Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hallo, ik heb een caponord 1000 op het oog, maar de kmteller schijnt soms weg te vallen. Is dat een bekend probleem voor deze modellen? Of adviseren jullie om door te zoeken?
Ja, dat is een bekend probleem. In de FAcebook groep staat hier wat meer over. Korte versie is dat de condensators continue onder spanning staan en na een jaar of 15 aan hun max levensduur zitten. Als je ze alle 3 vervangt kun je weer 15 jaar vooruit ;). Enige is dat je een beetje handig moet zijn met een soldeerbout (of iemand kent die dat is). Zie ook Aprilia Caponord ETV1000 dashboard capacitor | Moto-Abruzzo
 
Ja, dat is een bekend probleem. In de FAcebook groep staat hier wat meer over. Korte versie is dat de condensators continue onder spanning staan en na een jaar of 15 aan hun max levensduur zitten. Als je ze alle 3 vervangt kun je weer 15 jaar vooruit ;). Enige is dat je een beetje handig moet zijn met een soldeerbout (of iemand kent die dat is). Zie ook Aprilia Caponord ETV1000 dashboard capacitor | Moto-Abruzzo
Mooi, bedankt, soldeerboutje gaat wel lukken.
 
Hallo Caponord fans;),
Ik ben sinds gister eigenaar van een in originele staat zijnde Aprilia Caponord 1000 met de maagdelijke kilometerstand van 5.500km.
Ik hen e.e.a. gelezen van de problemen welke er kunnen voorkomen. Zijn die bij het bouwjaar 2007 al opgelost of moet ik gelijk e.e.a. vervangen/aanpakken? Onder het mom beter voorkomen dan genezen haha
 
Hoi Martijn,

Het is niet zozeer of de problemen na 2007 al opgelost zijn maar leeftijd in combinatie met gebruik bepaald of deze zaken aan de beurt zijn. Voor brandstofleidingen etc zou ik zeker even de zaak nakijken. Ook al is ie van 2007, je kunt daar niet voorzichtig genoeg mee zijn. Qui spanningsregelaar e.d. zal ie nog niet veel geleden hebben maar maak de stekkers waar het om gaat een keer los, reinigen en goed monteren. Evt overgangsweerstanden meten.
 
Hallo Caponord fans;),
Ik ben sinds gister eigenaar van een in originele staat zijnde Aprilia Caponord 1000 met de maagdelijke kilometerstand van 5.500km.
Ik hen e.e.a. gelezen van de problemen welke er kunnen voorkomen. Zijn die bij het bouwjaar 2007 al opgelost of moet ik gelijk e.e.a. vervangen/aanpakken? Onder het mom beter voorkomen dan genezen haha
Hallo Martijn als de motor zolang stilgestaan heeft, zou ik ook zeker de remolie verversen.
Kijk ook naar de rubbers onder de luchtinlaat. De bekende problemen met brandstofkoppelingen en electra zijn bij alle jaargangen het zelfde.
 
Hoi Martijn,

Het is niet zozeer of de problemen na 2007 al opgelost zijn maar leeftijd in combinatie met gebruik bepaald of deze zaken aan de beurt zijn. Voor brandstofleidingen etc zou ik zeker even de zaak nakijken. Ook al is ie van 2007, je kunt daar niet voorzichtig genoeg mee zijn. Qui spanningsregelaar e.d. zal ie nog niet veel geleden hebben maar maak de stekkers waar het om gaat een keer los, reinigen en goed monteren. Evt overgangsweerstanden meten.
Zal de tank er s afhalen en e.e.a. nakijken. Ben niet zo technisch maar dat moet lukken haha.
Voor aflevering is remolie, blokolie en filter vervangen en nieuwe accu geplaatst.
 
Hallo Martijn als de motor zolang stilgestaan heeft, zou ik ook zeker de remolie verversen.
Kijk ook naar de rubbers onder de luchtinlaat. De bekende problemen met brandstofkoppelingen en electra zijn bij alle jaargangen het zelfde.
Iemand een idee waar goede betrouwbare vervanging te krijgen is?
Zoek ook nog andere dempers en kofferset mocht iemand iets hebben liggen...
 

Bijlagen

  • IMG_20190511_132617.jpg
    IMG_20190511_132617.jpg
    114,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20190511_132643.jpg
    IMG_20190511_132643.jpg
    202,8 KB · Weergaven: 11
Hi!
Ik heb afgelopen winter een Caponord uit 2001 gekocht welke wat probleempjes heeft met bijladen e.d. Bekend verhaal zo lijkt. Ik heb zojuist een nieuwe spanningsregelaar, accu en vervangende stekkers voor de bruine connectoren besteld. Nu lees ik her en der dat ik de spanningsregelaar ook direct op de accu kan aansluiten? Ik vond dit topic maar kan geen voorbeeld/foto's vinden van hoe ik de bedrading dan moet aansluiten. Kan iemand mij daar wegwijs in maken zodat ik voorbereid ben als ik hem dalijk open heb liggen?
 
Hi!
Kan iemand mij daar wegwijs in maken zodat ik voorbereid ben als ik hem dalijk open heb liggen?

Er komen drie draden van je Stator af (Dynamo), die drie draden zitten op je spanningsregelaar. Vanaf de spanningsregelaar komt er een geregelde spanning (13,8-14V) met een plus en min. Die kun je evt rechtstreeks op je accu zetten. Die stekkers zitten er om het makkelijk te kunnen monteren en demonteren.
 
Hallo ik heb onderdelen voor Caponord ETV1000 te koop,
1 st. Achterdemper in goede staat met hyperpro veer en gereviseerde preload adjuster.
1 set hyperpro voorveren ook in goede staat.
Voor en achter apart of als set of apart te koop.

Maakt van je huidige makkelijk doorslaande vering door bijv. belading of duo, met veel duik effect meer comfortabel en strakker sturend. interesse? ombouw is een klein kunstje en vaak vlot gedaan.
Interesse laat maar horen.
 
Persoonlijk vind ik de Aprilia beugels mooier,, maar voor bescherming doen die niet veel. De H&B en ik verwacht ook die van RD die een kopie lijken, beschermen veel beter bij een echte val. Het blijft een zware fiets die Capo
 
Hallo allemaal, ik heb te koop een Capo van 2002, ziet er goed uit met topkoffer en leovinci dempers, benzine slangen en koppelingen recent vervangen (van Kadir), verder bruine stekkers eruit en ter controle van de laadspanning een voltmeter in dashboard, helaas is de km stand niet bekend omdat de km teller enige jaren terug op 0 is gesprongen. De motor heeft nieuwe bougies en k& n luchtfilter. Ik schat ongeveer 60000km gelopen.
Ik wou er 1750 euro voor hebben.
Groet G.j.
 

Bijlagen

  • IMG_20200731_192808.jpg
    IMG_20200731_192808.jpg
    467,9 KB · Weergaven: 22
Weet iemand of een remschijf zonder bussen ook functioneert op een motor die normaal bussen in de remschijf heeft? Of loopt dit niet helemaal goed i.v.m. de remklauw die de zijdelingse beweging dan niet op kan vangen? Ik had namelijk een set besteld voor mijn voorwiel, maar blijkt dat het niet dezelfde zijn als erop zitten.
Deze heb ik gekregen:

1620497954948.png


Deze zit op mijn motor:
1620498236825.png
 
Hoi, ik heb ooit eens de gaten met veel geduld pijn en moeite opgeboord zodat de bussen paste(achterwiel).
als ik het goed heb zal t geen probleem moeten daar ik meen de oudere modellen vaste schijven hebben?
kijk ook eens op Facebook daar zijn veel actieve caporijders Actief.
Aprilia etv1000 caponord nl/be
 
Hallo allemaal,

mij heb vandaag een Aprilia 1000 Caponord uit 2003 gekocht op een veilingsite en nu zie ik dat er een motor-forum kentekenplaat op zit.

is deze van een lid geweest?
Ben benieuwd naar de historie!

wat een heerlijke motor trouwens! Was nooit een fan van Aprilia maar na KTM en BMW gereden te hebben ben ik om!
 

Bijlagen

  • EFCE3EE4-D11F-42C3-B341-39823641E137.jpeg
    EFCE3EE4-D11F-42C3-B341-39823641E137.jpeg
    285,7 KB · Weergaven: 20
  • FA91BAD8-DB3B-44CF-8280-D69F05989BEA.jpeg
    FA91BAD8-DB3B-44CF-8280-D69F05989BEA.jpeg
    654,6 KB · Weergaven: 20
Hallo ik heb een vraag mijn caponord 1000 heeft af en toe dat ie uitvalt tijdens het willen optrekken ook fluctueerd het toerental. Weet iemand wat dit kan wezen? Ik heb zelf weinig verstand van de motor. zie ook veel over andere mappings iemand die dat misschien voor mij zou kunnen doen? In de buurt van Amsterdam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan