Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Iemand wellicht een palmer set op de motor omgeving Eindhoven? Na het langere scherm en ook nog een spoiler nog steeds echt last van turbulentie. Sta op t punt hem ge verkopen maar wellicht dat na een proefrit ik overstag ben... Bedankt alvast!
 
Ik heb de palmer set op mijn type 2. Het is wat mij betreft geen wereld van verschil (en het is gruwelijk lelijk). Ik heb ook de winglets, maar ook dat is geen wereld van verschil. Er is veel te winnen met hoe hoog ik mijn scherm zet, maar te hoog vind ik weer niet prettig omdat ik er dan doorheen moet kijken om het wegdek voor me te zien. Je bent welkom om een keer te proberen, Ridderkerk is niet echt in de buurt maar ook niet heel ver. Moeten we wel even wachten totdat mijn capo weer rijd.

Ik heb kort geleden mijn vacuumslangen vervangen en sindsdien heb ik meer last van turbulentie. Dat ligt uiteraard niet aan de vacuumslangen maar ik vermoed dat ik een rubberflapje achter de airbox niet helemaal goed heb zitten. Zodra mijn o-ringen en K&N filter binnen zijn ga ik hem weer in elkaar zetten en kijken of de turbulentie weer als vanouds is (aanwezig maar niet te hinderlijk).

mvg,

Marco.

PS ik ben 1.97 lang, dus niet een van de kleinste, dat scheelt ook hoeveel last je hebt van de turbulentie.
 
ik vermoed dat ik een rubberflapje achter de airbox niet helemaal goed heb zitten

De flap zat inderdaad niet goed.

2016-09-15%2011.43.23.jpg


Ik heb hem nu weer goed zitten (tenminste zoals die zat) hij zat tussen de schroeven geklemd. Dit lijkt me niet zoals aprilia het bedacht heeft, maar ergens in het verleden heeft iemand besloten dat dit beter zit, denk ik.

Dit is trouwens waarom ik de palmerset niet mooi vind :

2016-09-15%2011.44.22.jpg

2016-09-15%2011.44.16.jpg

2016-09-15%2011.44.07.jpg
 
@Turbulentie,
Hier ook lopen zoeken en klooien, maar met wingletsdingen en Wunderlich opzetklemruitjeding helemaal Goud...
Woon haast op de Capo...

@Stelvio,
Geweldig he...
Keer met '76 en '58 Vespa gedaan...
(En dan boven naar groepie GS rijders rijden en dan tegen hun zeggen),
Jullie hoeven je niet te schamen hoor boy's....
Zo ben ik ook begonnen.....
Whaaa
Groet, AJ
 
STELVIO daar was ik zondag ook nog heb daar nog Capo rijders gesproken maar dat waren wel Duitsers ,wij waren toen al 10dagen onderweg Van hier via de Vogezen naar Genève om de grandalps route te rijden tot aan Menton ,vandaar naar Monaco om vervolgens verder over Italië naar verschillende cols in Zwitserland,Ligtenstein ,Oosterijk,de STELVIO en Silvretta naar Duitsland ,Cochem en weer richting huis 3600km en de Capo loopt als een zonnetje in het zonnetje ,want warm was het, met een benzine verbruik van 1op17,5 heerlijk verlopen.
 
STELVIO daar was ik zondag ook nog heb daar nog Capo rijders gesproken maar dat waren wel Duitsers ,wij waren toen al 10dagen onderweg Van hier via de Vogezen naar Genève om de grandalps route te rijden tot aan Menton ,vandaar naar Monaco om vervolgens verder over Italië naar verschillende cols in Zwitserland,Ligtenstein ,Oosterijk,de STELVIO en Silvretta naar Duitsland ,Cochem en weer richting huis 3600km en de Capo loopt als een zonnetje in het zonnetje ,want warm was het, met een benzine verbruik van 1op17,5 heerlijk verlopen.

Wij waren er vorig jaar.
Capozuid 02 en 03
:] :]
full
 
Ik heb afgelopen zomer een fantastische rondreis gemaakt door Duitsland, Polen, Baltische staten, Zweden en Denemarken met een Caponord ETV 1000 uit 2004. Ik ben nog bezig met de foto's en plaats binnenkort een reisverslag op het daarvoor bestemde deel van dit forum.
Ik heb er mooie kilometers op gemaakt en heb hem speciaal voor deze vakantie gekocht. Nu mag hij plaats maken voor de volgende liefhebber.

Speurders.nl - tweedehands en nieuwe producten kopen en gratis verkopen

Heb je vragen, reageer hier op PB me even.
full
 
Ben ook op de Stelvio geweest 2 week terug.

Ook nog op heel veel andere passen maar helaas op de Stelvio mijn actioncam verloren.

Dus helaas geen beelden meer naast de fotos
 
Even voorstellen,

Tim, uit Spijkenisse, en sinds zeg 2 a 3 maanden in bezit van een Caponord ETV 1000 uit 2004.
Aanschaf is niet helemaal probleemloos geweest, binnen 2 weken dat ik em had lag ie al op z'n kant, ding liep voor geen meter, maar ik heb net m'n rijbewijs en wat weet ik nu, enig vertrouwen in de garage is dan toch wel geplaatst. En vervolgens sloeg ie midden in een flauwe bocht af, en tja dan houd je em niet meer. Vervolgens een paar weken bij de garage gestaan, sowieso waren er problemen om het spuitwerk goed te krijgen, iets met moeilijke kleur enzo. Vervolgens claimen ze motorisch niks te hebben gedaan eraan en toch loopt ie beter dan voorheen. Het zal wel.

Nu laatst er een rondje Hannover>Berlijn>Praag gedaan in een week, ongeveer 2000 km gereden, volgens mij geen vuiltje aan de lucht, wel duidelijk dat ie even tijd nodig heeft om warm te lopen. Vervolgens ben ik em aan schoonmaken bij thuiskomst merk ik op dat ie olie lekt, lekke kleppendeksel pakking, weer paar dagen bij garage en nu is het weer netjes.

Valt me op dat ie nu ook weer net iets beter loopt in de lage toeren, zal aan mij liggen want garage zegt dat et niet kan, maar toch...

En natuurlijk een paar foto's.

full


Zijn er hier nog meer mensen uit de omgeving Spijkenisse / Rotterdam, zou graag eens willen kijken wat jullie van mijn capo vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tim,

Vervelend dat je capo niet lekker loopt. Ik vind het best een verontrustend verhaal. Er kan een hoop mis gaan met een capo, maar jou verhaal klinkt op zijn minst erger als de meeste. Heb je hem al eens aan tuneecu gehangen, of je diagnostics stekkers verbonden? (zoek even op dit forum of google even). Sowieso kan ik je een bezoekje aan StanleyBobly (de capodokter) aanraden. Ik weet uit ervaring dat een nieuwe mapping, "bruine" connectoren vervangen, nieuwe vacuumslangen en een goede spanningsregelaar een wereld van verschil kan maken. Wat ik vooral niet herken in jouw verhaal is het lange warmlopen, de mijne is binnen een paar kilometer op de 75 graden. Misschien een kapotte thermostaat?

Mooie kleur trouwens, is voor zover ik weet inderdaad niet standaard, een type2 is nooit in het rood leverbaar geweest. Heb je wel ABS?

mvg,

Marco.


PS ik kom uit Ridderkerk , is niet zo ver uit de buurt. (en ik heb hem ook wel eens om laten vallen in een bocht 8-) )
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt ondertussen een stuk beter dan in het begin, dus ondanks alles ben ik nu redelijk tevreden. Op een gegeven moment word het meer een kwestie van vertrouwen ( of gebrek daar aan )

Vandaar dat ik vraag waar iedereen zich hier een beetje bevind, dan is het misschien mogelijk om eens te vergelijken hoe het allemaal loopt.

Tuneecu moet ik me eens in verdiepen, al moet ik zeggen dat motoport em aan de computer heeft gehangen toen ik kwam met mijn klachten. Al is het wel leuk om dit zelf eens te bekijken.

De bekende problemen die jij aanhaalt mbt bruine stekkers etc moet ik me ook nog eens in verdiepen, even wachten op wat financiën.

Met betrekking tot het warmlopen, na een paar km geeft ie inderdaad netjes 75 graden aan, maar merk dat naarmate ik langer met de capo rijd hij steeds beter gaat lopen, dat gezegd hebbende, de temperatuur op het dashboard is van het koelwater, niet zozeer het blok als ik me niet vergis.

De kleur is om specifiek te zijn Aprillia Flaming Red 2002, was voor de spuiter in ieder geval een probleem haha. Maar het plaatwerk is weer netjes nu.

ABS is inderdaad ook aanwezig, Op diverse plekken lees ik dat dit pas vanaf 2005 aanwezig was op de capo, echter heeft mijn 2004 model het ook.
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot het warmlopen, na een paar km geeft ie inderdaad netjes 75 graden aan, maar merk dat naarmate ik langer met de capo rijd hij steeds beter gaat lopen, dat gezegd hebbende, de temperatuur op het dashboard is van het koelwater, niet zozeer het blok als ik me niet vergis.

Inderdaad is de koelwater temperatuur. Olie zal inderdaad wat langer duren voordat het volledig op bedrijfstemperatuur is. Ik merk in ieder geval na de eerste kilometers geen verschil meer.

ABS is inderdaad ook aanwezig, Op diverse plekken lees ik dat dit pas vanaf 2005 aanwezig was op de capo, echter heeft mijn 2004 model het ook.

De mijne is ook van 2004 en heeft ook ABS. Volgens mij is ABS vanaf 2005 standaard en was het in 2004 een optie. Ik denk dat het merendeel van de 2004 modellen wel met ABS geleverd zijn, zeker in Nederland.

mvg,

Marco.
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt ondertussen een stuk beter dan in het begin, dus ondanks alles ben ik nu redelijk tevreden. Op een gegeven moment word het meer een kwestie van vertrouwen ( of gebrek daar aan )

Vandaar dat ik vraag waar iedereen zich hier een beetje bevind, dan is het misschien mogelijk om eens te vergelijken hoe het allemaal loopt.

Tuneecu moet ik me eens in verdiepen, al moet ik zeggen dat motoport em aan de computer heeft gehangen toen ik kwam met mijn klachten. Al is het wel leuk om dit zelf eens te bekijken.

De bekende problemen die jij aanhaalt mbt bruine stekkers etc moet ik me ook nog eens in verdiepen, even wachten op wat financiën.

Met betrekking tot het warmlopen, na een paar km geeft ie inderdaad netjes 75 graden aan, maar merk dat naarmate ik langer met de capo rijd hij steeds beter gaat lopen, dat gezegd hebbende, de temperatuur op het dashboard is van het koelwater, niet zozeer het blok als ik me niet vergis.

De kleur is om specifiek te zijn Aprillia Flaming Red 2002, was voor de spuiter in ieder geval een probleem haha. Maar het plaatwerk is weer netjes nu.

ABS is inderdaad ook aanwezig, Op diverse plekken lees ik dat dit pas vanaf 2005 aanwezig was op de capo, echter heeft mijn 2004 model het ook.

Jouw motor komt oorspronkelijk uit Italie. Hoe ik dit weet? Ik ben de vorige eigenaar, voordat ik hem aan Motorport verkocht. De kleur is afwijkend omdat deze oorspronkelijk grijs was en door de eigenaar in Italie is overgespoten inc de zijkoffers. De bruine stekkers zijn nog niet vervangen. Van de benzineslangen is alleen het hoge druk gedeelte vervangen door metaal.
 
De bruine stekkers zijn nog niet vervangen. Van de benzineslangen is alleen het hoge druk gedeelte vervangen door metaal.

Snel de stekkers en de retourslang ook aanpakken dan! Anders heb je je spuitwerk straks nog voor niks opgelapt...

btw, laat je niet gek maken door een dealer. Er zijn er maar weinig die echt goed gevoel hebben bij deze Italiaan. Daarbij, je moet ook gewoon leren rijden met dit beest, de meeste hier zijn door schade en schande wijs geworden. Of toch in ieder geval iets wijzer.

Welkom bij het Capo Gilde Fatal Mind, even door de opstart perikelen heen bijten en je gaat super veel lol hebben!
 
Bedankt voor je bericht, ik ga kijken of ik een werkende guide kan vinden voor de stekkers om mee te beginnen, kwam er laatst een tegen maar de plaatjes waren kapot.

En ondanks dat de opstart perikelen wat storend waren word het steeds leuker om met dit slagschip te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan