Andrea Dovizioso

Dovi naar yamaha bedoel je ?

Ik vind het een sensationeel geschreven stuk waaruit eigenlijk helemaal niets blijk, behalve wie er aanwezig waren tijdens deze mxgp
Ja idd Dovi naar Yamaha.
Idd er staat niets behalve dat er Jarvis, Dovi e.d. daar toevallig waren voor een wedstrijdje cross kijken.
 
Bedoel, Vinales heeft het zich compleet onmogelijk gemaakt bij Yamaha en Savadori gooit niet bepaald hoge ogen..
Peter Bom was voor de wedstrijd ook in wat ongemakkelijk Engels aan het uitleggen tegen de pitreporter (ons dus) dat Aprilia maar één racer in het team heeft.

Er rijden ook wel eens wat grote namen achter Savadori.
Hij zal vast wel wat kunnen. :]
 
Yamaha srt per Misano over een maandje, ben benieuwd.. welliswaar de oude yamaha van morbidelli. Maar wel naast Rossi, prima krachtmeting, er op, of eronder lijkt me?
 
Lees net dat Dovi naar SRT gaat en in Misano al op de yamaha zit.
Ben benieuwd of hij niet beter voor een Aprilia deal had kunnen kiezen. Tot de komst van Vinales had hij volgens mij de beste kaarten, maar hield hij zelf de boot af.
Nu mag hij een seizoen rijden bij het 'tweede' team van yamaha op verouderd materiaal. Dat rijmt ook niet met zijn eerdere bericht dat hij alleen zou terugkeren op materiaal waarmee hij kan winnen.
 
Ben benieuwd of hij niet beter voor een Aprilia deal had kunnen kiezen. Tot de komst van Vinales had hij volgens mij de beste kaarten, maar hield hij zelf de boot af.
Nu mag hij een seizoen rijden bij het 'tweede' team van yamaha op verouderd materiaal. Dat rijmt ook niet met zijn eerdere bericht dat hij alleen zou terugkeren op materiaal waarmee hij kan winnen.
Daarbij komt nog het verhaal dat Petronas zich voor volgend seizoen terug trekt voor Moto3 en Moto2. Wat er dan overblijft aan sponsoring voor het Yamaha SRT team moet je dan ook maar afwachten. Maar om het even wat optimistischer te zien: Na de race van Aleix gisteren ziet het er voor Maverick behoorlijk rooskleurig uit bij Aprilia. En het is super dat Dovi weer terug komt, dat verdient hij! Go Dovi, Goooo!
 
Men schijnt in zee te zijn gegaan met een nieuwe italiaanse sponsor die;
a. Dovi erop willen hebben en
b. de jeugdopleiding te hebben losgelaten.
 
En die Italiaanse sponsor betaald de A-spec Yamaha, dacht ik.

Ik denk een goede deal voor Dovi. De M1 heeft zich bewezen in handen van Quatararo. En in potentie de betere motor met een grotere fabriek met een veel groter budget. Nou doet die Appie het ook niet verkeerd, maar je moet je afvragen of ze zich op dit niveau kunnen handhaven. Eigenlijk moeten ze de motor meer verbeteren dan de concurrenten.
Uiteraard gaat dan nu iemand vragen waarom de andere Yamaha's dan achteraan rijden. Dat is te verklaren: Vinales is te gevoelig voor een niet optimale motor, motivatie is dan weg. Morbidelli rijdt op een 2019 M1. En Rossi is te oud om zichzelf zoveel te verbeteren om te kunnen rijden in de top 5 (waarbij gezegd moet worden dat Dovi dat probleem ook wel eens kan hebben).
 
Daarbij komt nog het verhaal dat Petronas zich voor volgend seizoen terug trekt voor Moto3 en Moto2. Wat er dan overblijft aan sponsoring voor het Yamaha SRT team moet je dan ook maar afwachten. Maar om het even wat optimistischer te zien: Na de race van Aleix gisteren ziet het er voor Maverick behoorlijk rooskleurig uit bij Aprilia. En het is super dat Dovi weer terug komt, dat verdient hij! Go Dovi, Goooo!
Misschien werd Espargaro ook extra getriggerd door de komst van Vinalez.
De race van gisteren is natuurlijk geen maatstaf dat het lek boven is.
Anders zou KTM na de eerste winst van Binder ook alleen nog maar op het podium moeten staan. :?
Nummer twee was ook mooi maar zegt dan nog minder.
Maar hopelijk rijden ze nu wel constant top vijf en maakt een toprijder dan nog een halve seconde per ronde goed. :Y
 
Misschien werd Espargaro ook extra getriggerd door de komst van Vinalez.
De race van gisteren is natuurlijk geen maatstaf dat het lek boven is.
Anders zou KTM na de eerste winst van Binder ook alleen nog maar op het podium moeten staan. :?
Nummer twee was ook mooi maar zegt dan nog minder.
Maar hopelijk rijden ze nu wel constant top vijf en maakt een toprijder dan nog een halve seconde per ronde goed. :Y
Ik gok dat ze dat niet met vinalez gaan halen.
of er moet een mental coach aan te pas komen.
 
Misschien werd Espargaro ook extra getriggerd door de komst van Vinalez.
De race van gisteren is natuurlijk geen maatstaf dat het lek boven is.
Anders zou KTM na de eerste winst van Binder ook alleen nog maar op het podium moeten staan. :?
Nummer twee was ook mooi maar zegt dan nog minder.
Maar hopelijk rijden ze nu wel constant top vijf en maakt een toprijder dan nog een halve seconde per ronde goed. :Y

Aprilia rijdt met Espargaro wel elke race ongeveer rond dezelfde posities (6-8), terwijl KTM veel meer uitschieters heeft naar boven én beneden en ook nog eens verdeeld over verschillende coureurs. Zowel Binder als OIiveira hebben hele wisselende resultaten.

Of de fabriek de (financiele) middelen heeft om een goede positie te handhaven? Piaggio (moederbedrijf) is groter dan Yamaha Motor Co.
Ze gaan echt niet domineren zoals ze deden in de 250cc, maar als ze blijven investeren in de techniek en de coureurs gaan de resultaten wel komen (en blijven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan