Alvast een 125cc kopen?

4 bougies in een 125cc? Die ben ik nog niet tegengekomen. :+
Ach onderhoud aan een 125cc 4t valt ook nog wel mee. Trouwens.. bakolie en 1 bougie.. en je mengsmering dan? Alhoewel je dat niet hoeft te vervangen maar moet aanvullen. In elk geval hoef je vaak minder snel een zuiger te vervangen bij een 2t dan de kleppen te stellen. Bij die kleine blokjes is het vaak om de 4000km, soms om de 6000km. Misschien de nieuwere blokjes nog grotere intervallen... maar de 15000km zeker niet. :)
 
Even aan TS, ik heb in het 25kw gedeelte 2 topics openstaan met allemaal 125cc motoren die in NL verkrijgbaar zijn, kijk daar even in.

Wat ik ga doen straks: KTM 125 exc kopen(waarss uit duitsland), begrenzen op de uitlaat en vertanding, op 11kw laten zetten, converteren naar een sm, vervolgens ontgrenzen en opvoeren, ben ik wel handig in (doel is +-45pk) en 2 jaar er plezier van hebben om vervolgens het exact zelfde plan uit te voeren voor een leuke 75pk ktm 690 smc voor me 35kw rijbewijs :D
 
misschien iets langer wachten en voor de 35kw gaan ?
het is extra wachten maar 35kw is meer dan je nodig hebt (normaal gebruik) dus..
+ niemand "wil" nog een 25kw fiets (omdat het 10 kw minder is dan maximaal) dus die zullen wel goedkoper worden want over 5 maanden is er geen nieuwe instroom voor 25kw kopers dus moeten mensen of hun motor ombouwen of dumpen.

@tommy-g: Veel plezier als je een ongeluk krijgt waarbij de andere partij letselschade heeft, ben je lekker 5.000-2.000.000 euro kwijt. "maar je ging wel lekker hard"
als je wilt racen ga dan naar een racebaan...
 
O sorry zilvere, nee het leek mij inderdaad verstandiger om een 4t 11kw te gaan rijden met een topsnelheid van 90km/u zodat ik op de 130 snelweg lekker tussen de vrachtwagens mag rijden! :) maar dat zal volgens jou natuurlijk een stuk veiliger zijn, kunnen ze me twee maanden erna ook in me grafkist werpen omdat ik bleef steken in de wielkast van een vrachtwagenchaffeur "die dat brommertje niet zag rijden"....

Lul niet zo slap man, ik rijdt ook al twee jaar op een opgevoerde schakelbrommer, wil dat zeggen dat ik ongelukken veroorzaak? Nee. Wel heb ik in de eerste week 1 klappertje gehad met een scooter, gewoon netjes vergoed via de verzekering. Een 11kw motor is gevaarlijk, als je er wat meer in verdiept had, had je dat kunnen weten voordat je begint te flamen.

Heb je enig benul van de restricties van de 11kw regeling of niet? Want twee jaar wachten gaat niet op, die knul zal eerst twee jaar een 11kw rijbewijs MOETEN hebben voordat hij aan de 35kw mag.
 
Laatst bewerkt:
Excuses,
Ik had het idee dat je op je 21-22ste 35kw mocht gaan rijden ook zonder je A1, daar zat ik fout.

"ik heb nooit een ongeluk veroorzaakt" niemand wil dat, toch heb je niet altijd alles in de hand.
"ik kan niet mee komen op de snelweg" misschien moet je er dan ook niet komen?

@TS: ik zou wachten tot je je rijbewijs hebt en dan kijken hoeveel geld je hebt voor een motor.
groetjes
Zilvere
 
Bedoelde 4 bougies als bij een gewone 4cil 4t.
Een 11kw 2t loopt nog 120 hoor. Maar je hebt met geen enkele kleine moto wat op de snelweg te zoeken. Zijn ze niet voor..
Bijvulle moet je je olietankje wél ja, maar mijne lopen belachelijk zuinig moet ik zeggen.
 
Ik wil niet me motor promoten, maar heb hier nog een mooie grijze derbi gpr125 2 takt staan uit 2006, 11.000 km met nieuwe zuiger, kettingset enz. ( puur uit onderhoud, was eigenlijk nog niet nodig) ik ben bijna uit me periode en de motor mag daarom ook wel weg. moet alleen nog 2 dingen maken, want sommige mensen gunnen je geen mooie motor...

Heb em volledig ontgrensd + mooie carbon gianelli ondergelegd + prof laten afstellen en heeft nu ruim 26 pk (11 op kenteken) vraagprijs zal wel rond de 2200 euro liggen, dat je het in ieder geval weet.

En ik kan je vervelen, integenstelling tot wat iedereen zegt is een 125cc een heerlijke fiets om op te beginnen, totaal niet te vergelijken met een tzr ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Oohja tommy-g, zet dat idee maar uit je hoofd want dat gaat je niet lukken. Je kan alleen een legale 125cc importeren als hij op dat moment al 11kw is. Als die bijv. 23kw is en je importeert hem in kan je hem nooit van ke leven laten veranderen, zelfs niet opnieuw laten keuren. geldt trouwens ook voor andere motoren terugvoeren naar 25kw, maar dat kan je dan eventueel *gedoogd* op uitdraai doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan