Mooi werk!
Waar las je dit mee?
Dicht, wel de gaten groter gemaakt. heb een keer met die kleine gereden maar het vermogen was een stuk minder rond de 6000 toerenZijn die van jouw open of dicht aan de binnen zijde? die van mij heb ik dichtgelast zodat de gassen echt door de perforatie heen moet naar buiten.
Misschien dat dit de flow teveel belemmerd, daar kom ik wel achter als ik ermee rijd, kan er altijd nog een gat in boren mocht dit nodig zijn..
Zo, de laatste puntjes qua constructie werk.... ik heb een DB killer gemaakt die ik met m6 boutjes aan de demper kan bouten, scheelt aanzienlijk in volume
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zonder klinkt ie lekker donker en rauw..dus ik maak nog een eindstuk zonder DB killer, kan ik wisselen..
De kuip moet ik nog vastmaken aan de demper maar dan moet ik eerste trillingsdempertjes zien te ritselen, die las ik aan de demper vast en dan daar de kuip aan vast.
en dan nu waar ik lang naar uitgekeken heb.... men neme een slijptol,
[afbeelding]
en een demper, drie jaar en bijna 18K oud...
[afbeelding]
Men slijpt er een stuk uit de bodem...
[afbeelding]
....en je komt erachter dat de demper eigenlijk nog net zo stevig gepakt zit met wol als toen je hem dicht laste toentertijd
Wat een deceptie... had 'm eerlijk gezegd helemaal leeg verwachtik heb met een hamertje op de buitenkant geklopt en overal klonk 'ie hetzelfde. De geluiddemping is welzeker afgenomen in vergelijk met de nieuwstaat toen, dus hier sta ik voor een raadsel
Hier een plaatje van de absorptie ruimte zonder de wol maar nog wel het RVS wol om de binnenpijp, is wat verkleurd door de hitte maar nog in goede staat.
[afbeelding]
Het RVS wol laat ik zitten, dus ik zeg, opnieuw vullen met demperwol...
[afbeelding]
Terug dichtlassen en bewaren op zolder...
De rammel/ratel die erin zit komt doordat de binnenpijp is losgekomen van het tussenschot aan 1 kant, moet ik ook effe weer vastlassen.
Al met al geen klagen over hetgeen ik gemaakt heb. Buiten het feit dat 'ie iets te laag hangt om goed plat te gaan een prima dempertje
Hoop dat de nieuwe demper het ook zo goed gaat doen...
Groet Rucarodi...
Dankjewel Jan, is zeker goeie wol geweest
...kan het nog terug sturen als je wil
Wat voor koffers zijn dit?Hij is klaar..
Was toch niet helemaal tevreden met het standaard bochtje, dus maar de linkse van de oude demper afgesloopt en gerecycled
Gelijk gemonteerd natuurlijk, ook de kuip bevestigingen aan de demper gemaakt en zwart gespoten
En nog even een vergelijkingsfoto...
De nieuwe hangt veel hoger en is een stuk korter... kan ik eindelijk m'n steppies aan de grond gaan rijden...
Me is happy
Groet Rucarodi...
MT07 zou ik niet weten maar een Versys 650 blok gaat denk ik wel passen, lijkt erg of is zelfs een doorontwikkeling van het GPZ500 blokje van mij.. Heb je net iets meer PK en injectie.Ziet er goed uit die gouden pootjes! Zal weer rijden als een nieuwe met dat nieuwe bandje ook
Zonde dat je die Laverda's zo weinig ziet, vind het mooie fietsen!
Vraag me af of een blokje van een yamaha MT07 zou passen
Mwah, pech wil ik het niet noemen. Er staat nu ongeveer 80K kilometer op het Laverda rijwiel gedeelte en ja, dan slijten er dingen.Tegelijk pech en dan toch heel veel geluk hebben, kost wat meer, maar dan blijft het ook een echt Laverda rijwielgedeelte
Goed idee, het setje wat er nu ingegaan is had ik ook al eerder besteld bij Gijs 'Just in case...'Wees slim en sla een setje van die keerringen in, voor je weet maar nooit, als je weer 80k verder bent is Gijs misschien ook met pensioen.