Aprilia AF1 Futura project

dat klopt ja, de achterzijde is compleet anders. ik dacht dat de frame's ook hetzelfde waren van de AF1's, maar zie nu op google dat dat idd niet zo is.

Is makkelijk op te lossen trouwens, rotax 122 of 123 blok erin, achterbrug op zn kop erin, en ff nieuw bevestigings punt aan de achterbrug lassen voor de veer. Heb je geen prolink meer maar wel n dik blok :P
 
nieuwe blokophangpunten enzo ook zeker :P?
ik begin er iig niet aan! net allemaal mooi AM5 spul gehaald, met een Rotax blok gaan er ook dingen scheuren, laatst gezien bij een RS50 waar een rotax 122 ingehangen was. ging wel hard :Y
 
je zal iig veel moeten verstevigen. ik laat het lekker bij AM5, gaat hard zat.
 
Weer los na intern beraad. Bestaande brommertopics mogen blijven bestaan tot ze de 2500 posts bereikt hebben. Nieuwe brommerbijdragen kunnen alleen nog maar hier terecht:
Centraal Brommertopic

Have fun!
 
Laatst bewerkt:
hehe hebben we jou ook weer Tom, pitbike veer :')

laatste week vooral achter gekomen dat het materiaal dat ik zelf in huis heb net niet goed genoeg is, polijst allemaal niet even gelijk, schuurt niet fijn genoeg enzovoort. dus binnenkort eens met goed materiaal opnieuw beginnen met polijsten.
heb een leuke fatbar en risers gevonden, die komen erop, binnekort foto's. ik zet de handvatten van mijn oude RS2 erop, die had ik nog ergens liggen.
 
jongens, denk eens met me mee... ik ben op zoek naar een vette streetfighter voorkap, en dan niet zoiets:
voorkapjeklaar24hk.jpg

maar iets groters, want een AF1 is best een flink uit de kluiten gewassen brommer, en dan staat zo'n kapje heel raar.
hoeft geen verlichting in te zitten want ik heb toch geen lichtspoel, maar liefst wel gaten voor koplampen, want daar heb ik een supervet plan mee. :Y
wat ik wel heel mooi vind, maar waar ik mijn plan niet mee kan uitvoeren, is zoiets:
p7070028qj9.jpg

ik moet namelijk iets over de koplamp kunnen spannen.
weet iemand iets? 2e hands is geen probleem, moet toch nog polyesteren en spuiten dus hoe afgeragt het ook is, ik kan er vast nog wel wat mee.

en over de brommer, heb nu eindelijk goed polijstmateriaal, en mijn kroonplaten zijn net spiegels. binnenkort foto's.
 
haha nee Henri, maar ben aan het onderhandelen over een goed kapje. leuk dat jullie mijn topic up to date houden. :P
update bij de beginpost!
 
Laatst bewerkt:
Na in Brussel te zijn geweest met mijn vriendin en een iglo gebouwd te hebben, toch maar weer bezig met de fiets. Een nieuw stuur en veel gepolijste dingetjes.
dsc03208t.jpg

dsc03233cl.jpg

dsc03207w.jpg

de clamps bleken risers te zijn, was niet duidelijk te zien bij bestellen, dus ook daar maar weer de slijptol in. dat gaf dan onvermijdelijk weer beschadigingen, dus daarna de boel geschuurd en opnieuw gepolijst, samen met een dingetje dat in mijn kroonplaat komt, heeft vast een naam maar ik kan er niet op komen.
lekker wezen polijsten:
dsc03363di.jpg

dsc03364r.jpg

onderste dingetjes erafgeslepen. boel afgerond omdat dat en mooier is, en omdat er nog uitschieters van de slijptol weggewerkt moesten worden. opnieuw geschuurd en gepolijst, glanst ook meteen beter dan origineel. die rondere is bewerkt, de ander is onbewerkt.
dsc03365t.jpg

dsc03366r.jpg

onderkant van de clamps hebben nog slijptol sporen, maar die kant komt toch op de kroonplaat dus daar ga ik geen moeite voor doen.
dsc03367p.jpg

kroonplaat is nog niet gepolijst, want die moet nog verder bewerkt worden dus dan komen er toch weer krassen op. is al wel geschuurd tot korrel 400, wordt nog geschuurd tot korrel 800.
 
UPDATE 2 januari 2011:
weer een doodnormaal tijdstip voor een update, 03:15.
kiek m shinen als de toppers.
dsc03369.jpg

dsc03371o.jpg

dsc03372b.jpg

toen ik 5,5mm diep zat, liep de boor klem. oud ding dat ik van mijn opa geërfd heb, maar dat is de enige boor waar ik een boorkolom voor heb, dus binnenkort even verder boren met de goede boor. let ook even op de professionele wijze waarop ik mijn kroonplaat waterpas heb gelegd :Y
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 4 januari 2011:
dsc03375b.jpg


dsc03378.jpg


dsc03380h.jpg


dsc03383mf.jpg

ass up, face in the pillow

dsc03387ev.jpg

voornaaf gelast en wel

dsc03388s.jpg


dsc03389j.jpg

bussie voor de andere kant

dsc03391lk.jpg


dsc03392qz.jpg


dsc03394i.jpg

let niet op de verschrikkelijke kleurencombo, hij wordt uiteraard nog gespoten, er komt nog een voorkap, hij gaat nog naar de coater, wordt lager aan de voorkant, enzovoort.

dsc03395v.jpg
 
Ben inmiddels een heel eind verder, zijn er nog mensen die het interessant vinden om te volgen? Want voor mezelf hoef ik dit niet bij te houden. Als er een beetje vraag is naar een update, volgt die binnenkort.
 
Ben inmiddels een heel eind verder, zijn er nog mensen die het interessant vinden om te volgen? Want voor mezelf hoef ik dit niet bij te houden. Als er een beetje vraag is naar een update, volgt die binnenkort.
gewoon naar de buren met je project :P
zitten allemaal van die verbouw figuren
leuk project trouwens
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is alles verandert... Ik werk nu vanaf een ander frame, dat frame heeft wel een kenteken. Op wat verlaste of afgeslepen ophangpuntjes na is het gewoon een AF1 frame, dat moet nog naar de coater, maar dat moet wachten tot mijn achterbrug en velg terug zijn uit Veldhoven.
Veldhoven? Ja Veldhoven, want daar polyestert Tom voor mij een mooie achterkap! Het originele model beviel me niet en hij heeft wat meer ervaring met mallen maken en polyester dan ik. Hij verwerkt er meteen mooie LED strips in als achterlicht, zo ver is hij ongeveer nu:

IMG_2862.jpg


IMG_2861.jpg


IMG_2860.jpg


En dit is dus mijn nieuwe frame, waar ik de voorvork in heb zitten, met de nieuwe voorkap die nog aangepast gaat worden, en mijn nieuwe Koso teller. Daarnaast zijn de kroonplaten nu netjes gepolijst en heb ik een kabelboompje aangelegd, inclusief lichtspoel voor de HPI (heeft standaard geen lichtspoel), spanningsregelaar en dat soort elektrarommel. Remschijf is inmiddels weer gewoon zwart trouwens, vond dat rood bij nader inzien toch zo mooi.

dsc03550.jpg


dsc03551.jpg


dsc03552m.jpg


dsc03556o.jpg


dsc03422v.jpg


dsc03429m.jpg


dsc03437kd.jpg


dsc03453b.jpg


dsc03463u.jpg


dsc03468r.jpg

Kickstartsysteempje wat ik in ga bouwen, komt van een crosser met dezelfde basis (Minarelli AM)


En ondertussen bouw ik een nieuw blokje op, want ik vertrouwde het oude niet, omdat alles aan de brommer blijkbaar door een beunhaas in elkaar is gezet.
dsc03493e.jpg


imag0061na.jpg

Gestraalde en getunede carters
imag0068v.jpg

Zoek de verschillen!




Accubakje zelf gemaakt, kabelboom ook zelf aangelegd, nog niet volledig ingetaped:
imag0017y.jpg


imag0021n.jpg


imag0033n.jpg


imag0035xhv.jpg


imag0048kr.jpg


imag0051c.jpg


imag0052ri.jpg

(oude model achterkap zit er hier nog op, deze gebruik ik als er iemand achterop moet)


Oh en ik heb een tellerframe gemaakt:

dsc03504ih.jpg


dsc03508v.jpg


En tot slot een filmpje van de werkende kabelboom:
http://www.youtube.com/watch?v=9v1tRGJbo5I&feature=player_embedded



Dat was het voor nu, een hele groffe selectie van februari/maart in een misschien verwarrende volgorde, mijn excuses daarvoor.

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan