Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Aprilia Rsv Monster

En een donor blok opgehaald,


Het is een Gen 2 blok wat gaat lopen op gen 1 management systeem.
 
Werkt dat zo eenvoudig? Ik bedoel, rollen die pony's zomaar uit dat blok met een gen1 management systeem.... of zijn die systemen thuis met een laptopje simpel te tweaken?
Hoeveel pony's hebben we het over :-)

Best veel voor een knutselfiets denk ik. Goeie sjit!

Later,

Loek
 
Heb je dat blok ook al eens gewogen?

Nee eigenlijk niet, met het in de auto tillen was het in beleving net zo zwaar als de andere rsv blokken.


De koppen zijn het grote verschil grotere kleppen en de ratio’s in gearing is korter dan in een gen 1 blok. Standaard heeft dit blok 143 pk, echter met restricties voor de euro 3 norm.
Met de generatie 1 electronica hebben we te maken met een “dom” systeem. Peut erin en ontbranden, geen lambada sensor niks.
Echter heb ik wel een eprom nodig van Gabro voor mijn ontsteking bij te stellen.
 
Tussen gen 1 en 2 zal idd niet zoveel verschil zitten idd. Ik heb een gen1 blok zonder dynamo liggen en ik woog al 65 kilo. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ktm V-twin blok, die zijn een paar kilo lichter dan de rotax.
Ik vindt het ook niet zo erg dat mijn project toch een ktm wordt

Maar die rotax blokken blijf ik ook mooi vinden. Alleen jammer van de ongelijke ophanging aan de voorkant..... Dat is voor mij echt storend.
 

Voor een zelfbouw kan ik me dat best voorstellen. Maar dat is bij mij niet van de orde... alhoewel zo’n buizenframe ala Ducati wel geil is.
 
Ga je ook de trottle bodies gebruiken van de gen2? Die zijn volgens mij groter dan die van een gen1.

Meer lucht, meer brandstof..
 
Ga je ook de trottle bodies gebruiken van de gen2? Die zijn volgens mij groter dan die van een gen1.

Meer lucht, meer brandstof..

Klopt, dat was wel de bedoeling, helaas zaten ze er niet bij, maar de 57mm of groter staat wel in de planning.
 
Man man

Blokken van 65 Kg met 143 PK.... zit ik met een blok van ruim 80Kg en iets meer dan 70 Pk aan de krukas..... Gaskleppen van 57mm in mijn geval carburateurs van 40mm. Toch wel wat vooruitgang in dik 20 jaar leeftijdsverschil.

Maar verder goed bezig meneer! in mei moet het rijden he

En hoe werkt dat met zo'n eprom? kun je dan zelf je curve aanpassen of zit daar standaard een "betere" curve in?

Later,

Loek
 

Hoi Loek,

De eprom zou je zelf kunnen doen, echter is het weer oldschool en zou ik niet weten waar ik aan begin. Met kernvelden werken heb ik wel eens wat mee gedaan, maar die ecu’s zijn herschrijfbaar. Deze eproms niet, die zijn eenmalig.
 
Je kan wel een eprom gebruiken waarbij de potmeters/trimpods op de ECU actief zijn.
Dan kun je het mengsel per cilinder nog wat wijzigen.
 
Zit wel redelijk strak langs de band (of is dat gezichtsbedrog)

Nu staat hij er vrij strak erlangs, maar het wiel staat nu (bewust) maximaal naar voren gezet. Dadelijk als er een ketting erop komt zal het wiel naar achteren gesteld worden om de ketting te spannen.
 
Uitlaat langs je band mag de pret niet drukken. Blijven die ook mooi op temperatuur!
Had een ducati 916 ook :-)
 
Uitlaat langs je band mag de pret niet drukken. Blijven die ook mooi op temperatuur!
Had een ducati 916 ook :-)

En de panigale heeft het op de vergelijkbare manier.

Nu is alleen het grote vraagteken hoe ik de kontverwarming laat lopen. Horizontaal of verticaal?
 
Beste mensen, aangezien dat ik twee versnellingsbakken met andere ratio’s tot mijn beschikking heb. Wat zouden jullie voorkeur zijn in overbrengingen voor
Circuit gebruik?

De een is een 2001 bak en de andere uit een 2006 bak
 
Keertje beter kijken. Maar als die bakken zo 1:1 uit te wisselen zijn kan je misschien ook de losse delen wisselen en van beide bakken de fijnste verhoudingen nemen. Als je de bakken los hebt is het wisselen van een individuele versnelling ook niet meer het moeilijkste klusje