ANWB waarschuwt motorrijders

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
3 weken geleden ook met een toch net iets te versleten achterband ontdekt dat je ook kunt terrein rijden met een Divje. Gevalletje van beter rechtop door het gras dan op de zijkant over het asfalt. Dus ja, al heb je nog zoveel ervaring, het kan je allemaal overkomen als je een keer inhaalt waar het eigenlijk niet kan, of met een beetje schuim op de weg, of....
 
Nee, je hebt gelijk. Heeft vast helemaal niets met gladheid te maken, ik vergat dat er stond dat het om Duitsers ging.

Persberichten. Worden aangeleverd door, in dit geval de Pozilei. Woordvoerders doen dat aan de hand van de bevindingen van de collega's die ter plaatse aanwezig zijn geweest.

En toch weet jij vanachter je toetsenbord beter wat de eigenlijke oorzaak is geweest :} :}

Pardon? Jij kent mijn leven weer beter als dat ik zelf doe???
Ik maak al 10 jaar jaarlijks 120000 kilometer op de Deutsche BAB en heb die rijstijl aardig leren kennen. Duitsers zelf zeggen ook dat er een enorme druk van hun schouders valt zodra ze die grens met Nederland overrijden. Het verhaal dat ze zo goed in het verkeer zijn is al even achterhaald hoor, dat ze in een kanon zitten dat 280 loopt, de simpelste A3 doet dat tegenwoordig zowat, zegt niets over hun rijkunsten. Geen richting aangeven, schijt aan max-baustellensnelheid, tegen verkeer in, ritsen kunnen ze niet. Ze interpreteren de verkeersregels naar hun eigen hand en passen ze toe in hun eigen voordeel... en met een enorme verkeersstress daar zijn ze levensgevaarlijk.

Heel fijn rijden is het in de voormaslige DDR en minstens net zo fijn rijden is het in Berlijn, een en al verkeershoffelijkheid!!! :t

heb jij wel eens gezien wat er met de persberichten die de Politie aan de Telegraaf levert gebeurt???


03cb2f79beaa1a834255f855400e56fc3238.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het plaatje van de verkeerscamera toont dat er een enorme vracht water op het wegdek ligt en totaal geen schuim, er zal eerder sprake zijn geweest van aquaplaning. Het geschreven bericht bevestigt dat ook in die zin dat het om een gigantische bui ging. Waar haal jij vandaan dat het over gladheid gaat bij beginnende regen? Dat staat nergens!
De Duitsers kennen uberhaupt geen ZOAB en daar heb je met een klein buitje al totaal geen zicht meer.
Het enorme ongeluk dat op de BAB4 onlangs gebeurde is ook veroorzaakt door laagstaande zon na regen
 
Laatst bewerkt:

Nope! ;)

Ik ben het eens dat dat gezeik met die weer-alarmen en alle bijbehorende kleurcodes een beetje overdreven zijn en vaak een hoop paniek zaaien voor niks, maar feit blijft gewoon dat als het na een tijd van lange droogte gaat regenen het gewoon ff glad is van alle rotzooi die loskomt van het wegdek.
 
gladheid bij regen na een periode van droogte is 1 van de grootste broodje aap verhalen die er rondgaan op het www en in de media...
Net zoals de Private lease rijders beweren dat ze toch wel voelen dat de wegligging slechter wordt naarmate het profiel slijt :} _O-
Terwijl wij voor een 22-ronden race 5 mm profiel afdraaien omdat je dan niet meer over de profielblokken wegloopt en daarmee secondes pikt
 
Ik zie op YouTube filmpjes voorkomen waarin bestuurders op de autobahn enorm hard rijden met nat weer...ook in de autobahnbochten waar je niet voorruit kunt kijken ...eigenlijk totale waanzin


Iig ik probeer voorzichtig te rijden met nat weer en drukte..... :]
 
Alle weersomstandigheden buiten droogte hebben een negatieve invloed op de grip en wegligging. Ik vind het volslagen krankjorem dat je weggebruikers moer gaan waarschuwen voor veranderende cq verslechterende weersomstandigheden. Regen, sneeuw, hagel, kou en zelfs mist en miezer zijn een reden om voorzichtigheid te betrachten. Ik ben er van overtuigd dat als er een slippartij plaatsvindt door een van die omstandigheden een bestuurder nooit zal zeggen dat hij niet wist dat als de omstandigheden slechter werden ook de grip wel een keer minder kon worden. Wel dat hij zichzelf overschat of de omstandigheden onderwschat heeft. Anders mag er een gat in zijn RBW gestanst worden.
 
Met alle veiligheidsaspecten in en op de auto denken teveel mensen dat hun niks kan overkomen, en daarom heb ik geen enkele probleem mee dat men waarschuwt voor de omslagen in het weer....

Even een reminder op zijn tijd om automatismen te doorbreken....
 
Laatst bewerkt:
Het geschreven bericht bevestigt dat ook in die zin dat het om een gigantische bui ging. Waar haal jij vandaan dat het over gladheid gaat bij beginnende regen? Dat staat nergens!
D

Je hebt niet gelezen?

Uit het artikel: "Waarschijnlijk is de oorzaak van de ongelukken gladheid. Door de droogte is het wegdek vervuild met olie en rubber en dat wordt glad bij de eerste regenval."


En verder, who cares. Mensen die er wat van leren. Top.
Vind je het onzin, leg het lekker naast je neer en doe lekker wat je zelf wil.

Hoe druk kan men zich maken over een waarschuwing. _O-
 
gladheid bij regen na een periode van droogte is 1 van de grootste broodje aap verhalen die er rondgaan op het www en in de media...
En natuurlijk weer rondgetoeterd door de ANWB...een club die bij het eerste het beste briesje sloffe wind code rood loopt te janken.
Echt een vereniging van angsthazen voor angsthazen...
Maar goed, weer een reden voor jan l*l om rond te kruipen met 40 km/u en de nederlandse wegen te verstoppen.
Vraag me af wie de rekening betaald van al dat oponthoud? de ANWB vast niet....... :r

Dan hou je toch lekker het gas er op tussen de automobilisten? Daar heb je een motor voor.
En aangezien het een broodje aap is kan jij lekker doorrijden, terwijl de rest vast staat in de file want de anwb heeft gewaarschuwd dat het wel eens glad kan zijn.

Winwin voor jou! ;)
 
Dan hou je toch lekker het gas er op tussen de automobilisten? Daar heb je een motor voor.
En aangezien het een broodje aap is kan jij lekker doorrijden, terwijl de rest vast staat in de file want de anwb heeft gewaarschuwd dat het wel eens glad kan zijn.

Winwin voor jou! ;)

dat heb je goed....maar het gaat hier niet om het bericht ansich maar meer om het grotere plaatje.
en wel de totale betutteling zoals die hier in nl gebruikelijk is....
en de gevolgen ervan voor een maatschappij (in dit geval een verstopping van het wegennet door kruipende kneuzen)

een perfekt voorbeeld is opvoeding,
de laatste 20 jaar is men meer en meer kids en jongeren gaan beschermen en betuttelen.
voor alles en nog wat beschermen en een corrigerend pak slaag was uit den boze...
nu zitten we hier met een hele generatie blubberhoofden zonder ruggegraat die opgegroeid zijn onder een glazen stolp en zonder enige correctie waardoor respect voor orde en gezag alsmede een beetje doorzettings vermogen hen totaal vreemd is.
langzamerhand echter zie je nu spotjes voorbijkomen waarin ze adviseren een kind wat minder te beschermen....
dat t dus ok is dat ze eens vallen en een been breken of ze te laten spelen met een haakse slijper of kettingzaag...
dat t helemaal niet slecht is een paar knallen voor de kop te geven of een trap onder het gat ipv alles te wijten aan verzonnen aandoeningen als adhd of pdd-nos...
Maw....terug bij af omdat de regering ook inziet dat ze hele generaties overbeschermd hebben en nu met de gebakken peren zitten.
iets wat iemand met gezond verstand van tevoren had kunnen voorzien....

datzelfde gaat ook gebeuren met die idiote bullshit waarschuwingen als heel nl vaststaat door miepende stumpers zodra er een spettertje regen valt....
dan pas ziet men in waar over protectie toe leid en zullen ze het weer trachten terug te draaien...

hoezo toekomst visie???? in den haag bedrijft men reactie politiek, van een visie is geen sprake :N
 
Laatst bewerkt:
Alle weersomstandigheden buiten droogte hebben een negatieve invloed op de grip en wegligging. Ik vind het volslagen krankjorem dat je weggebruikers moer gaan waarschuwen voor veranderende cq verslechterende weersomstandigheden. Regen, sneeuw, hagel, kou en zelfs mist en miezer zijn een reden om voorzichtigheid te betrachten. Ik ben er van overtuigd dat als er een slippartij plaatsvindt door een van die omstandigheden een bestuurder nooit zal zeggen dat hij niet wist dat als de omstandigheden slechter werden ook de grip wel een keer minder kon worden. Wel dat hij zichzelf overschat of de omstandigheden onderwschat heeft. Anders mag er een gat in zijn RBW gestanst worden.

exact dat... :t
 
Pardon? Jij kent mijn leven weer beter als dat ik zelf doe???
Ik maak al 10 jaar jaarlijks 120000 kilometer op de Deutsche BAB en heb die rijstijl aardig leren kennen. Duitsers zelf zeggen ook dat er een enorme druk van hun schouders valt zodra ze die grens met Nederland overrijden. Het verhaal dat ze zo goed in het verkeer zijn is al even achterhaald hoor, dat ze in een kanon zitten dat 280 loopt, de simpelste A3 doet dat tegenwoordig zowat, zegt niets over hun rijkunsten. Geen richting aangeven, schijt aan max-baustellensnelheid, tegen verkeer in, ritsen kunnen ze niet. Ze interpreteren de verkeersregels naar hun eigen hand en passen ze toe in hun eigen voordeel... en met een enorme verkeersstress daar zijn ze levensgevaarlijk.

Heel fijn rijden is het in de voormaslige DDR en minstens net zo fijn rijden is het in Berlijn, een en al verkeershoffelijkheid!!! :t

heb jij wel eens gezien wat er met de persberichten die de Politie aan de Telegraaf levert gebeurt???


[afbeelding]

Je reactie geeft een mooie uitleg maar sluit helemaal niet aan op de tekst die je van mij qoute, ik heb nergens iets gezegd over de rijstijl van Duitsers, jij bent de enige die het daarover heeft en ik heb geen idee waarom, staat helemaal los van het onderwerp in dit topic.




Net zoals de Private lease rijders beweren dat ze toch wel voelen dat de wegligging slechter wordt naarmate het profiel slijt :} _O-
Terwijl wij voor een 22-ronden race 5 mm profiel afdraaien omdat je dan niet meer over de profielblokken wegloopt en daarmee secondes pikt

22 ronden race.... oke, wat heeft een heerlijk schoongeveegd circuit met scherp asfalt te maken met regen op de snelweg na lange tijd droogte ?

Je probeert een draai te geven aan reply waarmee je de juistheid van je ene reply aantoont, maar wat helemaal niet aansluit in dit topic.

Melk is wit van kleur en steen is hard en daarmee heb ik gelijk !!
Ook al heeft het nergens mee te maken.





Alle weersomstandigheden buiten droogte hebben een negatieve invloed op de grip en wegligging. Ik vind het volslagen krankjorem dat je weggebruikers moer gaan waarschuwen voor veranderende cq verslechterende weersomstandigheden. Regen, sneeuw, hagel, kou en zelfs mist en miezer zijn een reden om voorzichtigheid te betrachten. Ik ben er van overtuigd dat als er een slippartij plaatsvindt door een van die omstandigheden een bestuurder nooit zal zeggen dat hij niet wist dat als de omstandigheden slechter werden ook de grip wel een keer minder kon worden. Wel dat hij zichzelf overschat of de omstandigheden onderwschat heeft. Anders mag er een gat in zijn RBW gestanst worden.

Hier ben je bij waar het om gaat.
Niet iedereen beschikt over jouw ervaring en enorme kennis.
Ook sinds vorig jaar hebben er mensen hun rijbewijs gehaald en komen voor het eerst zelfstandig op een motor buiten.
En deze info word je niet verteld bij je rijlessen, tenminste...niet aan de mensen die ik ken.

En dan is het best aardig als iemand ze die kennis overdraagt. Niemand weet vanaf zijn geboorte alles, ook jij hebt dit soort dingen ooit voor het eerst gehoord.
En als jij het allemaal wel weet, waarom zo erop blijven hameren dat 'iedereen dat zou moeten weten' ?
Het lijkt wel of het je geld kost of pijn doet als de ene iemand de andere iemand gewaarschuwd word voor de gladheid bij regen ?




Met alle veiligheidsaspecten in en op de auto denken teveel mensen dat hun niks kan overkomen, en daarom heb ik geen enkele probleem mee dat men waarschuwt voor de omslagen in het weer....

Even een reminder op zijn tijd om automatismen te doorbreken....

:^





Je hebt niet gelezen?

Uit het artikel: "Waarschijnlijk is de oorzaak van de ongelukken gladheid. Door de droogte is het wegdek vervuild met olie en rubber en dat wordt glad bij de eerste regenval."


En verder, who cares. Mensen die er wat van leren. Top.
Vind je het onzin, leg het lekker naast je neer en doe lekker wat je zelf wil.

Hoe druk kan men zich maken over een waarschuwing. _O-

:^ :^
 
Laatst bewerkt:
dat heb je goed....maar het gaat hier niet om het bericht ansich maar meer om het grotere plaatje.
en wel de totale betutteling zoals die hier in nl gebruikelijk is....
en de gevolgen ervan voor een maatschappij (in dit geval een verstopping van het wegennet door kruipende kneuzen)

een perfekt voorbeeld is opvoeding,
de laatste 20 jaar is men meer en meer kids en jongeren gaan beschermen en betuttelen.
voor alles en nog wat beschermen en een corrigerend pak slaag was uit den boze...
nu zitten we hier met een hele generatie blubberhoofden zonder ruggegraat die opgegroeid zijn onder een glazen stolp en zonder enige correctie waardoor respect voor orde en gezag alsmede een beetje doorzettings vermogen hen totaal vreemd is.
langzamerhand echter zie je nu spotjes voorbijkomen waarin ze adviseren een kind wat minder te beschermen....
dat t dus ok is dat ze eens vallen en een been breken of ze te laten spelen met een haakse slijper of kettingzaag...
dat t helemaal niet slecht is een paar knallen voor de kop te geven of een trap onder het gat ipv alles te wijten aan verzonnen aandoeningen als adhd of pdd-nos...
Maw....terug bij af omdat de regering ook inziet dat ze hele generaties overbeschermd hebben en nu met de gebakken peren zitten.
iets wat iemand met gezond verstand van tevoren had kunnen voorzien....

datzelfde gaat ook gebeuren met die idiote bullshit waarschuwingen als heel nl vaststaat door miepende stumpers zodra er een spettertje regen valt....
dan pas ziet men in waar over protectie toe leid en zullen ze het weer trachten terug te draaien...

hoezo toekomst visie???? in den haag bedrijft men reactie politiek, van een visie is geen sprake :N

Wat een boel frustratie. :/
Maar zoals ik zei, en zo ben ik ook als kind opgevoed.
Ik waarschuw 1 keer, neem je dat niet serieus dan merk je het vanzelf. En dan kan het een boel geld kosten. Of nog veel meer wat wat nog veel ernstiger kan zijn.

Hier gaat dat ook zo op. ANWB waarschuwt, jij doet met die waarschuwing wat je wil.
Maar dan ( net als vroeger ;) ) niet komen piepen als de boel in de kreukels ligt omdat je op je bek bent gegaan. Dan heb je je les gehad. Toch?

En degene die dit niet wist en oplet als het regent door de waarschuwing van de ANWB heeft ook een wijze les gehad, alleen iets goedkoper/minder letsel. :P
 
Precies, overal voor waarschuwen ,dan kun je ook wel met t onverwachte omgaan :N
oh ja ,dat is fuck, want daar is niet voor gewaarschuwd -O-
 
Precies, overal voor waarschuwen ,dan kun je ook wel met t onverwachte omgaan :N
oh ja ,dat is fuck, want daar is niet voor gewaarschuwd -O-

Alle informatievoorzieningen maar afschaffen als het aan jou ligt. _O-
 
Dat boeit niet wie er gelijk heeft :N


Alle informatievoorzieningen maar afschaffen als het aan jou ligt. _O-


zou ik niet erg vinden :N,behalve snelheidscontroles dan O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb ik in de gaten.

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel aan andere denken zoals zij bij de ANWB.
 
Laatst bewerkt:
Grote probleem met al die waarschuwingen is dat ze vaak veel te vroeg worden gegeven waardoor ze op een gegeven moment in de wind worden geslagen "want ze zullen het toch wel weer mis hebben"
Hoe vaak ik dit jaar al een code geel, oranje of rood voorbij heb zien komen terwijl er helemaal niets aan de hand was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan