Antidiefstal: wat zijn de mogelijkheden tegenwoordig?

1 Oud barrel kopen dat betrouwbaar is.
2 Kuipdelen nooit wassen of schoonmaken
3 Nog wat extra krassen op of scheur in het plastic maken.
4 Op een plek neerzetten waar je geen busje/aanhanger kwijt kunt om hem 1-2-3 in te tillen.
5 Geen extra sloten op hangen (nouja, hooguit kettingslotje of schijfremslotje)
6 Af en toe de sleutels in het contact laten zitten

Dan is het elke dief duidelijk dat er geen cent aan te verdienen valt. :+
Deze strategie werkt nu ruim 5 jaar voor mij + manlief. Onze motoren staan binnen de ring in Amsterdam.

Af en toe komt er een groepje marokkanen kijken of we ze al eens hebben schoongesopt. Nee dus, en dan lopen ze weer verder.
 
Laatst bewerkt:
Als je hond goed (heel goed) getraind is tegene inbraak werkt het idd. Er was eens op veronica(?) een propramma dat mensen vrijwillig in lieten breken om zo hun beveiliging te testen. Een hand een flinke rot, Rottweiler dacht ik. De hond blaft een aantal keer. Inbreker is (natuurlijk) goed met honden geeft het beestje wat te eten en loopt er zo langs... Zet je toch aan het denken...

Het probleem is dat als ze hem willen, ze hem toch wel krijgen. Als je veel sloten erop zet schrikt je alleen amateur dieven een beetje af. Die extra gadgets kosten je nu geld en als je fiets gejat wordt weer ;). Goede diefstal verzekering (dus die niet eist dat je hem aan tig slopen, binnen hebt staan, etc) is dan goud waard. Ik hoeft mijn fiets alleen aan stuurslot en ART4 slot te hangen en dan is hij gedekt (ik woon in Den Bosch). Ik had ook een goedkopere verzekering kunnen nemen, maar dat mag ik hem 's nacht niet buiten laten staan (ik heb geen optie om hem binnen te zetten) en moest er alarm op.
Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat ik beter voor de duurdere verzekering kon gaan omdat ik dan niet de extra kosten had.

Je moet zelf kiezen wat je wilt.

heb de mijne ondanks alles ook goed verzekert
die extra sloten is puur voor me eigen gevoel dat als ie dan toch wordt weggehaald (wat ik niet hoop mee te maken) ik het mezelf niets hoef te verwijten

en net wat je zegt als ze um willen hebben nemen ze um hoe dan ook toch mee
 
1 Oud barrel kopen dat betrouwbaar is.
2 Kuipdelen nooit wassen of schoonmaken
3 Nog wat extra krassen op of scheur in het plastic maken.
4 Op een plek neerzetten waar je geen busje/aanhanger kwijt kunt om hem 1-2-3 in te tillen.
5 Geen extra sloten op hangen (nouja, hooguit kettingslotje of schijfremslotje)
6 Af en toe de sleutels in het contact laten zitten

Dan is het elke dief duidelijk dat er geen cent aan te verdienen valt. :+
Deze strategie werkt nu ruim 5 jaar voor mij + manlief. Onze motoren staan binnen de ring in Amsterdam.

Af en toe komt er een groepje marokkanen kijken of we ze al eens hebben schoongesopt. Nee dus, en dan lopen ze weer verder.
Tja maar je hebt vast wel een x 1 of andere kloothommel die gewoon een stukje wilt joyriden.
Niet elke motor wordt meegenomen omdat ie verkocht wordt.
 
Tja maar je hebt vast wel een x 1 of andere kloothommel die gewoon een stukje wilt joyriden.
Niet elke motor wordt meegenomen omdat ie verkocht wordt.
Mwoa, ik laat de sleutels er doorgaans niet expres in zitten hoor.

Wat ook wel helpt is de -voor Amsterdam- ongewoon grote sociale controle in onze straat. En er staan veel meer motoren, waarvan een aantal er beter uitziet dan de onze. Aantal maakt overigens ook een prima kans voor 'zielig hoopje 2010'.
 
Mwoa, ik laat de sleutels er doorgaans niet expres in zitten hoor.

Wat ook wel helpt is de -voor Amsterdam- ongewoon grote sociale controle in onze straat. En er staan veel meer motoren, waarvan een aantal er beter uitziet dan de onze. Aantal maakt overigens ook een prima kans voor 'zielig hoopje 2010'.
nou ik had ook echt een brik voor de deur staan.. Ik woon in hartje Groningen, om de hoek bij de hoerenstraat.
Maar heb hem daar maar snel weg gehaald. Elke dag blikjes bier eroverheen, na enige tijd was mijn mooie motorhoes al vernield. Later mijn radiator voor de grap vernield.
leuk leuk

en nog een keer geprobeerd om hem te starten door me draden uit me contactslot te rukken.
zekering doorgebrand dus is ze niet gelukt. Maar je wordt er zooo sacherijinig van!
 
Laatst bewerkt:
Ongelofelijk ...

En hier nog een filmpje van een motodiefstal, hoe het stuurslot geforceerd wordt ...


Ik zou wel eens willen zien hoe ze schijfremsloten slopen ... gewoon de schijf afbreken?
voor de schijfremsloten hebben ze andere truckjes.die zijn in het algemeen wel bekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan