Alles over motorbanden Deel 7

21 jun 2004
15.744
8
55
Purmerend
Bezoek Site
In 5 jaar tijd met woon werkverkeer met een R6 en een GSX-R 600 met S20 en BT016 Pro heb ik nog nooit meegemaakt dat een achterband minder dan 8500 km deed.

Ik weet niet hoe mensen hun banden zo snel slijten maar dat krijg je niet zomaar voor elkaar op straat.
Een Pilot Power 3 op een van mijn Blackbirds. Nog geen 3500km, waarvan 2800km in de Dolomieten.
Een klant van mijn met een B-King Turbo, 1500km met een BT021 achterband (en geen burn-outs).

vuurbloed

MF veteraan
14 aug 2005
21.981
5
55
Hoofddorp
In 5 jaar tijd met woon werkverkeer met een R6 en een GSX-R 600 met S20 en BT016 Pro heb ik nog nooit meegemaakt dat een achterband minder dan 8500 km deed.

Ik weet niet hoe mensen hun banden zo snel slijten maar dat krijg je niet zomaar voor elkaar op straat.
beide die je noemt....haalden geen 6000 km op de sp1....

Stefan 750

Die hard MF'er
19 jul 2010
597
0
Hendrik Ido Ambacht
Met de Honda fireblade haalde ik volgens mij 7 a 7500 km met een setje s 20 EVO.. Metzeler m7rr net zoiets. Maar dat is een schatting die heb ik niet opgereden maar iets van 4000 km mee gemaakt. BT016PRO had ik volgens mij met 6000 weg maar dat was vooral de middenstrook op de achterband die heel hard ging. Was verder wel een erg fijne band net als de s20evo. Tot nu mijn fijnste band die ik heb gereden. Daar zaten verschillende ritten bij. Van flink poken met maten, weekendjes Duitsland of Luxemburg, 1 circuit dag per jaar maar ook relaxed toeren. Mijn maat met zijn rijstvelden vreet dezelfde banden op zijn aprillia’s ook binnen de 4000 helemaal weg. Met gemak.... geloof dat zn record op 1500km met een achterband was ofzo. Dat gaat mij nooit lukken denk ik.

Ik heb nu Maxxis supermaxx onder de nieuwe motor. Moet nog even bekijken wat ik er precies van vindt. Niet een extreem slechte band maar het voelt een beetje vaag aan. Niet een helemaal een 100% vertrouwd gevoel. Kan er wel gewoon stevig door de lange doordraaiers en klaverbladen op de snelweg zijn geen probleem eenmaal warm maar blijft een beetje een vaag onduidelijk gevoel. Durf er niet de dingen mee als de s20 EVO omdat je minder feedback terug krijg van de band. Net of ze gewoon gaan gaan gaan totdat ze ineens onder je reet weg klappen zonder dat je merkt dat je in de buurt van zijn limiet komt. Of dat bereik ligt heel ver. :P Zeker als ze niet op temperatuur zijn rijden ze vreemd, heel houterig. Ik ga snel wat km’s maken met deze set. Misschien dat ik ze heel het seizoen laat zitten en gewoon lekker testen wat ze kunnen.

28 jun 2016
125
0
26
venray
nou ik kan hem er niet zomaar uithalen en heb niet zo veel zin dat als ik hem er uit haal dat ie meteen leeg loopt want dan moet ik echt iets anders gaan regelen geen idee hoe diep die er in zit :(

28 jun 2016
125
0
26
venray
het blijkt een flinke schroef te zijn hij gaat er namelijk schuin in en ik dacht ik zal eens checken met een sopje en hij is dus wel egt lek :( dan heb ik nog een paar motor bedrijven gebeld in de buurt maar die hebben geen tijd of willen geen band repareren i.v.m. schade vergoedingen... dus nu maar eens bedenken wat ik ga doen.

15 apr 2004
3.169
0
Bodegraven
Heb nu pilot powers onder mn street triple liggen. De voorband is nu op, achter voorlopig nog niet. Ik was niet super tevreden over dit type band, met name de voorkant voelde niet heel vertrouwd. Vind het echter wel zonde om deze achterband nu al te gaan vervangen. Welke voorband zou het hierbij nog goed doen? Als mn achterband op is, maak ik de combi uiteraard weer passend

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
13.211
18
56
Den Haag
Heb nu pilot powers onder mn street triple liggen. De voorband is nu op, achter voorlopig nog niet. Ik was niet super tevreden over dit type band, met name de voorkant voelde niet heel vertrouwd. Vind het echter wel zonde om deze achterband nu al te gaan vervangen. Welke voorband zou het hierbij nog goed doen? Als mn achterband op is, maak ik de combi uiteraard weer passend
Ik vond dat Pilot power 3 het heel goed deed op mijn Street.

wil79

MF veteraan
6 mrt 2015
1.061
0
39
Als je nu een nwe band erop zet zit je weer als de achterband op is, dan is je voorband weer heel goed.

Of tijdelijk met 2 verschillende banden rijden, of 2e hands band erin nu, of je verlies pakken, en compleet set vervangen.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.473
1
Utrecht
Welke voorband: pilot power 3 ligt voor de hand natuurlijk.

Metzeler en Pirelli hebben ook een wat zachter karkas, kun je overwegen als de achterband Viva op is.

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.421
9
46
Zuid-Holland
het blijkt een flinke schroef te zijn hij gaat er namelijk schuin in en ik dacht ik zal eens checken met een sopje en hij is dus wel egt lek :( dan heb ik nog een paar motor bedrijven gebeld in de buurt maar die hebben geen tijd of willen geen band repareren i.v.m. schade vergoedingen... dus nu maar eens bedenken wat ik ga doen.
En werd het alsnog een goed weekend? :] *O*

28 jun 2016
125
0
26
venray
Nou ik heb vrijdag het uitstekende deel van de pijker afgeknipt en naar huis gereden.zaterdag morgen ook nog naar de motor zaak gereden. Die heeft de band kunnen repareren en er kwam zoon spijker met dubbele kop uit. Die er schuin doorheen ging ongeveer 4 cm -O-
Maar hij is gemaakt en ik ben weer blij *O*

26 jul 2010
50
0
50
Dreumel
Een Pilot Power 3 op een van mijn Blackbirds. Nog geen 3500km, waarvan 2800km in de Dolomieten.
Een klant van mijn met een B-King Turbo, 1500km met een BT021 achterband (en geen burn-outs).
de vraag is dan altijd is dit op de zijkanten of op het midden?Want mijn banden zijn nog helemaal rond na 5000 km.en de zijkanten harder gesleten dan het midden.Of is het midden helemaal op en de banden vierkant? dunlop sportmax 2 aprilia tuono.Dit is geen kritiek vraag maar puur om een beeld te krijgen.Want ik lees zo vaak dat mensen op straat maar 2500 km met een band doen maar ik ben dan benieuwd of dat vol acceleratie in bochten is of rechtuit?