Amsterdam stalling of stoep?

hej,

de stalling is fietspiraat aan de spaarndammerstraat.
Is die rood met zwarte cbr van jou? Stond laatst ingebouwd tussen vuilnis;).
Er was gister nog maar een plaats daar vrij dus ik zet hem dan wel buiten ;).
Het is een ijzerenregenpijp waar ik hem aanvast wil zetten, is dit dan acceptabel of ruk je die er nog steeds zo af?
 
Het is een gpz 500s uit 95 hij ziet er nog wel prima uit. Stalling is 30 euro per maand maar voor een jaar stalling kan ik 3 jaar verzekering afsluiten. Ik kan hem niet verzekeren tegen diefstal en dit is een motor van 1500 euro ook niet waard denk ik. Mijn buurman heeft zijn bmw (12.000e) ook op de stoep staan. Is de kans op vernieling groot?

Ik zou even navragen of een WA+ verzekering echt niet mogelijk is.

Verder weet je het nooit. Ik heb al genoeg verhalen gelezen van motoren die gestolen zijn terwijl ze veilig opgeborgen stonden. Tot en met complete gaten die in muren werden gezaagd om bij de motor te komen.

Zelf zou ik voor een bedrag van 30 euro per maand geen stalling nemen. Hooguit in de wintermaanden vanwege de hogere luchtvochtigheid en roest/pekel gevaren.
 
Ik zou even navragen of een WA+ verzekering echt niet mogelijk is. [/...]Amsterdam he... En als het wel lukt, betaal je je wrsch scheel aan premie.

Verder weet je het nooit. Ik heb al genoeg verhalen gelezen van motoren die gestolen zijn terwijl ze veilig opgeborgen stonden. Tot en met complete gaten die in muren werden gezaagd om bij de motor te komen.
Dat betreft altijd mooie racerts. Geen GPZjes.

Zelf zou ik voor een bedrag van 30 euro per maand geen stalling nemen. Hooguit in de wintermaanden vanwege de hogere luchtvochtigheid en roest/pekel gevaren.
Mee eens. Maar een dergelijke GPZ heeft natuurlijk een hoog pekelfiets-gehalte. ;)
 
hej,

de stalling is fietspiraat aan de spaarndammerstraat.
Is die rood met zwarte cbr van jou? Stond laatst ingebouwd tussen vuilnis;).
Er was gister nog maar een plaats daar vrij dus ik zet hem dan wel buiten ;).
Het is een ijzerenregenpijp waar ik hem aanvast wil zetten, is dit dan acceptabel of ruk je die er nog steeds zo af?

Ok thanks, die van mij is rood met wit. Hij stond laatst inderdaad helemaal ingebouwd met vuilnis. Kon alleen het stuur nog zien :+

Zet hem in Westerpark dus NIET op die tegels met de tekst "zet hier uw huisvuil" :N
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks, die van mij is rood met wit. Hij stond laatst inderdaad helemaal ingebouwd met vuilnis. Kon alleen het stuur nog zien :+

Zet hem in Westerpark dus NIET op die tegels met de tekst "zet hier uw huisvuil" :N

Valt mee dat de vuilnismannen hem niet opgeladen hebben :+ :P sorry inkopertje.

Zelf zette ik mijn motor zo dicht mogelijk tegen het huis toen ik in Breda woonde, kettingslot voor (van mijn fiets) en abus kettingslot achter, verdere dodemansknop uit, benzine kraan dicht en liefst nog in de eerste versnelling. Het betreft hier een motor van nog een 1000 euro maar ik wil hem echt niet kwijt!
 
Hmmm. Hier 2 stuks op de stoep en 1 (Harley) in de stalling.

Kheb net wel 3 basketballende kinderen weggestuurd, ze gebruiken tegenwoordig het portiek en de muur daarboven als basket, dus dat is smijten geblazen en ik zag tot 4x aan toe de basketbal bovenop de kuipruit en spiegels van de blade stuiteren. GVD. Ze hebben mazzel dat degene die denk dat-ie hier de baas is en tevens de eigenaar van de blade is nu op z'n werk zit want die is niet zo makkelijk.
 
hej,

de stalling is fietspiraat aan de spaarndammerstraat.

Dan moet je even langsgaan bij de fietspiraat, want die site doen ze niets mee denk ik, daar wordt niet op gereageerd. Ik denk ook eigenlijk dat het je daar niet gaat lukken. Ik ben er al eens langs geweest vorig jaar en toen werd mij verteld dat het daar altijd vol zit met een wachtlijst van 2 ijstijden lang :X. Maar succes iniedergeval! :P
 
Ok thanks, die van mij is rood met wit. Hij stond laatst inderdaad helemaal ingebouwd met vuilnis. Kon alleen het stuur nog zien :+

Zet hem in Westerpark dus NIET op die tegels met de tekst "zet hier uw huisvuil" :N

Die zie ik ook altijd staan, mooi ding hoor. Werk je daar?
 
Die zie ik ook altijd staan, mooi ding hoor. Werk je daar?

Nee, ik werk in zaandam, maar woon in Westerpark.
Ik weet niet zeker of we het over dezelfde hebben. Ik heb een rood witte CBR uit '94

Volgens mij heb ik jou een keer gespot bij de AH
 
Valt mee dat de vuilnismannen hem niet opgeladen hebben :+ :P sorry inkopertje.

Zelf zette ik mijn motor zo dicht mogelijk tegen het huis toen ik in Breda woonde, kettingslot voor (van mijn fiets) en abus kettingslot achter, verdere dodemansknop uit, benzine kraan dicht en liefst nog in de eerste versnelling. Het betreft hier een motor van nog een 1000 euro maar ik wil hem echt niet kwijt!


Waarom zet je hem in de eerste versnelling?
 
Waarom zet je hem in de eerste versnelling?

Probeer hem maar eens te duwen als hij in de eerste versnelling staat met de motor uit.

Snel ff gelezen. Heb hem zelf binnen staan. Maar als die een nacht buiten staat, dan zorg ik dat de ketting boven de grond hangt en niet op de grond ligt.

Bij de regenpijp waar ik hem aan vast maak gooi ik de ketting om de bevestiging moeren. Die zitten wat hoger van de grond af.
 
Probeer hem maar eens te duwen als hij in de eerste versnelling staat met de motor uit.

Snel ff gelezen. Heb hem zelf binnen staan. Maar als die een nacht buiten staat, dan zorg ik dat de ketting boven de grond hangt en niet op de grond ligt.

Bij de regenpijp waar ik hem aan vast maak gooi ik de ketting om de bevestiging moeren. Die zitten wat hoger van de grond af.


Ik heb tijdens me les de cbf250 toch echt geduwd toen hij in de 1e versnelling stond, gewoon koppeling ingetrokken, weet alleen niet of t gezond is en of de motor uit stond.. (dat ding is echt bijna niet in zijn vrij te krijgen, zelfs mijn instructeur heeft er 10 pogingen voor nodig)
 
Mijn eerste motor (suzuki bandit) heeft 6 jaar op de stoep gestaan in Amsterdam West (baarsjes & bos en lommer). De schade die ik gehad heb van het buitenstaan is: omgewaaid omdat motorhoes teveel wind ving (stuur krom). Beetje roest omdat ik niet nog een keer een nieuw stuur wou kopen :+

lidl schijfremslot breekt overigens al als je de motor wegduwt, dat lijkt me niet zo'n heel goede optie (+ dat de verzekering waarschijnlijk niet uitkeert bij diefstal en je staat alleen met dat slot vast)

Als je motor 1500 kost, zou ik niet teveel in paniek raken.
 
B| Ging maanden lang goed hier in Westerpark maar vannacht heeft een of andere dronken debiel mijn motor omgegooid.
Mijn eigen straat is opengebroken dus moest mijn motor om de hoek zetten. Helaas lopen daar al die dronken debielen langs die s'nachts van het Westergas terrein komen. Daar zat er dus een tussen die zijn poten niet kon thuishouden.
Schade: kapote spiegel, kras op de uitlaat en een kras op de kap. :X
 
Laatst bewerkt:
Ja baal hier echt enorm van. Ik kan het gewoon niet hebben dat iemand met zijn poten aan andermans spullen komt. De motor stond de volgende ochtend wel gewoon weer recht op (met hoes en alles) dus het duurde ff voor ik doorhad wat er aan de hand was.

Vandaag weer naar mijn werk gereden en de schade lijkt mee te vallen. Alleen wat krassen en een kapotte speigel
 
Terug
Bovenaan Onderaan