Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dan heb je er nog niet eens op geredenLieve mensen kleine en moeilijke bekentenis van mijn kant...
Zag net tijdens het hardlopen in de stad een RSV4 1100 (factory?) met een open pijp, volgens mij een SC Project. En het doet me pijn maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat deze misschien nog wel ietsie pietsie beter klinkt dan mijn MT 10 met volledig Akra..
Haren in mijn nek gingen overeind staan! Zo hoort een V4 te klinken, dat hok van Ducati klinkt niet half zo mooi..
En ook een erg mooie fiets om te zien trouwens!
voor de rest blijven het natuurlijk onbetrouwbare Italiaanse olieboten
En dan heb je er nog niet eens op gereden
En dan heb je er nog niet eens op gereden
Een racer hoef ik nooit meer, voor ik de MT 10 kocht waren de SD 1290 en de Tuono 1100 wel in de race. Was geen makkelijke keuze haha!
Dat zou juist een heel makkelijke keuze xijn geweest. MT10 vind ik perdoonlijk te lomp/log en niet sportief genoeg.
De KTM spreekt mij qua styling absoluut niet aan en qua blokkarakter ook niet.
De Tuono V4 Factory klopt gewoon.....
Tja dat is voor iedereen persoonlijk, de MT 10 is veel sportiever dan hij lijkt. 2 weken geleden mee gehad naar Sauerland en je kunt serieus sturen met zo'n ding. Hiervoor een Street Triple 765 RS gehad dus ik weet waar ik over praat.
Natuurlijk is het geen Tuono Factory maar zo is hij nooit op de markt gebracht.
Wat me tegen stond aan de Tuono is de beroerde klantenservice van Aprilia en het feit dat er anderhalve dealer is in Nld en allemaal niet bij mij in de buurt.
De Yamaha kun je lelijk vinden, lomp, plastic.. Maar hij is über betrouwbaar, kogelvrij, ik kan er de hele dag op zitten zonder klagen en binnen een straal van 50 km zitten 3 dealerships. Ook is de klantenservice gewoon netjes.
Nogmaals, allemaal niet lullig bedoelt, eenieder maakt deze afwegingen op zijn eigen manier en ik sta nog steeds achter mijn keuze. Puur uit emotie had ik zo een Tuono gekocht maar er wegen voor mij meer factoren mee.
Ik snap jouw keuze, en de Nederlandse Aprilia importeur is inderdaad dramatisch. Dat is ook een van de redenen waarom er vrijwel geen dealers meer zijn, er zijn echter nog genoeg ex dealers waar je terecht kunt voor een nieuwe Aprilia met fabrieksgarantie. Deze halen ze dan meestal uit Duitsland waar wel een goede importeur zit.
Ik heb zelf met de MT10 een circuitdag/europese bandentestdag gereden en de fiets viel mij wat sturen betreft tegen. Bijvoorbeeld een S1000R reageerde veel lichtvoetiger. Het blok liep wel heerlijk trillingsvrij en mooi rond. De zit op de MT10 is voor mij ook te rechtop wat weer rugklachten veroorzaakt. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.....
Gelukkig ben jij erg tevreden met jouw keuze. Als iedereen hetzelfde zou rijden zou het ook saai worden. En een slechte fiets is het zeker niet.
Goede tip. Ga nu niet direct de olie vervangen, dan krijgt m'n vrouw flashbacks toen in nog racete en regelmatig de olie ververste in dingen die daar niet bedoeld voor waren, zoals pannen uit de keuken
Moet wel weer het gevoel krijgen met vlot door de bochten rijden, heb in 2012 voor t laatst op een motor gezeten en dat merk ik in alles. Ook mn spullen. Heb een nieuwe helm nodig en m'n laarzen zijn schijnbaar over de houdbaarheidsdatum heen. Het rubber van de zool is keihard en en daardoor glad geworden dus heb niet echt grip op de stepjes. Heb nu SMX plus laarzen en wil wel weer iets vergelijkbaars. Zijn de huidige SMX plus laarzen een beetje te pruimen of de supertechs? Of zijn andere merken inmiddels ook goed geworden in laarzen maken?
Vind deze wel chique;
Zal vast wel weer een circuitdagje pakken, daarom heb ik ook geen nieuwe RSV4 gekocht . Ook meteen maar de smx plus v2 besteld, voor de botsmuts twijfel ik nog een beetje of ik zo'n personal fit voor Shoei neem. Komt een NXR denk ik, maar om deze bij een motorzaak te kopen voor veel teveel geld staan me een beetje tegen. Shop graag online, wat al snel €100 scheelt voor zowel laarzen als een helm...
Goede keus (beide). Ik rij (race) zelf met een Shark Race R Pro, echt super ventilatie en goed fit. Ik zou als ik jou was gaan voor een helm met een geïntegreerde zonnevizier. Dat is toch wel fijn.
Het viel me op dat de reflectoren in de koplampunit flink zijn aangetast door de aftermarket lampjes die gemonteerd zijn door de vorige eigenaar. Deze worden blijkbaar te heet? Verder zit er een klein scheurtje in de koplamp, dus heb een nieuwe unit besteld. Heeft iemand nog tips voor de juiste lampjes, evt LED?