Keertje beter kijken. Maar als die bakken zo 1:1 uit te wisselen zijn kan je misschien ook de losse delen wisselen en van beide bakken de fijnste verhoudingen nemen. Als je de bakken los hebt is het wisselen van een individuele versnelling ook niet meer het moeilijkste klusje
OK.... even geteld
Er van uit gaand dat je voor op circuit een lange 1ste wil hebben en de gangen daarna zo kort mogelijk op elkaar en zo lineair mogelijk verdeeld ?!? al weet ik dat laatste niet zo goed, dan kan je je snelheid per circuit aanpassen met de kettingwieloverbrenging.
Dan kom je op de volgende gangen:
1: 2001
2: 2001
3: 2001
4: 2001 of 2006 (verhouding gelijk, wel andere tandwielen)
5: 2001 of 2006 (verhouding gelijk, wel andere tandwielen)
6: 2006
Als je een grafiekje in excel maakt metde twee lijntjes van overbrengingsverhoudingen wordt het een beetje inzichtelijker
Succes met puzzelen
Later,
Loek
Dus over het geheel is de 2001 bak het beste te nemen? Is het dan nog interessant om de bak om te bouwen?
Verder hebben we de aansluiting op de demper nu gereed. Nu alleen nog de kronkel van de achterste cilinder fabriceren. Echter is het laatste restje argon met een zuchtje verdwenen toen ik net klaar was. Helaas,Bekijk bijlage 1345926Bekijk bijlage 1345927 was net zo lekker bezig.
Dat is altijd kak.... Argon wegPlaats eens een overzichtsfotootje, krijgen we een beetje beter beeld van het geheel
En wat betreft die bak... de 6e gang overzetten naar de 2001 bak zou het afmaken, maar of dat de moeite is.... geen idee, het ding komt vast ook wel vooruit zonder de aanpassing met 143 pony's in galop.
Later,
Loek
heel mooi gedaan maar mag ik misschien 1 opmerking geven: beide voorbochten zijn nu niet meer gelijk in lengte (de voorste is zelfs een heel stuk langer).
Heb je geen schrik dat de motor niet mooi gaat lopen.
Als je bvb naar de Panigale kijkt dan heeft Ducati er alles aan gedaan om beide bochten +- dezelfde lengte te geven.
Dat is idd. wel een dingetje als het zo is. Als gelijke lengte lastig te realiseren is kan gelijke inhoud uitkomst bieden! diameter verschil niet te groot maken.... ik heb er ook een week op zitten puzzelen om het gelijk te krijgen.
niks negatief maar gebruik volgende keer backing gas als je een uitlaat last , de verbrande doorlassing is niet oxidatie bestendig en word je flow er ook niet beter op.
Of net niet. Kortere buis, kleinere diameter. Gelijke weerstand. Zoals bij de 999/749.Dat is idd. wel een dingetje als het zo is. Als gelijke lengte lastig te realiseren is kan gelijke inhoud uitkomst bieden! diameter verschil niet te groot maken.... ik heb er ook een week op zitten puzzelen om het gelijk te krijgen.
Of net niet. Kortere buis, kleinere diameter. Gelijke weerstand. Zoals bij de 999/749.
Van het originele frame bedoel je?