Anti-Diefstalmaatregelen: Zin en Onzin.

Ik gebruik:

  • Stuurslot

    Stemmen: 6 6,0%
  • Schijfremslot

    Stemmen: 23 23,0%
  • Kettingslot

    Stemmen: 8 8,0%
  • Beugelslot

    Stemmen: 3 3,0%
  • Schijfrem+kabel/beugelslot

    Stemmen: 26 26,0%
  • Alle voorgaande + Alarm

    Stemmen: 16 16,0%
  • Alarm + goede verzekering

    Stemmen: 10 10,0%
  • Een foto van Lucy

    Stemmen: 8 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Gewoon een oude Guzzi rijden.
Check de statistieken maar.
Die worden nauwelijks gejat.

ik zet 'm niet eens op slot!!

Precies, mijn eerste guzzi (V50 Monza) heeft zelfs een paar nachten buiten gestaan met de contactsleutel erin........ en ik woon toch echt in Rotterdam........
Ze hebben van mijn huidige Guzzi wel een keer de K&N filters gestolen; maar daar helpt geen slot tegen ;(
 
De beste beveiling is toch wel om je motor iedere dag uitelkaar te halen en op zolder te verstoppen.(In planten bakken)

Doe ik ook elke keer als ik thuis kom met de motor, daarbij haal ik ook nog eens het hele motorblok uit elkaar en verstop ik alle onderdelen door de hele buurt.
Aanraak alarm heb ik nog niet, kom er niet aan toe (tijd gebrek :? ).
 
Schijfremslot :Check
Alarm : Check
Garagebox : Check
1,1 Ton aan Duitse degelijkheid voor de motor : Check O-)
Waakhondkat : Check _O- (hmm , ze rent weg voor vogels ,misschien zal ik haar eens om moeten ruilen)
.....

MAC D met honkbalknuppel : dubbel Check })
 
Ha ha ha ha,


Even zonder dollen!
Het enigste dat helpt is zoveel mogelijk sloten te monteren (Maar dat is niet te doen als je iedere dag je motor gebruikt)
zorg er wel voor dat je in iedergeval een ART goedgekeurd slot aan je fiets hebt zitten zodat de verzekering ook tevreden is (dat hoeft niet zo'n dure jongen te zijn als er maar een ART4 keuring opzit)(want 300 euro'tjes voor slechts 1 slot is wel wat overdreven).

Groet Floep12

*O*
 
Laatst bewerkt:
gewoon sloten conform de eisen van de verzekering.

m.i. maakt het de dieven niet uit. als ze je motor willen hebben nemen ze hem mee, ongeacht wat voor een hang en sluitwerk eraan hangt. het enige waar sloten voor dienen is om je geld terug te krijgen van de verzekering.
 
de motor die ze gestolen hebben was een Yamaha YZF R1 van 5 maanden oud en het voldeed aan alle veiligheidseisen.
Zulke motoren worden gewoon op bestelling gestolen.
Nu heb ik een Agusta en tot mijn verbazing kreeg ik al binnen 3 weken post van verschillende organisaties en bedrijven die mijn motor wel in onderhoud willen.
Ik heb verder aan niemand mijn adres gegeven maar toch weet iedereen al dat ik er 1tje heb staan.
belachelijk gewoon. :( :( :( :(

Zou de rdw die deze gegevens verkoopt niet ermee moeten stoppen?. Het word wel heel gemakkelijk gemaakt voor de lijers.
 
de motor die ze gestolen hebben was een Yamaha YZF R1 van 5 maanden oud en het voldeed aan alle veiligheidseisen.
Zulke motoren worden gewoon op bestelling gestolen.
Nu heb ik een Agusta en tot mijn verbazing kreeg ik al binnen 3 weken post van verschillende organisaties en bedrijven die mijn motor wel in onderhoud willen.
Ik heb verder aan niemand mijn adres gegeven maar toch weet iedereen al dat ik er 1tje heb staan.
belachelijk gewoon. :( :( :( :(


Over die gegevens naar derden heb ik net een topicje gemaakt: Stichting RDC: doorspelen jouw gegevens aan derden

Ik zelf heb hier weinig problemen mee maar meer dan in de brief staat weet ik er dus niet vanaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan