Andrea Dovizioso

Motorcross is intensiever dan wegrace, dus om WK te worden is het een beetje te laat. :P
 
Daarbij heeft banden management en ducati niets met die sport te maken en hebben ze al een oude italiaan in het veld die ook niet meer mee kan komen :P
 
Ik zou het wel gaaf vinden indien Dovizioso zou overstappen naar de MXGP, alhoewel ik betwijfel dat 'ie dat zou doen. Eerder zie ik dan de al/opnieuw gepensioneerde Marco Melandri een intrede maken in de MXGP's. Die deed vorig jaar binnen dat paddock nog mee aan een soort van introductie van een nieuwe klasse van elektrisch aangedreven mountainbike o.i.d.'s, maar volgens mij was dat initiatief nogal geflopt.
 
Oh deze had ik even gemist. De docu werd vandaag genoemd op Eurosport en ik had ‘m gevonden op youtube:

Heel indrukwekkend. Wat een enorme druk om altijd en overal maximaal te presteren.

Doet me denken aan Nico Rosberg die zijn hele carrière tegen Lewis Hamilton heeft moeten racen en nagenoeg altijd tweede werd. Met nog een contract van een jaar won hij ein-de-lijk van Lewis en daarmee het kampioenschap. Maar hij besloot abrupt te stoppen omdat hij fysiek maar vooral mentaal gesloopt was. En ja Undaunted is een must-see voor elke race fan.
 
Helaas ja , niet best vandaag . Hopen dat het in de wedstrijd beter gaat.
 
Gepruts van de hoogste plank als het mij vraagt !
Had echt het idee dat we een Ducati podium te zien kregen maar het werd zarco die de show stal voor Ducati.
Dovi en Miller beide de weg kwijt ?! Bagnaia helaas geblesseerd..
 
Gepruts van de hoogste plank als het mij vraagt !
Had echt het idee dat we een Ducati podium te zien kregen maar het werd zarco die de show stal voor Ducati.
Dovi en Miller beide de weg kwijt ?! Bagnaia helaas geblesseerd..
Toch de verkeerde kant opgegaan met de 2020 Duc? Zarco rijdt op een 2019.
 
Gepruts van de hoogste plank als het mij vraagt !
Had echt het idee dat we een Ducati podium te zien kregen maar het werd zarco die de show stal voor Ducati.
Dovi en Miller beide de weg kwijt ?! Bagnaia helaas geblesseerd..
Dovi, Miller en Petrucci hebben alle drie ongeveer dezelfde aanpak met de Ducati, en dat lijkt met de nieuwe achterband lastiger geweest te zijn afgelopen weekend. Er zijn genoeg rijders aan te wijzen die niet op hun gewoonlijke posities reden, moeilijk om te zeggen waar dit nou precies aan lag per coureur. Zo lastig als dat sommigen het hadden, zo goed gingen anderen, maar ik ben voorzichtig daar een patroon uit te halen.
 
KTM heeft veel getest op Brno met Dani Pedrosa en de goede band weten te vinden. KTM sowieso sterk dit seizoen, misschien door nieuwe banden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan