Andrea Dovizioso

Dit zijn de ouders van Dovi 8)7

(geen grap)
70367082_2327341677384549_5712840252150775808_n.jpg

Leuk toch, echte motorsportfans :t
 
Mijn kat heet pippi en ook wel eens pumuckl
Ben fan van beide 🤗
 
Ik vind het wel een toffe documentaire! Ik heb het eerste halfuur nu gezien. Ten eerste is het sowieso interessant om een kijkje achter de schermen te krijgen, en al zeker zo'n uitgebreide, eerlijke blik. Daarnaast is het verfrissend om zo'n uur lang door te brengen met de mensen die juist niet gewonnen hebben. Dat gebeurt ook niet altijd.

Inhoudelijk vind ik vooral dit interessant: het is al een tijdje bekend dat de relatie tussen Dovi en Ducati op scherp staat, en de documentaire licht dat er mooi uit. Gigi Dall'Igna gelooft in de motor, Andrea in zichzelf. Andrea denkt dat hij beter kan presteren met een motor die wél de bocht om wil, terwijl Gigi denkt dat zijn Ducati beter presteert als Dovi eens wat minder in z'n hoofd zou zitten en meer met z'n hart stuurt. De documentaire maakt die spanning heel duidelijk zichtbaar. Je kunt het sneu noemen, of pijnlijk, maar ik vind het vooral intrigrerend dat de professionals het niet voor elkaar krijgen hun menselijke eenvoud opzij te zetten, en simpelweg voor elkaar te gaan.

Je ziet het zelfs als je de MotoGP maar van een afstandje volgt: Ducati doet er alles aan om Viñales, Rins, Marquez, Quartararo of wie dan ook maar weg te halen bij de concurrentie. Met Rossi en Lorenzo was dat al geen succesvolle aanpak, want met méér talent bleek de Ducati toch niet ineens veel sneller dan dat hij al was. Met Iannone hadden ze zo'n gekkie in huis, en die lieten ze schoorvoetend gaan. Maar het blinde geloof in Dovizioso ontbreekt, en eigenlijk is Ducati gewoon op zoek naar een betere coureur. Er zijn andere manieren om je toprijder welkom te laten voelen.
 
Simpel,ze hadden Jlo nooit weg moeten sturen.
Strategische fout,Italianen staan er ook om bekend om op basis van emotie te besturen en niet met het koppie 😁
Zullen voor meerdere jaren een nieuw jong talent moeten aantrekken om ooit weer wk te worden.
 
Vind het sowieso al gaaf dat ze een dergelijke film van een uur openbaar stellen voor iedereen. Dat zie je niet zo vaak :t Zal hem vanavond eens kijken.
Edit: Overigens nog veel meer mooi kijkvoer op dezelfde link :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooie documentaire, kijkt lekker weg. Heb 'm ondertussen gedownload en zal 'm vast nog wel eens een keer kijken. Enige wat ik wel mis is wat meer achtergrond, zowel over Dovi als over Marquez en dan vooral Dovi's tijd bij Ducati. Hij rijdt ondertussen ook al heel wat jaar voor Ducati en dus zou het mij ook niet verbazen wanneer men langzaam wat op elkaar is uitgekeken. Ik verwacht zelf echter niet dat Dovi nog elders tekenen zal en zie hem eerder afscheid nemen van de sport dan dat de Professor er nog enkele jaren bij bijvoorbeeld KTM of Suzuki aan vastplakt. Zodra een coureur zich (te vaak) begint af te vragen of het het allemaal nog wel waard is en dat interne vuur misschien wat begint te doven, dan zou het mij niet verwonderen indien we Dovi nog maximaal een jaar of twee zien meerijden. En voor iemand die in 2008 de overstap maakte (net als Jorge Lorenzo), is dat misschien ook wel lang zat?
 
Simpel,ze hadden Jlo nooit weg moeten sturen.
Strategische fout,Italianen staan er ook om bekend om op basis van emotie te besturen en niet met het koppie 😁
Zullen voor meerdere jaren een nieuw jong talent moeten aantrekken om ooit weer wk te worden.
Met JL waren ze ook nevernooit kampioen geworden. MM is gewoon te sterk.
Verder levert hij 0,0 bijdrage aan het team, dus prima dat hij gedumpt is.
Zijn ze bij Honda inmiddels ook achter.
 
Ik denk dat Ducati op dit moment liever een keer derde wordt, met vier of vijf overwinningen, dan wéér tweede met slechts twee overwinningen ofzo. Ze zijn wanhopig op zoek naar iemand die de machine uitwringt én sneller is dan Dovi. Wat dat betreft, alle hoop op Miller voor dit seizoen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Zelf denk ik dat Lorenzo heel ver zou zijn gekomen op de Ducati, in ieder geval verder dan de rest.
Lorenzo kreeg na 1,5 seizoen wel eindelijk de fiets die hij wou.. ik vraag me af waarom ze dat bij Dovi niet willen/kunnen.

Blijkbaar gokken ze alles voor de toekomst op miller en bagnaia, waarbij bagnaia nog steeds tegenvalt..
 
Vind het sowieso al gaaf dat ze een dergelijke film van een uur openbaar stellen voor iedereen. Dat zie je niet zo vaak :t Zal hem vanavond eens kijken.
Edit: Overigens nog veel meer mooi kijkvoer op dezelfde link :Y

RedBullTV heeft een immense berg aan dit soort documentaires die gewoon gratis te kijken zijn. Soms middelmatige docu's maar vaak ook écht goede films.

Deze vond ik daar overigens niet onder vallen. Ik zou heel graag een MotoGP variant willen zien van 'drive to survive'. Ik heb niks met F1 maar die docu-serie heb ik in twee dagen gekeken (10x50 min).
 
RedBullTV heeft een immense berg aan dit soort documentaires die gewoon gratis te kijken zijn. Soms middelmatige docu's maar vaak ook écht goede films.

Deze vond ik daar overigens niet onder vallen. Ik zou heel graag een MotoGP variant willen zien van 'drive to survive'. Ik heb niks met F1 maar die docu-serie heb ik in twee dagen gekeken (10x50 min).

Klopt. denk dat ik het even vergeten was maar heb redbulltv een tijd als add-on in Kodi gehad. Nav de docu over Dovi nu weer toegevoegd. Vond het mooi om wat meer te zien van wat er achter de schermen gebeurd en wat er in de coureur en overige teamleden om gaat. En was nog meer onder de indruk van deze docu:https://www.redbull.com/se-en/films/racing-together

De geschiedenis van de hele motogp. Oa Sheene en Rainey komen voorbij waarin Rainey opnieuw open is over de gevolgen van zijn crash. Maar ook gaat het over de strijd met Schwantz. Ik was er stil van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan