Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Motorrijden in alle vormen geeft me inderdaad veel voldoening (hoewel ik motocross en het zwaardere offroadwerk niet meer doe sinds ik mijn rug heb gebroken op de crossbaan).Zo te zien heb je plezier in je hobby @jabba! De 890 zal meer koppel hebben, dat is op de weg prettig maar op circuit minder van toepassing als je bochten snelheid hoger is. Zelf een paar keer met mijn Tracer 900 een rijvaardigheidstraining op circuit gedaan, het gaat wel maar niet de meest ideale motor daarvoor.
Wat kost een RS660 zonder kenteken? Voor mij geen directe optie gezien ik een elektrische auto heb zonder trekhaak. Benieuwd naar proefrit ervaringen. Wel jammer van de beperkte vering gezien de hogere prijs tov de R7.
Edit: verkeerd gelezenIn België.
Wat kost een RS660 met vering upgrade?
Geloof me, die ohlins nix 30 cartridges zijn het waard. (ik heb ze zelf gehad op m'n mt09)Edit: verkeerd gelezen
Adviesprijs België is 11.050 euro.Adviesprijs NL is €12.450,- Tel daar nog zo’n 1400 euro bij voor een Öhlins schokbreker (€880,-) en Andreani cartridges (€511,-), dan kom je (afgerond naar boven) op €13850,-.
Kies je voor Ohlins cartridges in de vorkpoten dan wordt het een veel duurder verhaal, die kosten €1400,-. Dan ben je dus zo’n €900,- meer kwijt en komt de totaalprijs op €14.750.
Ik zie ze toch echt voor rond de 17In België.
Wat kost een RS660 met vering upgrade?
Oh wow wow, Ik zei dat je bij een r6 niets moest upgraden.Ik weet eentje staan voor 10K waar die vent niet van af geraakt. Ik heb vorig jaar gekeken, maar de tank is niet origineel. Lijkt me geen ramp voor een racehok. Vorig jaar stond er een hele mooie aan 12 of 13K in Nederland, weet niet meer waar.
Maar eh... Ik suggereerde niet dat een 749R echt een goede keuze is voor een track toy. Ding is veel te waardevol en inderdaad, onderdelen zijn niet te krijgen. Bovendien is het standaard geen ideale racemotor en hebben vering en blok werk nodig om écht betrouwbaar snel te zijn.
Het ging over andreani cartridges die niet volstaan, dat ohlins nodig is, dat een R6 een betere keus is, maar ohlins en andere remmen noodzakelijk zijn voor circuitgebruik. Ik noemde maar iets waar dat standaard op zit.
Ik bedoel maar, iedereen rijdt met wat ie zelf wil. Lijkt me dat je slechter kan doen dan een licht geprepte rs660, en ik zie de aantrekking van dat ding wel tov een r6.
Persoonlijk ben ik van mening dat voor de normale amateur gelijk welke goedkope supersport na 2003 met minimale preparatie ideaal is, of een sv650 of zoiets.
Ja, is een dure hobby, kan ik niet ontkennen.Ik zit dit een tijdje te volgen
Paar opmerkingen, dat met kenteken kopen om even te wennen is wel een erg dure hobby als je er kort daarna mee gaat racen
Die garantie die je wil door nieuw te kopen ga je ook verliezen als je er mee in een cup gaat racen
Als je een keer mee plat gaat is het ook erg zonde van de nieuwe motor
Denk dat een tweedehandsje met betere vering een veel betere keuze is
Ik rijd er vrijwel alleen mee op het circuit, alleen zonder clipons (heb nog een andere motor voor het speelse toerwerk, beetje offroad en vakanties).Nee bedoelde een RS , maar je hebt ook gelijk dat ze zelfs voor een demo bar weinig korting geven
Ik heb vorige week een 4 maand ouwe monster particulier gekocht
Bij dealers was niks te koop of met 1500€ korting op de nieuwprijs voor een demo
Het zijn vreemde tijden
Denk dat je die ktm trouwens redelijk snel kwijt bent
Heb je er wel eens aan gedacht om daar een paar clipons op te zetten en dan te kijken hoe hij rijdt op het circuit
Goed verhaal, alleen bij de TOMS zag ik dit jaar niet bepaald high-tech motorfietsen.Vandaar mijn zoektocht naar een ‘echte’ circuitmotor, waar ik ook niet zo mee uit de toon val als ik mijn racelicentie wil halen, russen al die (super)sportbikes.
Beter direct de moderne 890Goed verhaal, alleen bij de TOMS zag ik dit jaar niet bepaald high-tech motorfietsen.
Gemiddeld tien jaar en ouder in mijn groepje.
Met die KTM kan je gewoon meedoen.
Arie Vos heeft wel wedstrijden gewonnen met de oude (grotere) Superduke.
Of maak er een RC8 replica van.
De RC390 vind ik ook al zo'n leuk ding, laten ze er het 690 blok in stoppen.
Ja, maar dat zal nog lastiger passen.Beter direct de moderne 890
Leuke video. Zo krijg ik nog meer zin in de RS!Hier een video van 1000ps die trackbike van een RS hebben gemaakt
Ik heb het idee dat de RS660 toch een stuk lichter stuurt, een stuk lichtvoetiger is, zeker na een aanpassing van de vering. Maar goed, dat zal ik eerst zelf moeten ervaren. Als zo’n Daytona exemplarisch is voor hoe sportmotoren sturen hoef ik geen sportmotor, zo simpel is het .Een echte sportmotor als de Daytona stuurt altijd zwaarder dan een duke, lijkt me. Die dingen zijn gemaakt om stabiel te zijn, en vergen meer body english om bv over te gooien. Alleen stuur en gewicht op de voorzijde al.
Misschien schat ik het wel te hoog in allemaal, en is het inderdaad ouwe meuk en langzamere rijders bij zo’n licentiecursus.Goed verhaal, alleen bij de TOMS zag ik dit jaar niet bepaald high-tech motorfietsen.
Gemiddeld tien jaar en ouder in mijn groepje.
Ik kreeg klachten dat ik te snel reed.
De groep bleef niet bij elkaar.
(Er waren ook snellere groepen trouwens)
Ik vond het maar een schijnvertoning.
Meer een veiligheidscursus; rijden in groepen, proefstartjes. Protocol leren.
Met die KTM kan je gewoon meedoen.
Arie Vos heeft wel wedstrijden gewonnen met de oude (grotere) Superduke.
Of maak er een RC8 replica van.
De RC390 vind ik ook al zo'n leuk ding, laten ze er het 690 blok in stoppen.
En hoe was je trackday op Assen gisteren? Nog wel een paar sessies droog kunnen rijden? Rondetijden?
Ik ben ook wel blij met mijn soepele vierpitter, met mijn andere tweecilinder moet ik oppassen met vier versnellingen tegelijk terugschakelen.
Bam-bam-bam rem los en op het gas de bocht door.
Over twintig minuten de tweede sessie hier.
Helaas alleen drie natte sessies voorzichtig gereden.En hoe was je trackday op Assen gisteren? Nog wel een paar sessies droog kunnen rijden? Rondetijden?