aprilia rs 250

kev1n

MF'er
26 dec 2006
48
0
gouda
rijd dat nou een beetje? een rs 250 op 25 kw?

heb je dan een 2 takt motor zonder powerband? :r of valt dat wel mee, maar is je powerband gewoon wat minder heftig?

ik ben namelijk op zoek naar een leuke eerste motor, maar als een rs 250 geen powerband heeft op 25kw sla ik die tijd liever over B|

ik heb ooit iets gehoord over een toeren begrenzer? dat zou dus betekenen dat de fiets buiten zijn powerband wordt gehouden.

alvast bedankt en sorry voor de moeilijke vragen :P
 
yup 25 kw op een aprilia 250 is dood zonde. Hij wordt begrenst op 8000 toeren, waar net de powerband begint. En vooral omdat 2 takt daaronder vrijwel niks heeft rijdt het niet leuk.

idd dan voor de aprilia 125 gaan
 
ok, bedankt voor de info

een rs 250 op 25 kw gaat dus niet door :(

denk dat ik dan maar een rs 250 neem voor na mijn 25kw periode, want een 25 lijkt me toch een stuk leuker dan een 125 op vol vermogen })
 
nee, haha niks tegen 2 takt hoor..

maar een RS 250 is gewoon zonde om te begrenzen en bovendien erg slecht voor de smering. Neem dan een RS 125.

met echte motor bedoel ik, betrouwbaarheid, koppel enz.

zijn zoveel motoren die nog lekker rijden op 25kw.

tenzij je een die hard 2 takter bent ;)
 
nee, haha niks tegen 2 takt hoor..

maar een RS 250 is gewoon zonde om te begrenzen en bovendien erg slecht voor de smering. Neem dan een RS 125.

met echte motor bedoel ik, betrouwbaarheid, koppel enz.

zijn zoveel motoren die nog lekker rijden op 25kw.

tenzij je een die hard 2 takter bent ;)

Ik had met de rs veel meer fun in bochten dan ik nu met de suzuki heb hoor ;)
 
damn, een topic over een 2 takt motor en het wordt gelijk volgepompt met commentaar dat 2 takt kut is.

als je 2 takt kut vind ga dan ook niet posten!

het is elke keer weer hetzelfde verhaal.

ik wordt er kotsmisselijk van. :(
 
Welom op het motorforum, Kev1n! :)

Een 2-takt is okay, maar een 2-takt terug tunen is geen goed idee.
Een RS 125 is wel een goed idee. :9
Dat is de boodschap, en als je moet kotsen, ga dan even naar het toilet.
Hier zegt men gewoon wat men denkt. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het gewoon zonde dat 2 takt zo vaak wordt afgekraakt, en ik heb al afgezien van het plan een rs250 op 25 kw te nemen, k wacht dan maar tot ik 21 ben, of koop een andere fiets voor me 25 kw periode, maar een rs250 zal er uiteindelijk zeker komen! })
 
Kev1n,

Als je terugleest zul je zien dat in dit topic 2-taktmotoren niet worden afgekraakt.
De mensen hier denken met je mee. :)

Een RS 250 is een geweldige motor en ik begrijp het als je die wilt aanschaffen.
Ze zien er superstoer uit en leveren goede prestaties.
Maar de RS 125 is ook geen watje, hoor! :]
 
Laatst bewerkt:
ik vind het gewoon zonde dat 2 takt zo vaak wordt afgekraakt, en ik heb al afgezien van het plan een rs250 op 25 kw te nemen, k wacht dan maar tot ik 21 ben, of koop een andere fiets voor me 25 kw periode, maar een rs250 zal er uiteindelijk zeker komen! })
't Is nu eenmaal de realiteit. Get used to it :W
 
ik blijf nadeel van die 2takt motoren vinden, dat het geluid gewoon kut is :p
Ik wil bij een motor wel het idee hebben dat ie ook klinkt als een motor en niet als opgefokt brommertje...
 
dan heb je nog nooit een deftige tweetakt op snelheid gehoord.
klinkt net als de 800cc gp's van nu...vindt je die ook brommers dan ??
ok stationair is niet een diepe brom...maar draait het daar om ??
Ik vindt 2 takt persoonlijk super!!
veeeeeel minder bewegende delen ( dacht de helft van een 4takt) dus al een heel stuk dat minder kan stukgaan.
2takt is magisch ...de powerband die eruitkomt, daar kan geen enkele 4takt tegenop.
En er moet natuurlijk toch altijd een underdog zijn? toch ?
wat is er nou leuker dan de zoveelste 600cc wannebee 1000cc sporster in de bochten in te halen en hem tonen hoe het wel moet...geweldig gewoon :}

Je kan er alleen maar respect voor opbrengen...race-goeroe's van vroeger reden nix anders dan 2 takt ..zo'n 500 beest dan nog, zonder al die fancy fly by wire, traction control, launch control enzovoort ...de echte helden!

Sorry moest eruit! O-)
 
Mijn NSR250R maakt ook niet echt het geluid van een brommert hoor!!
Ik wil nix anders als 250cc 2-takt motoren. Kun je teminste hard mee sturen en niet alleen mee hard vooruit!
 
't Is nu eenmaal de realiteit. Get used to it :W



sukkel.

beetje op je pikkie getrapt omdat je er vierkant uitgereden word in de bochten?. ja tuurlijk op het rechte stuk het gas open gooien win je wel met een paar honderd cc meer. maar in de bochten, waar motorrijden echt tot z'n recht komt gaat er toch weinig boven een 2 takt racer.
 
Laatst bewerkt:
sukkel.

beetje op je pikkie getrapt omdat je er vierkant uitgereden word in de bochten?. ja tuurlijk op het rechte stuk het gas open gooien win je wel met een paar honderd cc meer. maar in de bochten, waar motorrijden echt tot z'n recht komt gaat er toch weinig boven een 2 takt racer.

:} :} Helemaal meej eens *O* *O*
 
ik vind het gewoon zonde dat 2 takt zo vaak wordt afgekraakt, en ik heb al afgezien van het plan een rs250 op 25 kw te nemen, k wacht dan maar tot ik 21 ben, of koop een andere fiets voor me 25 kw periode, maar een rs250 zal er uiteindelijk zeker komen! })


gewoon doen! het zijn prachtfietsen. sturen echt super, ik zat ook eerst te twijfelen maar voor het geld waar je een mooie rs250 van koopt kan je een oud brik 4 takt halen.

dan nog even goed leren sturen, en iedereen eruit knallen in de bochten! :]

kan die DanielV prutser je rook happen! })


moest er ff uit. als je 2 takt niet bevalt rot dan een end op ofzo, maar ga niet in elk topic lopen roepen dat 2 takt kut is.
 
Laatst bewerkt:
gewoon doen! het zijn prachtfietsen. sturen echt super, ik zat ook eerst te twijfelen maar voor het geld waar je een mooie rs250 van koopt kan je een oud brik 4 takt halen.

dan nog even goed leren sturen, en iedereen eruit knallen in de bochten! :]


Dan moet je nog wel ff een paar rondjes KBH oefenen,Nice bike by the way
 
gewoon doen! het zijn prachtfietsen. sturen echt super, ik zat ook eerst te twijfelen maar voor het geld waar je een mooie rs250 van koopt kan je een oud brik 4 takt halen.

dan nog even goed leren sturen, en iedereen eruit knallen in de bochten! :]

kan die DanielV prutser je rook happen! })

Je hoeft nog niet eens echt te leren sturen om iedereen in de bochten in te halen hoor met een 2-takt kan het allemaaaaal!!!!!! Of overdrijf ik nou een beetje :X
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan