Aprilia rs 125 koppeling

glenne_73

MF'er
13 dec 2006
45
0
hallo,

ik heb een probleem, mijn koppelingskabel is doorgeschoten.
geen probleem dus, ik bestel een nieuwe kabel, maar ik zie dat die kabel aan het uiteinde ( bij de motor ) gewoon in het blok verdwijnt.

Wat moet ik nu doen om deze kabel te vervangen? de motor opensmijten? en hoe bevestig ik die kabel dan aan de koppeling?

Mijn 125 is ook aan een nieuwe koppeling toe, ik heb de how-to van de RSV gelezen op dit forum, zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten bij mijn 125?
(en waar vind ik de aanspanwaarden (Nm) van de bouten voor mijn 125)

Ook spreken ze van "veren" waar zitten die veren? en wat doen ze?

in de motoshop vertelden ze me dat ik beter een dealer mijn koppeling liet vervangen, omdat ik mijn koppeling "mis afstel " het direct enorm zal slijten.

op de how-to ziet het er enorm eenvoudig uit, daarom dat ik het zelf wil doen, ik heb al redelijk ervaring met motoren, maar... ik heb nog nooit een koppeling vervangen.

Het betreft een Aprilia RS 125 van 2002

Kan iemand mij uit de nood helpen? het is redelijk dringed !

dank bij voorbaat ( degene die me uit de problemen helpt heeft een pint tegoed ;) )

Glenn
 
Laatst bewerkt:
waar woon je?
ik heb het ooit eens gedaan op mijn eigen rs125.
maar, dat is alweer een paar jaar geleden en weet het zo niet meer uit het hoofd.
als je niet te ver weg woont, wil ik je wel een keer helpen
want wanneer ik het zie weet ik het wel weer :Y
 
Laatst bewerkt:
wel, ik woon in oostende, stad aan zee ! ( in belgie )

er zien iemand komen helpen, die er ook redelijk veel van weet.
Maar het zou tof zijn moest ik ook iets meer geinformeerd zijn, ne koppeling vervangen, nog nooit gedaan van mijn leven, alhoewel dat zeker te doen is ( en ik geen 170 euro werkkosten wil betalen )

maar toch, ian als ik je ooit zie heb je van mij 2 pinten tegoed, omdat je reageert op mijn topic ( als eerste ) en omdat je met een rsv rondvlamt ( en natuurlijk vriendelijk bent ), eerst een rs125 en dan de rsv, skip the rest stick with the best? :)
 
wel, ik woon in oostende, stad aan zee ! ( in belgie )

er zien iemand komen helpen, die er ook redelijk veel van weet.
Maar het zou tof zijn moest ik ook iets meer geinformeerd zijn, ne koppeling vervangen, nog nooit gedaan van mijn leven, alhoewel dat zeker te doen is ( en ik geen 170 euro werkkosten wil betalen )

maar toch, ian als ik je ooit zie heb je van mij 2 pinten tegoed, omdat je reageert op mijn topic ( als eerste ) en omdat je met een rsv rondvlamt ( en natuurlijk vriendelijk bent ), eerst een rs125 en dan de rsv, skip the rest stick with the best? :)

eerst rs 125 toen 2x rs250 daarna pas rsv ;)
1 rs250 en die rsv zijn nog heel die andere kwamen er ietsje minder goed van af (van mij dus) })

maar euh voor die kopp.kabel was er ergens aan de kopp. zijde een inspectie gat
in het carter meen ik en daar langs kun je hem dan zien
om die kabel te richten,
valt niet mee maar is met een paar minuten wel te doen dacht ik
(rs125 was 1998 dus ff geleden maar zoiets moet het ongeveer zijn\)

~[edit] Oostende is voor mij wel een beetje ver weg ( Elst utrecht)~[edit]
 
Laatst bewerkt:
hehe, zal ik doen en geen prob, woensdag steek ik gewoon totale nieuwe koppeling + kabel.
het is idd wel kut dat die kabel in het blok gaat, zover ik herinner was dat niet zo met mijn rs50.

die rs'jes zijn zalig, maar ze vreten benzine, 2T olie, zuigers en koppelingsplaten....

en ooit, schaf ik mij een rs250 en rsv aan, zouden mooi staan naast de circuit SR ( tot hoever die nog in elkaar zit/lig ) mijn RS50 ( die voor het moment nog altijd bij de politie staat ) en mijn rs125

en natuurlijk zal ik mezelf eens voorstellen, Ian, toch bedankt !!

Glenn

Btw, met "skip de rest stick with the best" bedoel ik begonnen met aprilia en bij aprilia blijven :)
 
Laatst bewerkt:
hehe, zal ik doen en geen prob, woensdag steek ik gewoon totale nieuwe koppeling + kabel.
het is idd wel kut dat die kabel in het blok gaat, zover ik herinner was dat niet zo met mijn rs50.

die rs'jes zijn zalig, maar ze vreten benzine, 2T olie, zuigers en koppelingsplaten....

en ooit, schaf ik mij een rs250 en rsv aan, zouden mooi staan naast de circuit SR ( tot hoever die nog in elkaar zit/lig ) mijn RS50 ( die voor het moment nog altijd bij de politie staat ) en mijn rs125

en natuurlijk zal ik mezelf eens voorstellen, Ian, toch bedankt !!

Glenn

Btw, met "skip de rest stick with the best" bedoel ik begonnen met aprilia en bij aprilia blijven :)

is ook zo :Y
 
is niet zo moeilijk hoor om de platen te vervangen kheb da van de mijnen ook nog gedaan,kheb er nog enkele foto's van hoe het er vanbinnen uitziet,als je ze wil stuur ik ze wel eens naar je mail hoor
en als je msn actief bent mag je me gerust toevoegen hoor ;) kunnen misschien eens afspreken om toerke te doen }) kben van brugge ik
chezzy_one@hotmail.com
Mike
 
je zal dat wel merken als ze versleten zijn,in hoge toeren zal je koppeling beginnen slippen...
(Maar hij doorslipt kan het ook aan je olie liggen,ik heb ook eens een te dunne of te dikke olie kweet niet meer juist welke,en hij slipte ook soms door in hoge toeren,maar niet zoveel of als je platen versleten zijn)
 
mijn platen zijn versleten, ik voel dat de moto schokt bij het aanzetten ( platen die koppelen, onkoppelen, koppelen, etc ) en gewoon, dat ik de kabel al veel afgeregeld heb ( langer maken ) maar der komt ook een einde aan :)

btw rs125 gp-1.... zoals de mijne dus ( zelfde model )

ik heb je toegevoegt op msn, en het zou idd eens zalig zijn om eens een aprilia toer te doen, ik ken hier ook paar mensen met een rs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan