Beste antidiefstal?

Eerste keer had ik 3360 euro aan schade. Flinke deuk in de tank, stuurslot geforceerd, valbeugels krom en wat kappen beschadigd

Tweede keer had ik 1400 euro aan schade. Spatbord gebroken (door schijfremslot), windscherm gebroken, valbeugels krom en wat kappen beschadigd.

Gelukkig iedere keer vergoed door de verzekeraar.
Zegt de verzekeraar dan niet na een paar keer dat het laatste keer is geweest en dat ze het risico niet meer verzekeren?
Waarom moeten wij als 'plattelanders' mee betalen aan de randstad-criminaliteit?
 
Ik hoor dingen als ar15 en verhuizen dus wat moet ik leren maatje. De ander zegt zet er 20 000 volt op.
Niemand komt met Hey dit is een goed slot of doe dit en dit! Nee iedereen is een badass oppeens
Komt ook omdat je het al voor de tweede keer aanslingert, was al uitgemergeld en op slot


Ofwel eigenlijk open je een topic dat elders gesloten wordt opnieuwm het valt me nog mee dat deze nog niet dicht zit
 
Ik ben geen voorstander van alarmsystemen, maar in dit geval heeft Honda vast wel een luxe systeem als optie??

En nog een leuk schijfslot met bewegingsmelder.
Dan nog een goed slot om een paal.
Niet op de grond leggen, maar twintig centimeter of hoger als dat kan. :)
Check de ART keur. :Y
Waarom ben je geen voorstander
 
Motor van een collega is op een echt knullige manier gestolen. Knullig.....eerder knap lullig en oerstom!

Hij had dat ding buiten gezet onder een lantaarnpaal. Let wel, met zo'n dikke stevige ketting met zo'n hoogwaardige snijbestendige kettinghoes met zo'n anti-diefstal hangslot. Zag er allemaal uit als het echte serieuze werk!

Had die sukkel die slot door het voorwiel gegooid om de lantaarnpaal heen.

3x Raden wat ie de volgende ochtend van zijn motor terugvond.....









Precies!
Voorwiel MET kettingslot en de wielas/bouten/moeren/overige bevestigingsmiddelen!

Motor zelf was weg trouwens...

Vraag me wel af wie nou in godsnaam een meer 30 jaar oude BMW K100 jat met een dagwaarde ter hoogte van een pakje sigaretten en aansteker...
 
Motor van een collega is op een echt knullige manier gestolen. Knullig.....eerder knap lullig en oerstom!

Hij had dat ding buiten gezet onder een lantaarnpaal. Let wel, met zo'n dikke stevige ketting met zo'n hoogwaardige snijbestendige kettinghoes met zo'n anti-diefstal hangslot. Zag er allemaal uit als het echte serieuze werk!

Had die sukkel die slot door het voorwiel gegooid om de lantaarnpaal heen.

3x Raden wat ie de volgende ochtend van zijn motor terugvond.....









Precies!
Voorwiel MET kettingslot en de wielas/bouten/moeren/overige bevestigingsmiddelen!

Motor zelf was weg trouwens...

Vraag me wel af wie nou in godsnaam een meer 30 jaar oude BMW K100 jat met een dagwaarde ter hoogte van een pakje sigaretten en aansteker...
Dat is erg stom altijd om het achterwiel altijd! En iets om het voorwiel en tracker erin bouwen
 
lijkt mij sterk dat explosieven verstuurd worden.
ze zullen ook bij de douane gedetecteerd worden.
Ik heb net zes flesjes Kerosine (brandstofreiniger) binnen uit China.
Twee aparte enveloppen, dus 2x 3.
Ook best wel gevoelig spulletje. :?
Vooral heel brandbaar.
 
Wellicht in onderdelen iets meer waard dan een pakje peuken met aansteker, maar da's dan ook de enige reden om zo'n oud ding te jatten. Puur om de onderdelen. Schijnt best een markt voor te zijn voor K100/K75 spullen, blijkbaar nog een levendige schare fans op deze aardkloot die rondrijden op die oude dingen.
 
Dat is erg stom altijd om het achterwiel altijd! En iets om het voorwiel en tracker erin bouwen
Zei ik ook tegen hem. door het achterwiel en de achterbrug/veren meepakken.
Des te meer prullaria in de ketting zit, des te meer werk ze hebben om het achterwiel te demonteren.

Hij was behoorlijk kwaad op zichzelf nadien. Maar goed, achteraf een koe in de kont kijken is altijd lekker makkelijk.


Een tracker is altijd een goed idee. Maar vaak belanden die dingen op standaard plekken die snel gevonden zijn.
En de meeste dieven zullen denk ik wel doorhebben dat er wellicht een tracker op zou kunnen zitten en daar houden ze dan wel rekening mee.



Een andere collega van mij woont in zo'n Vinex wijk. Daar zet ie zijn motor altijd noodgedwongen buiten neer. En hij gooit er een hoes overheen. En met schijfremslot met alarm. Niks meer dan dat, hoes en schrijfremslot.
Nog nooit 1 iemand bij zijn motor bezig geweest om te jatten of een poging ertoe.
En dat terwijl er alweer een jaartje of wat terug bij hem in de buurt meerdere motoren die buiten stonden wel zijn gejat.
maar die stonden niet onder een hoes "verstopt" maar in volle zicht onder/naast een boom.
wellicht niet interessant genoeg om ff de hoes op te tillen om te kijken wat eronder zit?
en ook die motoren hadden allemaal een schijfremslot of andersoortige slot/ketting.
Nu heb ik gelezen dat het roversgilde bussen PUR schuim bij de lokale dhz winkel halen om daarmee de schijfremsloten vol te blubberen zodat dat ding niet beweegt en afgaat?
 
Zei ik ook tegen hem. door het achterwiel en de achterbrug/veren meepakken.
Des te meer prullaria in de ketting zit, des te meer werk ze hebben om het achterwiel te demonteren.

Hij was behoorlijk kwaad op zichzelf nadien. Maar goed, achteraf een koe in de kont kijken is altijd lekker makkelijk.


Een tracker is altijd een goed idee. Maar vaak belanden die dingen op standaard plekken die snel gevonden zijn.
En de meeste dieven zullen denk ik wel doorhebben dat er wellicht een tracker op zou kunnen zitten en daar houden ze dan wel rekening mee.



Een andere collega van mij woont in zo'n Vinex wijk. Daar zet ie zijn motor altijd noodgedwongen buiten neer. En hij gooit er een hoes overheen. En met schijfremslot met alarm. Niks meer dan dat, hoes en schrijfremslot.
Nog nooit 1 iemand bij zijn motor bezig geweest om te jatten of een poging ertoe.
En dat terwijl er alweer een jaartje of wat terug bij hem in de buurt meerdere motoren die buiten stonden wel zijn gejat.
maar die stonden niet onder een hoes "verstopt" maar in volle zicht onder/naast een boom.
wellicht niet interessant genoeg om ff de hoes op te tillen om te kijken wat eronder zit?
en ook die motoren hadden allemaal een schijfremslot of andersoortige slot/ketting.
Nu heb ik gelezen dat het roversgilde bussen PUR schuim bij de lokale dhz winkel halen om daarmee de schijfremsloten vol te blubberen zodat dat ding niet beweegt en afgaat?
Monimoto trackers bellen je als de motor beweegt
 
Zei ik ook tegen hem. door het achterwiel en de achterbrug/veren meepakken.
Des te meer prullaria in de ketting zit, des te meer werk ze hebben om het achterwiel te demonteren.

Hij was behoorlijk kwaad op zichzelf nadien. Maar goed, achteraf een koe in de kont kijken is altijd lekker makkelijk.


Een tracker is altijd een goed idee. Maar vaak belanden die dingen op standaard plekken die snel gevonden zijn.
En de meeste dieven zullen denk ik wel doorhebben dat er wellicht een tracker op zou kunnen zitten en daar houden ze dan wel rekening mee.



Een andere collega van mij woont in zo'n Vinex wijk. Daar zet ie zijn motor altijd noodgedwongen buiten neer. En hij gooit er een hoes overheen. En met schijfremslot met alarm. Niks meer dan dat, hoes en schrijfremslot.
Nog nooit 1 iemand bij zijn motor bezig geweest om te jatten of een poging ertoe.
En dat terwijl er alweer een jaartje of wat terug bij hem in de buurt meerdere motoren die buiten stonden wel zijn gejat.
maar die stonden niet onder een hoes "verstopt" maar in volle zicht onder/naast een boom.
wellicht niet interessant genoeg om ff de hoes op te tillen om te kijken wat eronder zit?
en ook die motoren hadden allemaal een schijfremslot of andersoortige slot/ketting.
Nu heb ik gelezen dat het roversgilde bussen PUR schuim bij de lokale dhz winkel halen om daarmee de schijfremsloten vol te blubberen zodat dat ding niet beweegt en afgaat?
En hoeveel geduld hebben ze dan voordat de pur een beetje begint uit te harden?
Ljkt me stokbroodjeaap verhaal
 
Omdat ik veel met pur heb gewerkt.
En als je dikke bult pur hebt droogt het vanaf buiten naar binnen.
En aangezien pur droogt/hard wordt door vocht uit de omgeving te ontrekken.
Wil het binnenste dus bijna niet drogen omdat er geen vocht door de harde korst aan de buitenkant trekt.
En ik denk niet dat je met een klein rupsje pur een geluidedempende buffer opbouwt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan