Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Lieve mensen kleine en moeilijke bekentenis van mijn kant...

Zag net tijdens het hardlopen in de stad een RSV4 1100 (factory?) met een open pijp, volgens mij een SC Project. En het doet me pijn maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat deze misschien nog wel ietsie pietsie beter klinkt dan mijn MT 10 met volledig Akra.. 😇
Haren in mijn nek gingen overeind staan! Zo hoort een V4 te klinken, dat hok van Ducati klinkt niet half zo mooi..
En ook een erg mooie fiets om te zien trouwens!

voor de rest blijven het natuurlijk onbetrouwbare Italiaanse olieboten 😘 :+
En dan heb je er nog niet eens op gereden
 
Een racer hoef ik nooit meer, voor ik de MT 10 kocht waren de SD 1290 en de Tuono 1100 wel in de race. Was geen makkelijke keuze haha!

Dat zou juist een heel makkelijke keuze xijn geweest. MT10 vind ik perdoonlijk te lomp/log en niet sportief genoeg.

De KTM spreekt mij qua styling absoluut niet aan en qua blokkarakter ook niet.

De Tuono V4 Factory klopt gewoon.....
 
Dat zou juist een heel makkelijke keuze xijn geweest. MT10 vind ik perdoonlijk te lomp/log en niet sportief genoeg.

De KTM spreekt mij qua styling absoluut niet aan en qua blokkarakter ook niet.

De Tuono V4 Factory klopt gewoon.....

Tja dat is voor iedereen persoonlijk, de MT 10 is veel sportiever dan hij lijkt. 2 weken geleden mee gehad naar Sauerland en je kunt serieus sturen met zo'n ding. Hiervoor een Street Triple 765 RS gehad dus ik weet waar ik over praat.
Natuurlijk is het geen Tuono Factory maar zo is hij nooit op de markt gebracht.
Wat me tegen stond aan de Tuono is de beroerde klantenservice van Aprilia en het feit dat er anderhalve dealer is in Nld en allemaal niet bij mij in de buurt.
De Yamaha kun je lelijk vinden, lomp, plastic.. Maar hij is über betrouwbaar, kogelvrij, ik kan er de hele dag op zitten zonder klagen en binnen een straal van 50 km zitten 3 dealerships. Ook is de klantenservice gewoon netjes.

Nogmaals, allemaal niet lullig bedoelt, eenieder maakt deze afwegingen op zijn eigen manier en ik sta nog steeds achter mijn keuze. Puur uit emotie had ik zo een Tuono gekocht maar er wegen voor mij meer factoren mee.
 
Tja dat is voor iedereen persoonlijk, de MT 10 is veel sportiever dan hij lijkt. 2 weken geleden mee gehad naar Sauerland en je kunt serieus sturen met zo'n ding. Hiervoor een Street Triple 765 RS gehad dus ik weet waar ik over praat.
Natuurlijk is het geen Tuono Factory maar zo is hij nooit op de markt gebracht.
Wat me tegen stond aan de Tuono is de beroerde klantenservice van Aprilia en het feit dat er anderhalve dealer is in Nld en allemaal niet bij mij in de buurt.
De Yamaha kun je lelijk vinden, lomp, plastic.. Maar hij is über betrouwbaar, kogelvrij, ik kan er de hele dag op zitten zonder klagen en binnen een straal van 50 km zitten 3 dealerships. Ook is de klantenservice gewoon netjes.

Nogmaals, allemaal niet lullig bedoelt, eenieder maakt deze afwegingen op zijn eigen manier en ik sta nog steeds achter mijn keuze. Puur uit emotie had ik zo een Tuono gekocht maar er wegen voor mij meer factoren mee.

Ik snap jouw keuze, en de Nederlandse Aprilia importeur is inderdaad dramatisch. Dat is ook een van de redenen waarom er vrijwel geen dealers meer zijn, er zijn echter nog genoeg ex dealers waar je terecht kunt voor een nieuwe Aprilia met fabrieksgarantie. Deze halen ze dan meestal uit Duitsland waar wel een goede importeur zit.

Ik heb zelf met de MT10 een circuitdag/europese bandentestdag gereden en de fiets viel mij wat sturen betreft tegen. Bijvoorbeeld een S1000R reageerde veel lichtvoetiger. Het blok liep wel heerlijk trillingsvrij en mooi rond. De zit op de MT10 is voor mij ook te rechtop wat weer rugklachten veroorzaakt. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.....

Gelukkig ben jij erg tevreden met jouw keuze. Als iedereen hetzelfde zou rijden zou het ook saai worden. En een slechte fiets is het zeker niet. :)
 
Ik snap jouw keuze, en de Nederlandse Aprilia importeur is inderdaad dramatisch. Dat is ook een van de redenen waarom er vrijwel geen dealers meer zijn, er zijn echter nog genoeg ex dealers waar je terecht kunt voor een nieuwe Aprilia met fabrieksgarantie. Deze halen ze dan meestal uit Duitsland waar wel een goede importeur zit.

Ik heb zelf met de MT10 een circuitdag/europese bandentestdag gereden en de fiets viel mij wat sturen betreft tegen. Bijvoorbeeld een S1000R reageerde veel lichtvoetiger. Het blok liep wel heerlijk trillingsvrij en mooi rond. De zit op de MT10 is voor mij ook te rechtop wat weer rugklachten veroorzaakt. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.....

Gelukkig ben jij erg tevreden met jouw keuze. Als iedereen hetzelfde zou rijden zou het ook saai worden. En een slechte fiets is het zeker niet. :)

Ik heb hem nieuw gekocht en er zitten al aardig wat upgrades op, ook zijn er al veel onnodige kg's af. Zo uit de kist is de vering veel te slap, de remmen matig en na een goede tune peuter je er zo 15 pk meer uit, hij zit nu op 160 pk aan het achterwiel en 111nm koppel en rijdt heerlijk.
Ik heb de Tuono helaas nog nooit mogen rijden, wel een V2 gehad maar dat is een hele andere motor.
28e mag ik de Panigale V2 en Streetfighter V4S even testen en ondanks dat ik absoluut geen Ducati man ben heb ik er wel zin in en ben ik erg benieuwd.
En de 31e voor het eerst op het TT circuit met de MT 10 dus ik ben benieuwd!
 
Zo eindelijk een ritje kunnen maken met het beest. Na het vervangen van de remschijven (Thnx @MaRtni en blokken is de remmerrij weer op orde. meteen maar een plaatje geschoten :)

Sl2mTJR.jpg


Fijn rijden, maar op lage snelheden is het nog wel erg zoeken naar de juiste versnelling... Ook neuraal vinden is best een uitdaging als de motor draait :?
 
Goede remmerij is wel lekker op die brommer ja. Lage snelheden is idd een "uitdaging", wat vrijstand vinden betreft, zorg dat je koppeling goed vrijkomt, Motul 300V wil ook wel helpen trouwens is mijn ervaring. :t
 
Goede tip. Ga nu niet direct de olie vervangen, dan krijgt m'n vrouw flashbacks toen in nog racete en regelmatig de olie ververste in dingen die daar niet bedoeld voor waren, zoals pannen uit de keuken O-)

Moet wel weer het gevoel krijgen met vlot door de bochten rijden, heb in 2012 voor t laatst op een motor gezeten en dat merk ik in alles. Ook mn spullen. Heb een nieuwe helm nodig en m'n laarzen zijn schijnbaar over de houdbaarheidsdatum heen. Het rubber van de zool is keihard en en daardoor glad geworden dus heb niet echt grip op de stepjes. Heb nu SMX plus laarzen en wil wel weer iets vergelijkbaars. Zijn de huidige SMX plus laarzen een beetje te pruimen of de supertechs? Of zijn andere merken inmiddels ook goed geworden in laarzen maken?

Vind deze wel chique;

d67b98698dd2f771e2e8dd7619740a92e58480e8_2_PIA_46981_0_10.jpg
 
Deze op eBay gekocht. Tezamen met een SW Motech standaard bagagerek dit gefabriceerd... voor tripje Luxemburg/Duitsland eind september voldoende om met ROK straps een waterdichte tas op vast te knopen. :) Het nodige boor- en zaagwerk, maar resultaat is stevig.
 

Bijlagen

  • IMG_0886.jpg
    IMG_0886.jpg
    702,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_0888.JPG
    IMG_0888.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0889.JPG
    IMG_0889.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 11
  • IMG_0890.JPG
    IMG_0890.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 8
Goede tip. Ga nu niet direct de olie vervangen, dan krijgt m'n vrouw flashbacks toen in nog racete en regelmatig de olie ververste in dingen die daar niet bedoeld voor waren, zoals pannen uit de keuken O-)

Moet wel weer het gevoel krijgen met vlot door de bochten rijden, heb in 2012 voor t laatst op een motor gezeten en dat merk ik in alles. Ook mn spullen. Heb een nieuwe helm nodig en m'n laarzen zijn schijnbaar over de houdbaarheidsdatum heen. Het rubber van de zool is keihard en en daardoor glad geworden dus heb niet echt grip op de stepjes. Heb nu SMX plus laarzen en wil wel weer iets vergelijkbaars. Zijn de huidige SMX plus laarzen een beetje te pruimen of de supertechs? Of zijn andere merken inmiddels ook goed geworden in laarzen maken?

Vind deze wel chique;

d67b98698dd2f771e2e8dd7619740a92e58480e8_2_PIA_46981_0_10.jpg

Helemaal niks mis met de SMX laars van Alpinestars. Prima laars voor op de openbare weg. Een Supertech kan ook, maar het extra geld is voor op de openbare weg het niet waard. Of je moet met de Aprilia ook regelmatig het circuit op gaan? Maar dan nog zijnde SMX laarzen meer dan voldoende.

Jaren gereden met Supertech. Dit jaar voor het eerst Forma ICE Pro (ik rij alleen op het circuit). Ben er heel blij mee. Prijs kwaliteit is prima. Net zo goed als de Alpinestars Supertech? Nee, dan is de pasvorm van de Forma ICE Pro voor mijn voet net iets minder. Maar de kosten ook wel een stuk minder.
 
Zal vast wel weer een circuitdagje pakken, daarom heb ik ook geen nieuwe RSV4 gekocht :) . Ook meteen maar de smx plus v2 besteld, voor de botsmuts twijfel ik nog een beetje of ik zo'n personal fit voor Shoei neem. Komt een NXR denk ik, maar om deze bij een motorzaak te kopen voor veel teveel geld staan me een beetje tegen. Shop graag online, wat al snel €100 scheelt voor zowel laarzen als een helm...
 
Zal vast wel weer een circuitdagje pakken, daarom heb ik ook geen nieuwe RSV4 gekocht :) . Ook meteen maar de smx plus v2 besteld, voor de botsmuts twijfel ik nog een beetje of ik zo'n personal fit voor Shoei neem. Komt een NXR denk ik, maar om deze bij een motorzaak te kopen voor veel teveel geld staan me een beetje tegen. Shop graag online, wat al snel €100 scheelt voor zowel laarzen als een helm...

Goede keus (beide). Ik rij (race) zelf met een Shark Race R Pro, echt super ventilatie en goed fit. Ik zou als ik jou was gaan voor een helm met een geïntegreerde zonnevizier. Dat is toch wel fijn.
 
Motor na laten kijken door rinket Motorsport. Was er nog nooit geweest, maar wat een mooi bedrijf nog een man met passie voor zijn vak en tijd voor zijn klanten.

Net terug van een rondje Alpen. Dik 3000km gereden in 8dagen was weer genieten. De rsv4 heeft het goed gedaan:)
 

Bijlagen

  • IMG_20200819_151654.jpg
    IMG_20200819_151654.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 18
rokstraps 2 om de haken onder het duozadel en 2 om de metalen kentekenplaat houder. dan met witte tape even alles afgeplakt waar de banden overheen kunnen schuren.
 
Het viel me op dat de reflectoren in de koplampunit flink zijn aangetast door de aftermarket lampjes die gemonteerd zijn door de vorige eigenaar. Deze worden blijkbaar te heet? Verder zit er een klein scheurtje in de koplamp, dus heb een nieuwe unit besteld. Heeft iemand nog tips voor de juiste lampjes, evt LED?
 
Goede keus (beide). Ik rij (race) zelf met een Shark Race R Pro, echt super ventilatie en goed fit. Ik zou als ik jou was gaan voor een helm met een geïntegreerde zonnevizier. Dat is toch wel fijn.

Neig toch echt wel naar de NXR, Shoei geeft eigenlijk geen problemen en die poetsservice die je weleens tijdens evenementen ziet is subliem. Alle klepjes en scharnieren worden dan kosteloos vervangen. Vind alleen die matte designs iets minder...
 
Het viel me op dat de reflectoren in de koplampunit flink zijn aangetast door de aftermarket lampjes die gemonteerd zijn door de vorige eigenaar. Deze worden blijkbaar te heet? Verder zit er een klein scheurtje in de koplamp, dus heb een nieuwe unit besteld. Heeft iemand nog tips voor de juiste lampjes, evt LED?

Tja, dat staat los van aftermarket lampjes, is gewoon een bekend kwaaltje bij de Prillers.
Ledlampen, zeker de huidige versies lossen dat op.
En die kun je gewoon op Ali bestellen, mits je beetje geduld hebt. Goed voor weinig, zelf 5 verschillende versies geprobeerd, puur als test. Allemaal gewoon goed en bakken met licht.
Ledlampjes diversen.jpeg

Meest rechtse versie had ik er 2 van besteld en 5 ontvangen, nog 3 over dus.
Wil je wel een setje opsturen, kostprijs + verzenden, tientje dus zoiets. :Y

Zien er dus effectief zó uit;

1 8000K.jpeg
2 8000K.jpeg


Nb, trouwens eens bij Jarno (de Zwart Motoren) vragen, die heeft waarschijnlijk nog een nieuwe koplampunit liggen? Prijs valt erg mee iig.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat bij geleerd. Als de aansluiting hetzelfde is heb ik wel interesse :Y Unit is al besteld, was €130 euro, origineel en nieuw. Ben benieuwd wat de postbode daadwerkelijk gaat bezorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan