Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Vandaag nieuwe banden gemonteerd. Ik ondekte een spijker/metalen object + scheur in het loopvlak van mijn niet al te frisse Michelin achterband (op een zonnige zaterdagmiddag om 16.00 uur).

Gelijk maar beide banden vervangen, had ik gepland voor Mei dus het kwam helaas iets eerder.

Wel benieuwd of het de rij-eigenschappen positief beinvloed aangezien deze niet al te frisse banden er bij aankoop op zaten. Eerst 5km indruk is van wel!
 
@ RvH85: Heb vanavond mijn service indicatie gereset (linker knop in, dan rechter en ca 15 sec vasthouden) en er is niets uitgevallen. Alleen het woord service verdween. Lijkt toch op een los contact ergens bij jou.
 
vorige week nog wezen kijken bij die zwarte futura van bva.
Opzich wel een nette motor met wat kleine puntjes, maar uiteindelijk toch boven het budget van m'n vriendin weggegaan..
 
Heb ik me helemaal psychisch voorbereid om dan toch maar die tellerpartij eruit te halen en te gaan solderen.... Doet ie het ineens weer! Even ritje gemaakt en hij bleef het doen, dus dat is weer een meevaller. Hoewel ik me er wel van bewust ben dat het binnenkort wellicht alsnog solderen wordt.
Meteen ook maar een nieuwe accu erin gezet. Goed bezig!
 
Laatst bewerkt:
Typisch Aprilia: als je je psychisch voorbereidt lopen ze het beste!

helaas niet altijd... zomer 2010 besloot 1 bobine het te begeven 2 dagen voor vertrek naar noorwegen B|
Uiteindelijk is dat een tripje geworden met een suzuki bandit 650SA...

Maarja beter nieuws, dit jaar gaat de futura en misschien wel 2 futura's het deense, zweedse en noorse asfalt proeven 8-)
 
helaas niet altijd... zomer 2010 besloot 1 bobine het te begeven 2 dagen voor vertrek naar noorwegen
Uiteindelijk is dat een tripje geworden met een suzuki bandit 650SA
Vreemd....
Want normaal springt een Aprilia, zelfs zonder de startknop aan te raken, spontaan aan als je haar dreigt in te ruilen tegen een Suzuki.
 
in principe kun je natuurlijk wel rijden met 1 kapotte bobine zeker gezien de futura een twinspark systeem heeft met 4 bobines, maar met een rit van 5000km voor de boeg heb ik dr toch maar laten staan.

Het was voor mij de keuze tussen een bmw k75rt of de bandit, dan toch maar de jap ;)
 
voor die 6 tientjes heb je vast geen yuasa, of wel?

M'n vriendin heeft van het weekend dr transalp verkocht, kan ze nu bedenken wat voor futura ze wil :)
 
~
voor die 6 tientjes heb je vast geen yuasa, of wel?

Wel een Yuasa, maar geen gel.

Blasco, aan de prijs te zien ook in Schijndel gehaald? ;)

Ik had begrepen dat deze accu door sommigen als te licht bevonden werd, vandaar dat ikzelf een zwaarder type aangeschaft had.
 
\
voor die 6 tientjes heb je vast geen yuasa, of wel?

Wel een Yuasa, maar geen gel.

Blasco, aan de prijs te zien ook in Schijndel gehaald? ;).

Volgens mij is het wel gel... en goed geraden. Het is hier zowat om de hoek!

@ Alleen de YTZ serie van Yuasa is kennelijk gel. Volgens Huybers gaan er iedere dag de nodige aantallen accu's over de toonbank. Vandaar de laagste prijs!
 
Laatst bewerkt:
Beste allen,

Ben nieuw hier en in motorland. Moet mijn A-rijbewijs nog halen (in B, want daar woonachtig) maar heb gisteren een Futura gekocht! Wat een prachtige motor! Proefrijden ging uiteraard nog niet maar ik ga graag uit van het positieve.

Qua mijn lengte (2.00m) zocht ik eerst in de TDM900, Triumph Tiger en GS sferen maar toen ik deze zag was ik meteen verkocht.

Gisteren bij FCMoto geweest op zoek naar helm, kleding etc. Best lastig om iets te vinden als je 2 meter bent. Vind de hulp die je er krijgt ook niet echt super. Echt advies kreeg ik niet. Niets gekocht want wil me toch nog even beter orienteren.
Vind dat online bestellen zonder gepast te hebben niets overigens.

Kan iemand me adviseren welke helm ik zou moeten nemen bijvoorbeeld? Ik wil een superstille en bij voorkeur integraal of systeem van een goed merk. En qua kleding, is dan een combi van leer het handigst/comfortabelst en voldoende beschermend? Of toch een pak uit 1?

En welke laarzen zijn een goede keuze? Waterdicht of is dat weer te warm in de zomer?
Ik wil nog naar Louis maar als jullie mij nog alternatieven kunnen aanreiken waar je wel goed advies krijgt en waar veel keuze is voor een aanvaardbare prijs, dan graag!

Thanks!
 
Kan iemand me adviseren welke helm ik zou moeten nemen bijvoorbeeld? Ik wil een superstille en bij voorkeur integraal of systeem van een goed merk.

Das de gemakkelijkste kwestie: ga met een Schuberth proefrijden.
Hun C3 systeemhelm is de stilste helm überhaupt.
Hun geïntegreerde helmen behoren eveneens tot de stilste die er te koop zijn.

(heb zelf een C2 en ben zeer tevreden daarmee)
:)
 
Laatst bewerkt:
@Lahill: ik ben zelf net geen twee meter, maar de keuze in kleding is makkelijk vandaag de dag. De meeste merken, ook Italiaanse, hebben lengtematen. Mijn spullen zijn van het merk Dainese en dat past prima.
 
Lahill, gefeliciteerd met je aankoop, goeie smaak heb je! ;)
Kleur, jaar, km's? Foto's willen we zien!

Wat kleding betreft, toch een kwestie van passen (en ter plaatse even op een motor klimmen). Ik heb de ervaring dat ze je in een motor(kleding)zaak goed kunnen adviseren over het algemeen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan