Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Jongens ik bied mijn trouwe metgezel alleen gebruikt voor de zomer aan.
Zie aprilia caponord Facebook voor details.
Bj 2002 vleermuis oren met originele koffers. Valbeugels voor van Hepco en Becker.
Incl Tanklock ring en tanktas.
Onderhanden genomen door de dokter vorig jaar dus geen kinderziektes.
Km.stand is zeker interessant nog geen 17000 km.
Heeft afgelopen zomer nieuwe kettingset en banden gekregen

Vraagprijs all incl. 3700 euro.
 
Gisteren heb ik type1 training van Endurofun.be gedaan: Aanrader!

Je bent van 9-16 uur onder de pannen en leert hoe je met een zware allroad door licht terrein kunt rijden. Eerste uur is theorie en de rest lekker rijden. De Capo doet het prima in plassen van 10m en stukgereden bospaadjes! Nuttig voor je offroad skills, maar ook juist voor on-road omdat je je motor beter leert kennen.

UvWCWzW.jpg
 
Gisteren ging op mijn motor het EFI lampje branden (niet knipperen). Thuis uitgelezen en ik kreeg een code 1 + 11. Ik dacht ergens een slecht contact, sinds vorige week gaat het contact niet altijd direct aan zodra ik de sleutel omdraai. Vandaag weer naar het werk gereden en op de terugweg sloeg hij af bij het eerste stoplicht. Daarna startte hij wel weer, maar ging het olielampje branden, terwijl er nog wel olie te zien is.

Iemand een idee? Nieuwe camshaft position sensor of iets anders?

Ziet er leuk uit trouwens allroad cursus.
 
Tijdens transport van de Capoor naar dealer is rechter richtingaanwijzer achter afgebroken. Een vervangende staat alweer 6 weken in backorder. Iemand nog eentje liggen die hem wel kwijt wil?
 
Tijdens transport van de Capoor naar dealer is rechter richtingaanwijzer achter afgebroken. Een vervangende staat alweer 6 weken in backorder. Iemand nog eentje liggen die hem wel kwijt wil?

Ik heb volgens mij nog 2 originele richtingaanwijzers liggen.
Zal morgen ff kijken voor je.

Mvg,

Igor
 
Met 125k op de teller zou ik je echt aanraden eens een engine flush te doen bij je oliewissel. Ik heb daar bij 60k al profijt van. Olie in de peilunit ziet er schoon uit nu en schakelen is verbeterd.

Ik geloof graag dat je geluk hebt gehad, en er verschil van "voelt"...


Maar alle afzetting die zich in dode hoeken en kanten van de motor heeft vast gezet, los proberen te maken, geeft imho een heel root risico op een verstopt oliekanaal, en schade op lange termijn.

Van zo iets ben ik dus absolute tegenstander.
 
Joost, dat is moedig!
Als ik denk aan de allroad route bij de meet in 2014 :X :X


Die was best pittig...

Al hadden we toen het ergste stuk (in het begin) nog links late liggen.

Daarna nog ens "allroad" gegaan, en de capo zo vaak neergelegd dat ik het vertrouwen offroad kwijt ben. Dusmss toch maar eens langs gaan bij bart...
 
Ik geloof graag dat je geluk hebt gehad, en er verschil van "voelt"...

Maar alle afzetting die zich in dode hoeken en kanten van de motor heeft vast gezet, los proberen te maken, geeft imho een heel root risico op een verstopt oliekanaal, en schade op lange termijn.

Van zo iets ben ik dus absolute tegenstander.

Ervaring mee of is dit koffiedik kijken? Motor in puin gedraaid? Vastloper gehad na verstopt oliekanaal? Of denk je aan deze flush methode? I'm done with this car! - MustangForums.com ;)

Het "voelen" komt neer op beter schakelen, maar dat zit vast tussen mijn oren. Met 500/1000km per week gaat je gevoel met motor natuurlijk wel achteruit.

Ik lees dit anti engine flush argument wel vaker, maar heb nog nooit een daadwerkelijk geval voorbij zien komen waarbij het verkeerd ging. Wel gelezen over verkeerd gebruik. Engine flush maakt de olie namelijk dermate veel dunner dat die gemakkelijker door de kanalen gaat. De 'sludge/troep' die je er mee oplost (en verdund in het proces) zou zonder die verdunning juist de kanalen verstoppen. Is de troep zo erg en zo dik dat de boel verstopt dan was je motor toch al klaar voor een rebuild en ontzettend het slachtoffer van hopeloos achterstallig onderhoud.

Daarnaast ken ik gewoon genoeg mensen met geluk en engine flush ervaring.
 
Hey Sunaj. Waarom is dit voor jou gewenst? Heb je overdag dag (LED) verlichting?

Ben nu ik dit lees benieuwd of er mensen een gevarenlichten schakelaar hebben, voor bv. in de file?
 
Net ongebruikte Pegaso stuurschakelaar gekocht om de lichtbediening van over te zetten naar mijn Capo zodat ik mijn koplampen uit kan zetten. Was erg nette deal en ze hebben er nog: APRILIA PEGASO 650 IE 2001 04 RH Lights Wiring NEW ORIGINAL AP8124913 SWITCH | eBay
Bedankt voor de tip. Ik was al een tijdje op zoek. Niet ivm extra verlichting, maar ik heb al zo vaak startproblemen gehad. En ondanks dat inmiddels al van alles vervangen is, wijdt ik een deel van de oorzaak aan die ellendige koplampen die altijd aan staan bij het starten. Heb je ook iets van een montagehandleiding toevallig?
 
Hey Sunaj. Waarom is dit voor jou gewenst? Heb je overdag dag (LED) verlichting?

Ben nu ik dit lees benieuwd of er mensen een gevarenlichten schakelaar hebben, voor bv. in de file?

Voornaamste rede is dat ik controle er over wil hebben. De koplampen staan altijd aan, ook tijdens het starten. Er is geen startonderbreking en twee keer 55 watt is nogal een belasting. Dus in het geval er iets niet helemaal in orde is wil ik kunnen kiezen het laatste beetje vermogen in te zetten voor het starten van mijn motor en niet voor de verlichting.

Daarnaast trekken de koplampen veel vermogen tijdens het werken met TuneECU dus dan wil ik ze ook uit kunnen zetten.

Ik heb al een aantal maal (met oldtimers) lange stukken moeten rijden puur op de accu (kapotte regelaar/strator/dynamo). Je verlichting dan uit kunnen zetten is het verschil tussen wel of niet thuiskomen zonder hulp.

Heb overigens nog geen extra led verlichting op mijn Capo, die is inmiddels besteld en hopelijk is het wat (komt uit China, altijd een gok). Geen extra spots voor een licht driehoek, maar een LED bar (30 watt) met ver- en breedtestralers om de zon aan te kunnen zetten. Deze zal direct onder koplamp komen.

Ik heb geen gevarenlichten schakelaar. Sowieso doe ik geen knipperlichten aan tijdens file rijden.
 
Ervaring mee of is dit koffiedik kijken? Motor in puin gedraaid? Vastloper gehad na verstopt oliekanaal? Of denk je aan deze flush methode? I'm done with this car! - MustangForums.com ;)

Het "voelen" komt neer op beter schakelen, maar dat zit vast tussen mijn oren. Met 500/1000km per week gaat je gevoel met motor natuurlijk wel achteruit.

Daarnaast ken ik gewoon genoeg mensen met geluk en engine flush ervaring.

Het voelen gaat bij jou over het schakelen, hier kan ik nog inkomen. Maar is eigenlijk niets motorisch.

En tijdens een bezoek aan de motorenfabriek van Mercedes werd er verteld dat als ze additieven in de olie / brandstof vonden, er geen garantie werd gegeven.

verder vind ik het nogal contradictorisch: je zegt dat het de olie dunner maakt ==> olie heeft een bepaalde viscositeit bij koude en bij motor op bedrijfstemp.

En het lost dikke vastzetting niet op ==> dus spoelt het ook relatief weinig...

Ik ben niet per definitie tegen, maar geloof liever het risico verhaal, dan dat het ineens zoveel beter wordt.

Of het lost dingen op, en je hebt een risico; of het doet het niet, en je hebt enkel een verlaagde viscositeit.
 
Olie waar je een andere vloeistof aan toevoegt heeft daarna een andere viscositeit. Zo kan je ook twee types voorvorkolie mengen voor de juiste viscositeit.

Het oplossen van de troep is iets heel anders dan alleen loshalen. Met loshalen krijg je de rondzwevende bloedprop die ergens de boel kan verstoppen, met oplossen wordt het weer onderdeel van het geheel.

En ja het klopt dat met additieven je garantie komt te vervallen bij de meeste merken. Maar ik ga sowieso niet uit van garantie bij een motor van tien jaar oud...

Ook is de ene flush de andere niet. Sommige zijn heel agressief en niet geschikt voor onze motoren. Enfin ik gebruik motorgeschikte flush zonder problemen, maar net zoals met de bekende 'welke olie is het beste' topics gaan we hier nooit uitkomen ;)
 
Zo de led bar is binnen vanuit China. Voelt als degelijk spul, maar is nog niet getest. Mooi formaat met zes leds, twee verstralers en vier breedtestralers.

25529055582_55b60f887d_z_d.jpg


Het past met bijgeleverd pootjes (even snel gemonteerd) direct op de buitenste twee m5 bouten aan de voorkant. Op de foto hangt de boel nog wat laag en ik wil het strakker onder de koplamp hebben. Ik verwacht de uiteindelijke montage aan de binnenste twee bouten te hangen.

25280172209_f15f8e5223_z_d.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan