Alternatief ANWB??

ANWB of Route Mobiel of KNWV?

  • ANWB

    Stemmen: 39 72,2%
  • Route Mobiel

    Stemmen: 9 16,7%
  • KNWV

    Stemmen: 6 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    54
Dat Route mobiel, klinkt best aantrekkelijk vooral door de mogelijkheid om no-claim op te bouwen en de hulp op je thuis adres. (Iets wat de ANWB niet heeft of waar voor je extra moet bij betalen.) Ik zit al een jaar of tien bij de ANWB, maar het laatse jaar alleen puur voor de motor. De auto krijgt zijn eventuele wegenwacht hulp tegenwoordig via de "Volvo Assistance".

Dus als je Route mobiel maar voor één voertuig nodig hebt dan is het zeker voordeliger de ANWB.
 
Heb ik net gebolen: weet Annabel (want zo heette ze, en ze klonk zó leuk!!!) niet of motorrijders überhauptitèr wel lid kunnen worden...
Motorrijders? Uuuuuuuh.....dat is waar ook, die heb je ook nog. Rijden die niet op zo'n uh ...uuuuuuuuuh...JA MOTOR!!! EEN MOTOR!!! Dat was het, een motor das waar ook,...........geen idee eigenlijk.


:X
Jij hebt ook gebeld (gebolen) :? met die vraag, begrijp ik.
Kreeg je echt dat antwoord? :X

Hmm, mijn vertrouwen in ze zakt al aardig...
 
Als je een auto en een motor hebt ben je goedkoper uit bij de ANWB. Bij Route Mobiel betaal je nl per kenteken en alleen voor dat voertuig wat bij hun geregistreerd is krijg je hulp en bij de ANWB ben je als persoon lid en maakt het niet uit in welk voertuig je pech krijgt.
Wil

En ik heb eens nagevraagd, maar mijn zus kan in mijn auto met mijn anwb kaart ook gewoon hulp krijgen.
Dus ook daar geen winst.
Jammer :(
 
waar halen die lui van de een op de andere dag 1000 hulpvoertuigen + bemanning vandaan?

en welke bank zal een dergelijk initiatief financieren? Ze hebben nog geen leden, dus wie zullen ze de komende dagen moeten helpen?



lijkt me een erg risico vol plan. of er moet iets inzitten in een internationale organisatie ... mogelijk een die nu niet meer met de anwb wil samenwerken waardoor er een europees monopolie naar de nieuwkomer gaat..... (speculatie gebaseerd op geen info)
 
Tsja, wat wil je? Een reparatie ter plekke indien mogelijk, als reparatie niet mogelijk is afslepen (ANWB), of gelijk afslepen naar een garage (concurrentie)?
 
denk zelf dat de KNMV het beste is voor als je motor rijd ervaring jah en ze zijn nog aardig rap ook als je ze belt

ik heb bijde ANWB en KNMV rij namelijk ook een koekblikkie
Denk dat route mobiel minder opties zal hebben als de ANWB dus ik blijf voor mijn blikkie mooi daar
Wandt hoe zit het met vervangend vervoer lees ik niks over terug :?
reparatie's doen ze niet
ik kijk dus eerst ff lekker hoe ze zich gaan presteren :9
 
Ik zal ook eens gaan kijken. Het lijkt me wel aantrekkelijk.
Ik heb nu een anwb lidmaatschap alleen voor de motor. Auto van de zaak heeft al wegenwachtservice.
 
waar halen die lui van de een op de andere dag 1000 hulpvoertuigen + bemanning vandaan?
Ze hebben een partner. In een andere post staat welke. Die zal de voertuigen wel hebben.

Ook de ANWB doet niet alles zelf. In de stad zetten ze (zoals ik helaas maar al te goed weet) ook lokale garagebedrijven in. Die zullen wel partner van de ANWB zijn dan ;)
 
Die concurentie bevalt me wel. Dat monopolistische geleuter van de ANWB ben ik meer dan zat. Zeker omdat ze allerlei politieke standpunten innemen namens de leden. Nou, meestal niet namens mij!

En meneer Tango zal waarschijnlijk geen bank nodig hebben om dit te financieren :)
 
Die concurentie bevalt me wel. Dat monopolistische geleuter van de ANWB ben ik meer dan zat. Zeker omdat ze allerlei politieke standpunten innemen namens de leden. Nou, meestal niet namens mij!

En meneer Tango zal waarschijnlijk geen bank nodig hebben om dit te financieren :)

:^ hear hear.

Voor mij wordt het per 01-01 de KNMV, geen ongevraagde belangenbehartiging meer van de zeur club.
 
denk zelf dat de KNMV het beste is voor als je motor rijd ervaring jah en ze zijn nog aardig rap ook als je ze belt

ik heb bijde ANWB en KNMV rij namelijk ook een koekblikkie
Denk dat route mobiel minder opties zal hebben als de ANWB dus ik blijf voor mijn blikkie mooi daar
Wandt hoe zit het met vervangend vervoer lees ik niks over terug :?
reparatie's doen ze niet
ik kijk dus eerst ff lekker hoe ze zich gaan presteren :9
bij je koekblikkie krijg je gratis ook hulp van de KNMV hoor.

Wist trouwens niet dat dit van meneer Tango was. Overigens ging ik bij de MM even tanken bij de shell en betaalde nog maar 1 cent per liter meer dan Wingman die bij de Tango tankte. Dus zoveel goedkoper zijn ze niet meer. De concurentie heeft ook hun prijzen laten zakken als ze in de buurt van zo'n Tango zitten. Zal nu misschien met de ANBW ook wel gebeuren. Goede zaak dus.
 
Volgens mij (als ik naar de auto's kijk) is route mobiel = afslepen naar garage in de buurt en is ANWB vaak fix ter plekke.
 
Ik heb een reisverzekering bij Centraal Beheer (dus gewoon naast mijn verkeersverzekering). Die reisverzekering is in eerste instantie gewoon voor mezelf (ziektekosten/repatriëring/rechtsbijstand), maar er zit voor zo'n EUR 10,- per jaar ook een voertuighulp-component in. Binnen Nederland geldt deze alleen bij een geplande trip (als je bv. met een hotelreservering kunt laten zien dat je echt met een doel onderweg was), maar buiten Nederland geldt die zondermeer. En bij navraag bleek dat dat ook voor een motor geldt.

Als ik dus in de Ardennen sta met pech, dan wordt een kleine reparatie (tot EUR 300,- oid) vergoed door de reisverzekering. En als het niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden dan is tevens de repatriëring van de motor verzekerd! :)

Alle verzekeringen die wij (mijn vrouw en ik) tot nu toe gehad hebben voorzien in een pechhulp voor buitenland voor alle landen waar de dekking geldt. De condities verschillen wel eens wat. Ik kan je uit ervaring zeggen: het werkt. Alleen is het jammer dat als je bijv. op zondag stilvalt 9 van de 10 keer gerepatrieerd ipv. gerepareerd wordt, tenzij je tot maandag kan wachten.

Dus om daarvoor nou lid te worden van de KNMV? Verzekeren is overigens ook elders goedkoper ondanks VRO cursus korting. Als je het prijsverschil nou gebruikt om lid te worden van de MAG om je belangen als motorrijder in het algemeen te behartigen dan heb je in totaal meer voor minder.
 
Ik ben tevreden over de hulp die ANWB biedt langs de weg ongeacht welk voertuig ik rijd. Maar, waar ik me zeer aan stoor is de bijkomende zaken waar de ANWB zich mee bezighoudt. Kortingskaarten, aanbiedingen, de kampioen en andere bladen zogenaamd "onafhankelijk" onderzoek en legio andere zaken. daardoor heb ik het idee dat ik veel te veel betaal voor de eigenlijke dienst waar ik belang bij heb zijnde, slechts de pechservice langs de weg.
 
Ik ben tevreden over de hulp die ANWB biedt langs de weg ongeacht welk voertuig ik rijd. Maar, waar ik me zeer aan stoor is de bijkomende zaken waar de ANWB zich mee bezighoudt. Kortingskaarten, aanbiedingen, de kampioen en andere bladen zogenaamd "onafhankelijk" onderzoek en legio andere zaken. daardoor heb ik het idee dat ik veel te veel betaal voor de eigenlijke dienst waar ik belang bij heb zijnde, slechts de pechservice langs de weg.
Wegenwachtservice kost slechts € 35,00, dus dat is best redelijk :)
Alleen moet je daar ANWB-lid voor worden (daar krijg je dus al die andere troep van :( ) voor € 16,00
 
Praatpaal kan ook. ANWB is verplicht je door te verbinden met andere hulpdiensten.
Uhh. Hulpdiensten als politie e.d. snap ik, maar of de ANWB (die ongetwijfeld die praatpaal en de telefoniste aan de andere kant van de lijn onderhoudt en betaald) je ook *moet* doorverbinden met een andere (concurrerende pechdienst) betwijfel ik. Iemand die dit zeker weet?
 
Ik heb altijd begrepen dat de praatpalen van de wegbeheerder (= Rijkswaterstaat??) zijn.
Centraal Beheer heeft nl. ook zoiets (heette een tijd terug Pechhulp NL) en daarbij werd gemeld dat je ook gewoon van de praatpalen gebruik kan maken.
 
Uhh. Hulpdiensten als politie e.d. snap ik, maar of de ANWB (die ongetwijfeld die praatpaal en de telefoniste aan de andere kant van de lijn onderhoudt en betaald) je ook *moet* doorverbinden met een andere (concurrerende pechdienst) betwijfel ik. Iemand die dit zeker weet?

Ik weet wel zeker dat ze moeten doorverbinden met merkgebonden hulpdiensten en dat zijn ook concurrenten.
 
Ik blijf bij de ANWB,...

Ik heb een schijt aan bedrijven die op een aggressieve Amerikaanse manier ff een stukje markt share proberen te bemachtigen,.. vandaar....

En heb altijd goede ervaringen gehad met ANWB, dus waarom wijzigen ?
 
Ik heb al mijn verzekeringen bij Centraal Beheer lopen. Voor 50 Euro kan ik mijn motor en auto verzekeren van pechhulp binnen een half uur, ook in de eigen woonplaats. Daar kunnen de ANWB en Route Mobiel niet tegen op. Voor het buitenland zat ik al bij CB en ik ben goed geholpen. Ik denk dat deze het wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan