- Onderwerp starter
- #76
Update!
Voorremklauw heeft een revisie gehad, rem liep een beetje aan:
Alles maar weer uit elkaar en degelijk monteren zodat er straks gereden kan worden:
Daarvoor moest het frame nog een beetje bewerkt worden:
En toen het achterwiel erin, brommer staat voor het eerst op zijn eigen pootjes in deze combinatie onderdelen:
Dus toen heb ik de brommer meteen maar geplanked, want dat is blijkbaar hip en daar had ik zin in:
De originele achterkap zit er nog op, want voor de special achterkap moet het frame een beetje aangepast worden, zie hier mijn 2e frame, is snel even gelast voor het idee, frame gaat uiteindelijk toch bij het oud ijzer, of iemand moet er nog sprintpotentie in zien en er een tientje voor geven.
Mijn stepjes zijn naar de tering, daar moet ik dus nog nieuwe voor zoeken, ze kunnen te ver doorbuigen omdat ze afgesleten zijn op het punt waar ze het frame raken:
De achterkap!
Met achterlicht:
Kap is verre van af, zit nog heel veel schuurwerk in zoals je op de bovenstaande foto's zag, en zelfs gaten zoals hier:
Niets ten nadele van Toms werk overigens, hij was er gewoon nog niet aan toegekomen en ik heb nu meer tijd dan hij, dus neem ik dit deel weer even over.
Ten slotte heb ik dan de achterrem nog even onder handen genomen, de vorige eigenaar dacht wel heel lang met zijn blokjes te kunnen. Links zie je een normale onbeschadigde remcup, rechts zie je hoe ver hij deze cup opgeremd heeft. Dan heeft hij dus eerst het remgedeelte van het remblokje op moeten slijten, daarna het metaal van het remblokje, en dan nog een goede 5-8mm remcup.
Weet iemand waar ik een revisiesetje kan halen voor dit klauwtje? Kan nergens de juiste maten vinden, is een Brembo rem, zuigers zijn 27x15,5. Het zijn dit soort zuigertjes, met zo'n aparte bovenrand, maar die van easyparts zijn helaas iets te groot.
Klauwtje ligt lekker in de afbijt, wordt net zo mooi rood als zijn grote broertje.
Oplettende kijkers zagen het voortandwielkapje al op de voorgaande foto's:
Daar ben ik even met de zwarte spuitbus overheen geweest.
Wat er nu nog gaat gebeuren? Eerst maar eens de uitlaat lassen, dan kan er gereden worden, dan ga ik de kappen spuitklaar maken zodat de kappen tegelijk naar de spuiter kunnen als ik het frame en de velgen et cetera naar de coater breng. Dan blijft er nog genoeg werk liggen zoals het opknappen van de achterveer enzo.
Voorlopig rijd ik dus nog met de originele achterkap, de special is nog lang niet klaar voor gebruik. Die maak ik ondertussen mooi spuitklaar, dan rij ik er een tijdje mee rond om te kijken of er geen scheuren ontstaan, als hij voldoet kan hij mee gespoten worden.
Eerst maar eens die achterrem op orde maken en de uitlaat lassen.
Dat was het weer voor vandaag.
Voorremklauw heeft een revisie gehad, rem liep een beetje aan:
Alles maar weer uit elkaar en degelijk monteren zodat er straks gereden kan worden:
Daarvoor moest het frame nog een beetje bewerkt worden:
En toen het achterwiel erin, brommer staat voor het eerst op zijn eigen pootjes in deze combinatie onderdelen:
Dus toen heb ik de brommer meteen maar geplanked, want dat is blijkbaar hip en daar had ik zin in:
De originele achterkap zit er nog op, want voor de special achterkap moet het frame een beetje aangepast worden, zie hier mijn 2e frame, is snel even gelast voor het idee, frame gaat uiteindelijk toch bij het oud ijzer, of iemand moet er nog sprintpotentie in zien en er een tientje voor geven.
Mijn stepjes zijn naar de tering, daar moet ik dus nog nieuwe voor zoeken, ze kunnen te ver doorbuigen omdat ze afgesleten zijn op het punt waar ze het frame raken:
De achterkap!
Met achterlicht:
Kap is verre van af, zit nog heel veel schuurwerk in zoals je op de bovenstaande foto's zag, en zelfs gaten zoals hier:
Niets ten nadele van Toms werk overigens, hij was er gewoon nog niet aan toegekomen en ik heb nu meer tijd dan hij, dus neem ik dit deel weer even over.
Ten slotte heb ik dan de achterrem nog even onder handen genomen, de vorige eigenaar dacht wel heel lang met zijn blokjes te kunnen. Links zie je een normale onbeschadigde remcup, rechts zie je hoe ver hij deze cup opgeremd heeft. Dan heeft hij dus eerst het remgedeelte van het remblokje op moeten slijten, daarna het metaal van het remblokje, en dan nog een goede 5-8mm remcup.
Weet iemand waar ik een revisiesetje kan halen voor dit klauwtje? Kan nergens de juiste maten vinden, is een Brembo rem, zuigers zijn 27x15,5. Het zijn dit soort zuigertjes, met zo'n aparte bovenrand, maar die van easyparts zijn helaas iets te groot.
Klauwtje ligt lekker in de afbijt, wordt net zo mooi rood als zijn grote broertje.
Oplettende kijkers zagen het voortandwielkapje al op de voorgaande foto's:
Daar ben ik even met de zwarte spuitbus overheen geweest.
Wat er nu nog gaat gebeuren? Eerst maar eens de uitlaat lassen, dan kan er gereden worden, dan ga ik de kappen spuitklaar maken zodat de kappen tegelijk naar de spuiter kunnen als ik het frame en de velgen et cetera naar de coater breng. Dan blijft er nog genoeg werk liggen zoals het opknappen van de achterveer enzo.
Voorlopig rijd ik dus nog met de originele achterkap, de special is nog lang niet klaar voor gebruik. Die maak ik ondertussen mooi spuitklaar, dan rij ik er een tijdje mee rond om te kijken of er geen scheuren ontstaan, als hij voldoet kan hij mee gespoten worden.
Eerst maar eens die achterrem op orde maken en de uitlaat lassen.
Dat was het weer voor vandaag.