Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Heeft iemand een idee welke bobine EFI 35 code geeft.
Ik weet dat het 1 van de voorste zou moeten zijn echter weet ik niet welke van de twee het is.

Ik heb nu meerdere malen mijn tank eraf gehaald en bobines gewisseld kabels gewisseld en dan is het even goed en dan komt melding 35 weer terug.

Je hoort ook aan de motor dat er iets niet goed zit. Rijd wel maar je merkt het in power.
Hij loopt wel op 2 cilinders.

Mvg,

Igor
 
Als ik rustig rijd tussen de 3 en 4 duizend rpm wordt de motor soms wat schokkerig/deinerig en als ik rem voel ik soms een duidelijke trilling maar met meer rpm of ingetrokken koppeling is het meestal weg. Bekend fenomeen?
 
Heeft iemand een idee welke bobine EFI 35 code geeft.
Ik weet dat het 1 van de voorste zou moeten zijn echter weet ik niet welke van de twee het is.

Ik heb nu meerdere malen mijn tank eraf gehaald en bobines gewisseld kabels gewisseld en dan is het even goed en dan komt melding 35 weer terug.

Je hoort ook aan de motor dat er iets niet goed zit. Rijd wel maar je merkt het in power.
Hij loopt wel op 2 cilinders.

Mvg,

Igor
Kijk ff op het AF1 Forum en zie daar :

Fault code 33: Coil no 1, front cyl. center plug,
primary wires color: Orange/White and Brown/Red.
Fault code 34: Coil no 2, rear cyl. center plug,
primary wires color: Yellow/Blue and Brown/Red.
Fault code 35: Coil no 3, front cyl. side plug,
primary wires color: Green/Light blue and Brown/Red.
Fault code 36: Coil no 4, rear cyl. side plug,
primary wires color: Orange/Light blue and Brown/Red

:W
 
Aantal dingen die invloed kunnen hebben op jouw genoemde punten, ik lees namelijk meer dingen die niet direct uit éé'n oorzaak komen (of ik ken die nog niet..):

- Staat van de banden, die hebben altijd veel meer invloed dat we in eerste vermoeden op trilling en rijgedrag

- Bouten waarmee het blok aan het frame vastzit.

- Voortandwiel/ketting

- Staat van de voorvork. Heeft ook niks met rpm te maken, meer slechte keerringen kunnen voorvork laten plakken en die gaat dan deinen bij een bepaalde snelheid. Mijn USD DRZ400 voorvork heeft bij 60km/u.
 
oke.

Banden zijn ZGAN, ketting + tandwielen geinspecteerd. lijken ook oke, voorvorkkeeringen zijn net vervangen, zal de bouten nog eens natrekken.

Met remmen lijkt hij toch wat te trillen. Misschien toch een schijf krom.
 
Ik had soort gelijk probleem ..bij de natuurlijk theoretische snelheid van 180 kmh. Kwam er een behoorlijke trilling in het stuur.ik dacht in eerste instantie ook aan banden of lood wat weg was, maar kon niets vinden.
Uiteindelijk bleek het toch een lager kapot te zijn. Kwamen er achter tijdens het inspannen in het balanceerrek.
 
Ik las ergens iets ovrr een andere mapping voor de etv. Wie kan dat doem en wat kost dat? Ik vind het verbuik 1:16 gemiddeld over de laatste 2000km bij normaal gebruik 50% snelweg 50% binnenwegen. Niet echt om over naar huis te schrijven. Ik lees het eea over verschillende soortsen mapping en ben benieuwd of dit verschil kan makeb
 
Ik las ergens iets ovrr een andere mapping voor de etv. Wie kan dat doem en wat kost dat? Ik vind het verbuik 1:16 gemiddeld over de laatste 2000km bij normaal gebruik 50% snelweg 50% binnenwegen. Niet echt om over naar huis te schrijven. Ik lees het eea over verschillende soortsen mapping en ben benieuwd of dit verschil kan makeb

Gemiddeld verbruik 1/16 is met kleine stukken volgens mij niet heel slecht. Ik gebruik mijn motor voor woon-werk verkeerd en hij doet ongeveer het zelfde. Afhankelijk van hoe ik rij soms iets zuiniger. Maar ga ik een touren met volle bepakking en blijft netjes rijden dan haalt ze 1/20.

Mapping kan je laten aanpassen door Kadir. Je zou hem ff een bericht kunnen sturen.

Gr,

Igor
 
Wat is jullie ervaring met het oliepeil van de caponord?

Mijn peil zit net boven minimum peil maar zakt zo te zien niet.

Zou hem graag in het midden willen hebben.
Maar Is dit puur het moment van peilen of is mijn peil constant aan de lage kant??


Ben erg benieuwd naar jullie ervaring.



2 maand terug zat er wat olie in luchtfilter huis maar me peil was door de dealer te hoog afgevuld dus daarom zou het er boven in kunnen komen natuurlijk.

Begin september ga ik naar Oostenrijk en wil natuurlijk geen problemen krijgen met olie
 
Mijn ervaring is ook dat het peil midden tussen min en max prima werkt.

Ik verbruik een klein beetje olie....op 3800 km. In de bergen kon er ongeveer 150 ml. bij.

Voor een lange trip neem ik altijd een kleine cola petfles mee met 150. ml.
 
Oliepeil niet te serieus nemen... We meten de olie sowieso met de motor rechtovereind direct na het rijden met de motor uit, echt direct er na. Hier zijn ook wat topics over geschreven op het aprilliaforum.

We overvullen onze capo's snel en zolang je olie in de oliepeilbuis ziet zitten is er niks aan de hand. Vullen tot de middenstreep is vragen om olie verbruik. Ik hou mijn oliepeil op het minimum streepje en dat werkt prima waarbij ik minimaal verbruik heb (-/+50ml per 10.000km).

Alle olie die te veel is gaat door de druk die het veroorzaakt in het blok via de carterontluchting het luchtfilterhuis in. Daardoor kan je eigenlijk altijd wel olie terugvinden in je luchtfilterhuis. Bij oude BMW's werd dit zelfs direct doorgesluisd naar de carburateurs om mee verbrand te worden.

Hoe snel en hoeveel olie er via de carterontluchting verloren gaat is ook afhankelijk van je rijstijl. Met hard rijden (en optrekken) en de motor hoog in de toeren jagen tegen het rode aan dan gaat dit een heel stuk sneller dan met een rustigere stijl.
 
Die rijstijl herken ik wel, Janus :] 8-) })

Mijn rode gebied is met Tune ecu ook een 500 toeren opgeschoven.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat het peil nooit te laaf mag zijn omdat dan de dynamo aandrijving niet goed gesmeerd wordt. Daarom peil tussen half en max
Oliepeil niet te serieus nemen... We meten de olie sowieso met de motor rechtovereind direct na het rijden met de motor uit, echt direct er na. Hier zijn ook wat topics over geschreven op het aprilliaforum.

We overvullen onze capo's snel en zolang je olie in de oliepeilbuis ziet zitten is er niks aan de hand. Vullen tot de middenstreep is vragen om olie verbruik. Ik hou mijn oliepeil op het minimum streepje en dat werkt prima waarbij ik minimaal verbruik heb (-/+50ml per 10.000km).

Alle olie die te veel is gaat door de druk die het veroorzaakt in het blok via de carterontluchting het luchtfilterhuis in. Daardoor kan je eigenlijk altijd wel olie terugvinden in je luchtfilterhuis. Bij oude BMW's werd dit zelfs direct doorgesluisd naar de carburateurs om mee verbrand te worden.

Hoe snel en hoeveel olie er via de carterontluchting verloren gaat is ook afhankelijk van je rijstijl. Met hard rijden (en optrekken) en de motor hoog in de toeren jagen tegen het rode aan dan gaat dit een heel stuk sneller dan met een rustigere stijl.
 
Nog niet eerder gehoord. Ook nog niet gehoord van falende dynamo aandrijving door gebrek aan olie, gezien de plek hiervan ook onwaarschijnlijk dat deze niet gesmeerd kan worden zolang er olie in het blok zit. Het ding hoeft natuurlijk ook niet te verdrinken in de olie.

Bij onze capo's hangt de olie tank hoger dan de onderkant van het blok dus bij een niet draaiend blok zakt de olie terug in het blok, het werkt dus deels als een expansievat.


Checking The Oil Level
Erratic Engine oil level
 
Mannen, ik heb een navigatie aangeschaft bij Motorflo vandaan.

mijn vraag is waar kan ik deze het beste op aansluiten bij de Capo?

heeft iemand een suggestie, ben niet technisch qua motoren.
Maar als je mij kan vertellen waar, dan zijn die twee draadjes niet zo moeilijk om vast te draaien

alvast bedankt,
wim
 
~
Mannen, ik heb een navigatie aangeschaft bij Motorflo vandaan.

mijn vraag is waar kan ik deze het beste op aansluiten bij de Capo?

heeft iemand een suggestie, ben niet technisch qua motoren.
Maar als je mij kan vertellen waar, dan zijn die twee draadjes niet zo moeilijk om vast te draaien

alvast bedankt,
wim[/quote)

Ik heb mijn navi kabel aan mijn ledverstralers gesoldeerd. Deze gaan met een zekering er tussen naar de accu. Je zou kunnen overwegen om de kabel bij je verlichting te plakken. Tevens zou je hem ook naar je accu kunnen brengen met een zekering er tussen.

Gr,

Igor
 
Maar als je mij kan vertellen waar, dan zijn die twee draadjes niet zo moeilijk om vast te draaien

alvast bedankt,
wim

Als je de aprilia handvatverwarming hebt dan zit er een extra aansluiting aan je kabelboom, deze is 12V geschakeld en levert genoeg vermogen voor een navigatie. Ik heb deze stekkers gekocht en daarmee aangesloten.

mvg,

Marco.
 
Bedankt mannen voor de reacties!

inmiddels rechtstreeks op de accu aangesloten, Top!

mvg,
wim
 
Laatst bewerkt:
Oliepeil niet te serieus nemen... We meten de olie sowieso met de motor rechtovereind direct na het rijden met de motor uit, echt direct er na. Hier zijn ook wat topics over geschreven op het aprilliaforum.

We overvullen onze capo's snel en zolang je olie in de oliepeilbuis ziet zitten is er niks aan de hand. Vullen tot de middenstreep is vragen om olie verbruik. Ik hou mijn oliepeil op het minimum streepje en dat werkt prima waarbij ik minimaal verbruik heb (-/+50ml per 10.000km).

Alle olie die te veel is gaat door de druk die het veroorzaakt in het blok via de carterontluchting het luchtfilterhuis in. Daardoor kan je eigenlijk altijd wel olie terugvinden in je luchtfilterhuis. Bij oude BMW's werd dit zelfs direct doorgesluisd naar de carburateurs om mee verbrand te worden.

Hoe snel en hoeveel olie er via de carterontluchting verloren gaat is ook afhankelijk van je rijstijl. Met hard rijden (en optrekken) en de motor hoog in de toeren jagen tegen het rode aan dan gaat dit een heel stuk sneller dan met een rustigere stijl.

Bedankt voor de reacties.
Toch merk ik veel verschil tussen mening/uitleg.

Een bekende van mij heeft oliepeil altijd hoog staan en mijne van paar jaar jonger bijna altijd andersom bijna leeg
 
Zo de led bar is binnen vanuit China. Voelt als degelijk spul, maar is nog niet getest. Mooi formaat met zes leds, twee verstralers en vier breedtestralers.

[afbeelding]

Het past met bijgeleverd pootjes (even snel gemonteerd) direct op de buitenste twee m5 bouten aan de voorkant. Op de foto hangt de boel nog wat laag en ik wil het strakker onder de koplamp hebben. Ik verwacht de uiteindelijke montage aan de binnenste twee bouten te hangen.

[afbeelding]

En werkt de lamp al?????
 
Terug
Bovenaan Onderaan