en wat was nou de oorzaak van het Niet starten en verrot lopen?
welke map heb je erop?
Hallo , ik heb wat vragen over mijn caponord.
Ten eerste heb ik een probleem met laden . De accu geeft 13.07 als de moter uit is. Als ik hem start geeft hij 13.90 V . als ik dan gas geef 2000 touren gaat hij naar 5 a 6 V. Als ik langer rij en tank dan start hij niet meer . Even wachten en dan doet hij het weer.
Verder heb ik hem uitgelezen en geeft hij de volgende foutcodes P0230 en P1231 .Verder ploft hij als ik gas terug doe .
Er zit een nieuw startrelais in van 150 A en ik zie dat er een spanningregelaar in zit SH541G-12 . Eigenaar (vorige ) zei dat deze er ooit was ingezet na dat hij pech had . Was van BMW.
Ik ben niet Stanley Bobley maar,
Heb je een tune ecu kabel en de app? dan kan ik je wel van de mapping voorzien en andere mappings.
Wil je het laten doen? dan meld je je maar, in overleg kan er wat.
Maar als gezegd ik ben niet de persoon die zich voor Stanley uitgeeft.
Ik ben slechts een copycat.
Nou ben ik enigszins wel benieuwd.
Want heb zelf de mapping van ecu-tune afgehaald!
Is dit dan wel de juiste?
Hij loopt overigens naar mijn inziens "perfect"
hoi , ik heb net gemeten met de ECU stekker en dan geeft de accu 14 V en bij gas gaat hij dan terug naar 13,6 , 13,7.
Op zich toch vreemd dat hij terug loopt bij gas geven. Zou toch juist omhoog moeten?
Ik zal de accu wel even doorlaten meten bij de accu winkel hier.
Volgens mij heb je gelijk en is het de standaard spanningsregelaar als ik google op type nummer.
Die wil ik eigenlijk gelijk vervangen , welke kan ik het beste kopen??
Nope komt niet van tune ECU, maar wel middels tune ECU gemaakt en te programmeren.
Ik rijd zelf met originele dempers met katalysator, Stanley bobley heeft de mapping gemaakt met open (leovincy?) dempers zover ik weet.
Ik denk dat daarom met originele dempers icm. de Stanley afstemming niet klopt, ik vond het voor mij niet optimaal.
Open dempers vind ik ook niets, bij lange tochten wordt ik gek van de herrie en het trekt mij teveel aandacht.
Op Italiaans forum stuitte ik op een groep die 3 settingen hadden gemaakt voor standaard motor, na zeer veel praktijk tests.
Contact gezocht en de mappings gekregen veel gereden (ca. 15000Km) wat bleek de middelste van de 3 liep m.i. perfect.
acceptabel zuinig (1:17..1:19) zonder merkbare dips of onregelmatigheid. Verder geen enkele vorm van nadeel door lambda sensor te bespeuren.
Bij interesse meld je je maar.
Ah juist.
Ik heb hier een caponord staan zonder lambda en met een compleet leovince x3 systeem.
Ook ik vind vaak het geluid erg storend maar een originele systeem vind ik de kosten niet waard!
Draait nu als een tierelier.
Vandaag erg mooie tocht gereden.
Geluid is voor omgeving misschien "storend" maar draag zelf constant oordoppen vanwege windruis.
Merk er zelf vrij weinig van.
Hij gaat na het seizoen voor een complete beurt.
En daarna op de bank voor de beste afstelling.
Of het geld aan de kant voor een Capo 1200!!!
Maar dat is meer dan de beoogde onderhoudsbeurt.
Hallo , ik heb de spanningsregelaar vervangen voor een originele mosfet. Problemen zijn weg . en een groter startrelais gedaan.Accu blijft nu vol en de motor start altijd2 opties:
1 originele aprilia duur maar nu wel met mosfet schakeling af fabriek.
2 via een chinese site voor een prikkie een honda mosfet regelaar. weet alleen niet het type nummer. 30 40 euro.
Deed bij mij foutloos zijn werk.
Idd denk ik dat je (ook) de regelaar stuk hebt. check ook de kabels en stekkers!! zijn altijd (en bij meer merken) een zwakke plek gebleken. lag mee doorgaan kan dure vervolg schade opleveren (bij mijn motor, bij vorige eigenaar, alle bobines kabelboom en dynamo en dashboard, auw...)
Caporijders,
Ik rijd al een tijdje geen Capo meer, maar tijdens het opruimen kwam ik nog een complete stickerset tegen.
De foto is een beetje rafelig (telefooncamera), maar de stickers zijn superstrak en professioneel geprint.
Wie kan ik hier blij mee maken? Stuur me een PB bij interesse.
Groet Kenneth
1. denk aan je accu spanning of een slecht startrealis misschien, meten is weten. Controleer ook de massa aansluitingen aan het Motorblok/frame. 2.Bij je koppelings hendel (op stuur) hoort een micro schakelaartje te zitten, knijp je de handel in dan kun je pas starten indien in versnelling staat. Maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Als de koppeling niet zou ontkoppelen kan je ook er niet mee rijden (schakelen).Goedemorgen,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Tanno en ben sinds kort trots eigenaar van een Etv 1000. Wat een heerlijk machine en ben van plan om er flink wat kilometers op te maken komende jaren!
Nu ben ik alleen tegen get probleem aangelopen dat de motor niet meer wil starten.. hij gaat een halve slag rond en dan kapt ie ermee. Afgelopen week had ie t ook al een keer toen was even opnieuw contact omdraaien en toen sloeg die wel aam. Helaas vanmorgen had de Caponord er geen zin in en het rare is ook dat als ik de koppeling aantrek en in de versnelling zet de motor niet ontkoppeld. Hij gaat wel door de versnellint heen maar hij komt niet van z'n plek.
Er zit al wel een spanningsregelaar op van een goldwing met dikkere kabels. Nou ben ik bang dat t de beruchte bruine stekker is waar ik al heel wat over heb gelezen. Nou is mijn vraag waar zit deze stekker of zijn het er meer? En heeft iemand dit probleem met ontkoppelen ook al gehad?
Mvg Tanno
Hieronder nog een foto van de motorBekijk bijlage 1389228
www.tuneecu.com/TuneECU_En/links.htmlHallo , kan iemand mij vertellen hoe ik er een andere mapping opzet. Stekker en ECU app heb ik .
Verder ben ik echt een leek .
Krijg het wel aangesloten en maakt verbinding met de motor via ECU app
En dan?/
1. denk aan je accu spanning of een slecht startrealis misschien, meten is weten. Controleer ook de massa aansluitingen aan het Motorblok/frame. 2.Bij je koppelings hendel (op stuur) hoort een micro schakelaartje te zitten, knijp je de handel in dan kun je pas starten indien in versnelling staat. Maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Als de koppeling niet zou ontkoppelen kan je ook er niet mee rijden (schakelen).