de aprilia rsv? Of is dat typerend voor de compound?
Kan natuurlijk ook versleten platen zijn.Dank je wel! Ik heb ze zojuist besteld. Op ebay waren ze scherp geprijsd.
Maar nu ik toch in de vraagmodus zit ... Ik heb een paar maanden geleden mijn slave clutch cilinder vervangen aangezien deze lek was. Ik heb wederom een orginele genomen aangezien een aftermarket een probleem kan opleveren.
Ik heb inmiddels dit systeem al 3 keer ontlucht (je kan het maar zeker weten) maar de koppeling blijft licht aangrijpen wanneer deze in versnelling staat met de hendel in. Is er iemand bekend met dit probleem?
Een hydraulische koppeling is zelfstellend, als de boel goed gewerkt heeft en er niks veranderd is kan het niet aan de afstelling zitten. Koppelings-platen worden wel dunner, maar niet dikker. En al ze dunner worden gaat ie slippen niet eerder aangrijpen.Nou heb zojuist even geprobeerd de vrije slag te minimaliseren om zo het ontkoppelprobleem te verhelpen... maar zelf met de pin helemaal ingedraait ontkoppeld hij niet helemaal. Ik ben bang dat ik toch is moet gaan kijken naar de koppelingsplaten
@midlifecrisis ik kan me niet herinneren hoe het ontkoppelen is geweest voordat ik de slave cilinder had vervangen.
Voor wat betreft het tonnetje... als ik het filmpje van apriliaperformance goed begrijp, als jj deze verder in draait zal de master cilinder met inknijpen nog verder worden ingedrukt met als gevolg dat hij 'meer' zou moeten ontkoppelen? Enige nadeel van teveel indraaien is dat je vrije slag er niet meer is waardoor de olie bij warm worden weer uitzet en omdat hij nergens heen kan je licht ontkoppelt tijdens rijden ( dus een slippende koppeling)?
Ik heb gisteren ook met de motorzaak hier in de buurt gebeld (was voorheen een apriliadealer), maar deze zei dat als hij gewoon schakelt en als je hem gewoon in zijn vrij krijgt wanneer die warm is dat je er dan niet teveel aandacht aan moet besteden.
Toch een beetje een vreemd verhaal lijkt me aangezien je hem toch heel licht aan voelt grijpen als je erop zit. Hij gaat niet naar voren maar je voelt wel lichte weerstand. Wat denken jullie?
Bijna goed als je hem te ver draait heb je kans dat de zuiger niet ver genoeg terug komt waar door je koppeling in geknepen blijft, evarings deskundige hier , ik vervang elk jaar de koppelings olie en elk jaar stond ik enorm te klooien om de boel weer goed ontlucht te krijgen, tot ik vorig jaar eens naar de rem keek en me opeens opviel dat daar gewoon een ontluchtings nippel zit (boven dus) en bij de koppeling dus niet.Tonnetje moet niet te ver. Dan komt er juist weer minder vloeistof doorheen. Hij moet net daarvoor zitten beetje pielen en testen is het om de sweetspot te vinden Maar ik denk dat je gewoon nog beter moet ontluchten. Of je master is lek
Je hebt de ktm startkoppeling gebruikt? Stuk cheaper dan aprillia