Rucarodi
Ja.... noe is't uut z'fasol...😖
Geachte mede forummers,
Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar
De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?
Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.
Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info.....
Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar
De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?
Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.
Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info.....