Aprilia AF1 Futura project

Mijn achterkap ziet er inmiddels zo uit:
IMG_2866.jpg


Maar we gaan hem zo maken:
15dt5l2.jpg


Net wat agressiever, kon geen kwaad vind ik.



Blokje zit ook weer in elkaar:

Beun de la beun; koppelingsmoer losdraaien.
Oude ketting gepakt, om het vtw, ketting in de bankschroef, griptang erop, blok op een plankje om hem goed voor de bankschroef te leggen, een losse bankschroef en 2 gietijzeren cilinders als contragewicht op het plankje.
imag0078g.jpg


En er rust een vloek op mijn versnellingsbak naaldlagers, ook dit blok lag vol naaldjes.
imag0082lt.jpg


Diagonale naaldlager, dat is pas eckte tuning:
imag0084z.jpg

imag0085l.jpg


Maar het bakje zag er netjes uit, daar ging het me even om.
imag0086v.jpg


Vliegwiel nog aan de krukas in de linker carterhelft, want het draad in het vliegwiel was dol, dus kon de vliegwieltrekker niet gebruiken.
imag0087p.jpg


Versnellingsbakje bij de kruk- en balansas in de mooie carters gezet:
imag0089pj.jpg

imag0090w.jpg

imag0091oo.jpg


Koppelingsrommel erin:
imag0093e.jpg


Vliegwiel erafgehaald met een bewerkte poulietrekker, nieuw draad (gewoon opnieuw M6, dat lukte nog) erin getapt en op het nieuwe blok gezet.
imag0094d.jpg


Nu nog even wachten tot de vloeibare pakking droog is, dan de cilinder en de stator erop en even meetapparatuur bij Joep scoren om precies de ontsteking af te stellen en de squish goed te zetten.
 
Dat ik niet zo veel meer update wil niet zeggen dat ik stilzit. :+

Krukasmoer was net te lang voor de verzwaarplaat:
imag0401.jpg


Dus krukasmoer 1,5mm ingekort, die heeft daar toch geen dragend vermogen:
imag0408o.jpg


Sluit nu wel mooi aan:
imag0409o.jpg


Totaalplaatje, alleen (weer) even afstellen:
imag0411.jpg


Het nieuwe remklauwtje, opgeknapt en al:
imag0415s.jpg
 
Ja dat moet nog. :$ Staat wel slordig hè? Nja des te meer valt het op dat de rest netjes is. :+
 
Laatst bewerkt:
ey beunhaas
waarom heb je niet de bronze plaat genomen?
en maak je hpi schoon :+

sf FTW toch :P

maar serieus dump dat rode kapje, ik heb nog een std kapje voor je haha

en flauw in een schuur bouwen\
gewoon op je kamer remember :P
DSCF0729.jpg


en zo'n achterveer er in :Y
apriliaaa-1.jpg


ik denk dat die vetter word dan de mijne ( hoop het niet :( )
mhrteam.jpg
 
Hee Wallie, gij ook hier?
Brons was me te duur. Ja dat kapje begin ik ook aan de twijfelen, waarschijnlijk toch maar even de spuitbus erover, zwart of een normale kleur rood. De bedoeling is dat ie stiekem toch wel vetter wordt. :+ Heb jij een topic voor die circuitfiets van je?
Op mijn kamer geeft zo'n troep met schuren. :P
 
Haha, als je het dan bij Tom laat doen ben je je brommer 10 maanden kwijt. :P
Ik zal die eens gaan volgen dan.
 
Dankjewel! Ben nu bezig met de remklauwophanging, bijna klaar. Grondplaat van de klauw en het bracket zijn antraciet gespoten.
 
De voorvork van een MH RX met de remklauw van een TZR op de remschijf van een AF1, en het past.
imag0417k.jpg
 
niet om het een of ander, maar waarom mag dit brommerproject er wel staan terwijl het eigenlijk nog minder motor was dan mijne? (mods)?
 
niet om het een of ander, maar waarom mag dit brommerproject er wel staan terwijl het eigenlijk nog minder motor was dan mijne? (mods)?
maar jij had een derbi, dat is geen merk

dit is een aprilia, en een leuk project ipv een kutblok onder een kut brommer gooien :+
 
niet om het een of ander, maar waarom mag dit brommerproject er wel staan terwijl het eigenlijk nog minder motor was dan mijne? (mods)?
De oude projecten mochten blijven staan, de mijne viel daaronder. Nieuwe moeten in het '50cc topic' ofzoiets, de oude mogen dus nog even doodbloeden. Ik merkte dat sommigen hier het wel interessant vonden om te volgen, dus ik laat af en toe nog maar even zien waar ik mee bezig ben. Haters gonna hate, 50cc haters hoeven het niet te lezen.


Vandaag het rembracket opnieuw gespoten en de remmen gemonteerd, boel op druk gebracht.
 
maar jij had een derbi, dat is geen merk

dit is een aprilia, en een leuk project ipv een kutblok onder een kut brommer gooien :+
En dit is de reden dat die topics niet mogen bestaan, ze trekken volk zoals jij aan Wallie. _O-
 
Wordt nog in de achterkap verwerkt, gaatjes boren zodat alleen de LEDjes er door komen en de metalen plaatjes achter de kap zitten:

img2941h.jpg

img2943k.jpg

img2944o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan