Beste antidiefstal?

Ik heb het ook gedaan en leef nog steeds *O*
Heb 20 jaar in Den Haag gewoond (Laak, Schilderswijk) en motor nooit op slot gehad. Dat waren dus afgeragde CB750's (die nu een godsvermogen waard zijn)
Dus een dure motor in een wat mindere wijk is misschien niet de beste combi?
Ja maar ik vroeg aan papa voor 500 000 om een huis te kopen met garage hij zei dat ik verder moest slapen. Want we zijn niet zo rijk helaas
 
Twee van de drie motoren die ik heb gehad zijn een keer gestolen, altijd goed op slot gezet d.m.v kettingslot, schijfremslot en hoes eroverheen. Maar gelukkig heb ik deze altijd terug kunnen vinden tijdens de "afkoelperiode" d.m.v. een airtag.

Beste tip die ik je kan geven is: gebruik een airtag i.c.m. bijvoorbeeld een Monimoto 7 of Invoxia gps tracker. Airtag is handig voor als de motor in een opslagbox terecht komt, daar binnen heeft een gps tracker geen/slecht bereik. En een gps tracker houdt vaak een historie bij waar de motor is geweest. Maar belangrijker nog, je krijgt een melding zodra de motor beweegt zonder dat dit hoort.

En diefstal laten verzekeren.
 
Twee van de drie motoren die ik heb gehad zijn een keer gestolen, altijd goed op slot gezet d.m.v kettingslot, schijfremslot en hoes eroverheen. Maar gelukkig heb ik deze altijd terug kunnen vinden tijdens de "afkoelperiode" d.m.v. een airtag.

Beste tip die ik je kan geven is: gebruik een airtag i.c.m. bijvoorbeeld een Monimoto 7 of Invoxia gps tracker. Airtag is handig voor als de motor in een opslagbox terecht komt, daar binnen heeft een gps tracker geen/slecht bereik. En een gps tracker houdt vaak een historie bij waar de motor is geweest. Maar belangrijker nog, je krijgt een melding zodra de motor beweegt zonder dat dit hoort.

En diefstal laten verzekeren.
Kijk hier heb ik wat van
 
Mooi hoor. Was de motor dan niet beschadigd? D.w.z. schijfrem doorgeslepen, of stuurslot met geweld geforceerd?
Eerste keer had ik 3360 euro aan schade. Flinke deuk in de tank, stuurslot geforceerd, valbeugels krom en wat kappen beschadigd

Tweede keer had ik 1400 euro aan schade. Spatbord gebroken (door schijfremslot), windscherm gebroken, valbeugels krom en wat kappen beschadigd.

Gelukkig iedere keer vergoed door de verzekeraar.

Een vriend van mij is ook al twee keer de sjaak geweest, maar ook dankzij de airtag binnen een dag teruggevonden.

Als de dieven hem willen, dan nemen ze de motor gewoon mee of je de motor nou op slot of geankerd hebt staan. Ik heb foto's gezien en verhalen gehoord dat ze een garagedeur eraf hebben getrokken voor een S1000RR of dat ze je tuin in klimmen.
 
Eerste keer had ik 3360 euro aan schade. Flinke deuk in de tank, stuurslot geforceerd, valbeugels krom en wat kappen beschadigd

Tweede keer had ik 1400 euro aan schade. Spatbord gebroken (door schijfremslot), windscherm gebroken, valbeugels krom en wat kappen beschadigd.

Gelukkig iedere keer vergoed door de verzekeraar.

Een vriend van mij is ook al twee keer de sjaak geweest, maar ook dankzij de airtag binnen een dag teruggevonden.

Als de dieven hem willen, dan nemen ze de motor gewoon mee of je de motor nou op slot of geankerd hebt staan. Ik heb foto's gezien en verhalen gehoord dat ze een garagedeur eraf hebben getrokken voor een S1000RR of dat ze je tuin in klimmen.
Maar is de AirTag niet alleen actief als er een iPhone in de buurt is
 
Maar is de AirTag niet alleen actief als er een iPhone in de buurt is
Er moet een apple apparaat die zoek mijn geactiveerd heeft, bleutooth aan en verbonden met internet is, in de buurt zijn om het te laten werken.

Enige nadeel van een airtag is dat als er een apple apparaat in de buurt komt hij die niet bij de eigenaar hoord automatisch begint te piepen.
 
Ja en als zo'n AirTag 3 dagen niet in de buurt is van zn eigenaar gaat hij zelf ook piepen en is ie dus redelijk eenvoudig op te sporen. Ze zijn dan ook niet bedoelt als diefstalpreventie maar meer om je eigen spullen terug te vinden als je nogal slordig bent...
 
Maar is de AirTag niet alleen actief als er een iPhone in de buurt is
Dat klopt, maar tot nu toe heb ik mijn motoren teruggevonden met enkel de AirTag. Ik woon in de Randstad en daar is altijd wel iemand met een iPhone.

Daarom kan je de AirTag het beste gebruiken i.c.m. van een GPS tracker. Dan weet je zeker dat je een melding krijgt zodra de motor begint te bewegen, weet je waar hij is geweest en springt de AirTag bij waar de GPS dat niet meer kan.

Enige nadeel van een airtag is dat als er een apple apparaat in de buurt komt hij die niet bij de eigenaar hoord automatisch begint te piepen.
Volgens mij moet de dief dan wel erg lang in de buurt zijn van de AirTag wil hij gaan beginnen met piepen, vaak zijn de dieven misschien max 1 uur in de buurt van de motor. Persoonlijk heb ik tot nu toe maar 1 keer een melding op mijn iPhone gehad dat er een "sinds 11:30 een AirTag van iemand anders in de buurt is" en de melding kreeg ik rond 15:00-16:00 uur.
 
Ik woon al meer dan 30 jaar in het centrum van Den Haag. Procentueel gezien worden er bijzonder weinig motoren gestolen. Een goed schijfremslot, vastzetten met een dikke ketting en een goede verzekering combineren met een hoes en een alarm en voor de rest lekker genieten en het loslaten.
Als ze je fiets willen hebben, dan lukt het ze toch wel.
Maak het ze moeilijk, onmogelijk lukt toch niet
 
Dat klopt, maar tot nu toe heb ik mijn motoren teruggevonden met enkel de AirTag. Ik woon in de Randstad en daar is altijd wel iemand met een iPhone.

Daarom kan je de AirTag het beste gebruiken i.c.m. van een GPS tracker. Dan weet je zeker dat je een melding krijgt zodra de motor begint te bewegen, weet je waar hij is geweest en springt de AirTag bij waar de GPS dat niet meer kan.


Volgens mij moet de dief dan wel erg lang in de buurt zijn van de AirTag wil hij gaan beginnen met piepen, vaak zijn de dieven misschien max 1 uur in de buurt van de motor. Persoonlijk heb ik tot nu toe maar 1 keer een melding op mijn iPhone gehad dat er een "sinds 11:30 een AirTag van iemand anders in de buurt is" en de melding kreeg ik rond 15:00-16:00 uur.
Ik hoor mijn airtag al als ik er net 2 meter bij uit de buurt ben. Is instant dat die dat doet.

Ja mijn airtag wil ook nog weleens bij mezelf piepen.

De airtag in de auto moeders geeft na 5 minuten al een melding op mijn telefoon. Deze airtag kan gebruikt worden om u te volgen.
 
Ik hoor mijn airtag al als ik er net 2 meter bij uit de buurt ben. Is instant dat die dat doet.

Ja mijn airtag wil ook nog weleens bij mezelf piepen.

De airtag in de auto moeders geeft na 5 minuten al een melding op mijn telefoon. Deze airtag kan gebruikt worden om u te volgen.
Waarschijnlijk een verschil in firmware, ik draai nog versie 1.0.276.
 
Hans ajb dit is geen film. Dieven gaan niet voor je neus iets stelen.

Ja wijsneus ik heb helemaal geen stalling en ik woon in denhaag
Met iemand samen een stalling nemen of de motor elders stallen?
Ik heb nog wel plek, afhankelijk van welke motor je neerzet en of er sleutels bij zitten :+
 
en zo'n airtag werkt alleen met aajfoon?
ik heb en wil dat niet, maar heb ook eea gezien van Android,
dar zou toch niets uit moeten maken??
🤔
 
Dat lijkt me juist ontzettend lang. Als ik het Reddit topic van die ex-dief lees, dan zijn ze eerder "minuten" bezig.
Bij mij waren ze in de middag al bezig (en ik elke keer maar denken dat de motorhoes er af gewaaid was in de tuin :') ) en hebben tweede kerstavond hun slag geslagen toen we niet thuis waren.
 
De zoektocht naar Anti diefstal is vaak iets wat niet thuis afspeelt. Daar kom je er vaak wel uit. Schuur of what even. Thuis kun je een anker in de grond zetten of zwareklemmen zetten of what ever.

Je laat je mega slot gewoon aan de paal thuis waar je hem steeds weer vast zet. Of zware klemmen op je oprit.

Maar tijdens een rit moet je iets portable hebben..
 
en zo'n airtag werkt alleen met aajfoon?
ik heb en wil dat niet, maar heb ook eea gezien van Android,
dar zou toch niets uit moeten maken??
🤔
Werk idd alleen apple apparaten.
Waarschijnlijk een verschil in firmware, ik draai nog versie 1.0.276.
Zou goed kunnen.

Ik heb die speaker eruit gehaald, m.b.v. dit filmpje. Het was tien minuten werk. Aan de melding op een iPhone kun je niks doen, op dit moment.
Amerikaanse wetgeving he. Die melding zul je nooit wat aan kunnen doen. Maar dan nog, als je aan mijn fiets zit, dan verbeur je al je privacy.
 
en zo'n airtag werkt alleen met aajfoon?
ik heb en wil dat niet, maar heb ook eea gezien van Android,
dar zou toch niets uit moeten maken??
🤔
Ik weet niet of je beter een 'gewone' tracker kunt kopen dan deze dingen die er niet speciaal voor gemaakt zijn.


 
Ik woon al meer dan 30 jaar in het centrum van Den Haag. Procentueel gezien worden er bijzonder weinig motoren gestolen. Een goed schijfremslot, vastzetten met een dikke ketting en een goede verzekering combineren met een hoes en een alarm en voor de rest lekker genieten en het loslaten.
Als ze je fiets willen hebben, dan lukt het ze toch wel.
Maak het ze moeilijk, onmogelijk lukt toch niet
Kijk dit is ook een fijne tip
 
De zoektocht naar Anti diefstal is vaak iets wat niet thuis afspeelt. Daar kom je er vaak wel uit. Schuur of what even. Thuis kun je een anker in de grond zetten of zwareklemmen zetten of what ever.

Je laat je mega slot gewoon aan de paal thuis waar je hem steeds weer vast zet. Of zware klemmen op je oprit.

Maar tijdens een rit moet je iets portable hebben..
Ik doe alles op de motor ook boodschappen😂
 

Bijlagen

  • F1F4CF58-1386-4440-A5D9-654F735CA4B6.jpeg
    F1F4CF58-1386-4440-A5D9-654F735CA4B6.jpeg
    97 KB · Weergaven: 34
Terug
Bovenaan Onderaan