Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een 1100 GS, en dan hopen dattie heel blijft Kan nu elk jaar een andere fiets kopen omdat ze niet meer dan 15000 km meegaan
Dan zou ik 's naar je rijstijl kijken. Die van mij heeft de laatste 2.5 jaar (50K) geen enkel probleem gehad, offroad, met duo en bagage enz...Een 1100 GS, en dan hopen dattie heel blijft Kan nu elk jaar een andere fiets kopen omdat ze niet meer dan 15000 km meegaan
Mijn RC36IIHornet is een goede, nog niet in de gedachtegangen langs gekomen..
Motoguzzi wel, maar worden meestal wat hoog in de prijsklasse aangeboden.
Verder had ik de volgende zaken al bedacht:
VFR RC36 of nieuwer
TDM (4TX (geloof ik dat die heet ) motor)
SV (600 of 1000)
Hyosing (schrijf je dat zo?)
CBR / GPZ / etc.
Mijn RC36II
Is goed mee te touren met bepakking, maar ook een circuitje gaat prima
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb niet alles gelezen, maar de hoeveelste ben ik die zijn eigen motor aanprijst?
haal jij nou eerst je rbw maar esals ik 2000 tot 3000 euro in mijn zak had... kocht ik...
Een lederen pak en zou ik doorsparen voor een mooie motor
Zo, inmiddels zijn we heel wat verder, nog altijd niets aangeschaft, wel enkele mensen "teleurgesteld".
het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh verschikkelijk!
De SV 650 is op dit moment nog altijd nummer 1, de TDM heeft nog te weinig ervaring, en is een stuk "schaarser"
Vertel!het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh verschikkelijk!
Vertel!
Zo, inmiddels zijn we heel wat verder, nog altijd niets aangeschaft, wel enkele mensen "teleurgesteld".
het is zo jammer om te zien hoe mensen met hun spullen omgaan... en het kennis niveau.. oh oh oh verschikkelijk!
De SV 650 is op dit moment nog altijd nummer 1, de TDM heeft nog te weinig ervaring, en is een stuk "schaarser"
Valse info vind ik echt Onwetendheid.. achhet begint bij wat een advertentie allemaal vermeld:
bouwjaar 20XX
Dan kijk ik altijd even of het kenteken zichtbaar is en tik dat in bij de RDW, komt er een ander bouwjaar uit… kan, tikfoutje ofzoiets… maar wel slordig.
Dan ga je wat vragen stellen per mail (bijvoorbeeld over het bouwjaar) of over de staat van verschillende onderdelen.
Over remschijven vraag ik vaak hoe het daarmee staat, en krijg dan een antwoord in de trend van "prima"… tegenwoordig vermeld ik dat ik wil weten hoe dik ze zijn, in de categorie prima heb ik schijven gevonden die 3mm dik waren, met een opdruk "min. thickness. 5,5mm....
Dan ga je een keertje kijken, kom je daar aan krijg je een motor te zien waarbij (na dat je een advertentie hebt gelezen van een "in uitstekende staat verkerende motor") je je afvraagt of je wel op het goede adres bent.
Dingen als:
- Afgebroken kap ophangingen,
- Afgebroken handels (koppeling/rem)
- Radiator ophanging die afgebroken is.
- Ketting die op half zeven hangt (incl roest)
- Banden met zeer vreemde slijtage patronen en antieke productie data (ik heb banden gezien die als "uitstekende staat" worden gebrandmerkt met data van voor 2004!)
Als je er dan naar vraagt, blijkt dat de mensen die de zaken verkopen niets (willen) weten of (willen/kunnen) vertellen over de motor in kwestie, bij een TDM verkoper vroeg ik "wanneer heb je voor het laatst olie gepeilt" antwoord, (echt waar):
"Niet, maar er zit hier een glaasje, kijk er zit olie in" (de motor had een jaar stilgestaan volgend de eigenaar)
Een motor met overduidelijke valschade/glij schade, (radiator ophanging van een SV, handels, kappen stuk etc.) "ja hij is een keertje omgevallen, niet onderuit gegaan hoor"
WAAROM!!!
Gelukkig zijn er ook echte liefhebbers tussen, je kan die echt alles vragen, weten ook alles en vertellen volpassie over het te verkopen object… dat werkt zo veel beter.
Tot zo ver de frusties van een motor koper.