Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

De Zwart Motoren in Weert, inmiddels officieel dealer en een schat aan ervaring met Aprilia, incl de RSV4/Tuono.
Met jouw brommer binnen 40 minuten te rijden. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fazz
Super keuze!
De Zwart en Roke kan ik beamen, alternatief is RN motoren in Friesland en eventueel in Belgie. Sander Claessen raced met een RSV4 in de BENE cup en die zit in Antwerpen geloof ik.
 
Hallo Allen,

Na jaren op een Honda te hebben gereden ga ik (als alles goed gaat) morgen een RSV4 RF kopen. Nu weet ik oppervlakkig een en ander over deze fiets, maar lang niet genoeg. Sterker nog, ik heb nog nooit op een gereden. Alleen de V4 symphony en wat theoretische feiten hebben mij naar dit keuze geleid. Dus alle tips en trucs zijn welkom, mocht je daar tijd en zin voor hebben.

Verder wilde ik weten waar ik mijn nieuwe aanwinst (morgen pas) kan het beste laten onderhouden? Wellicht een top 3 in het land? Ik kom zelf uit 's-Hertogenbosch dus heb geen zin om langer dan 1,5 uur te rijden maar dan moet het de beste dealer in het land zijn. Daarnaast zit er nog fabrieksgarantie op de motor die eventueel verlengbaar is. Wel moet ik bekennen dat het om een Duitse fiets gaat. Is het überhaupt mogelijk om de fabrieksgarantie als een NL'er over te nemen? En het te laten verlengen? Iemand daar ervaring mee?

Hopelijk heb ik jullie niet al te veel belast met vragen want ik ga er in de toekomst geheid meer hebben *D:+. Alvast dank voor jullie tijd en moeite. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.

Groeten,
Fazz.
Je zegt het zelf is een FABRIEKSgarantie.
 
Super keuze!
De Zwart en Roke kan ik beamen, alternatief is RN motoren in Friesland en eventueel in Belgie. Sander Claessen raced met een RSV4 in de BENE cup en die zit in Antwerpen geloof ik.
Dank je wel, ik ben er ook erg blij mee. Hopelijk kan ik vanavond nog slapen. Verder, dank voor de tip. Antwerpen is geen optie (ivm de leuke files etc.) dan breng ik het liefst waar de motor nu vandaan komt, namelijk Deutschland.
 
Je zegt het zelf is een FABRIEKSgarantie.

Vanochtend vertelde een niet te noemen dealer dat het überhaupt niet mogelijk was. Uiteraard, heb ik 2 andere dealers gebeld. Beide vertelde dat de garantie sowieso over te nemen valt. Want het is een Europees iets. Over het verlengen, een wilde eerst her vin-nummer de ander vertelde dat ik het in Duitsland waar die vandaan komt het kon verlengen. In Duitsland heb ik een dealer gevonden, die zegt ongeacht NL’se of Duitse kenteken, zolang die bij Aprilia geregistreerd staat en je niet op circuit bent geweest dan is verlengen mogelijk. Wel dien ik 3 weken voor dat het huidige garantie verloopt mij met de motor daar aan te melden.

Kortom, kennelijk is Fabriksgarantie niet altijd en overal hetzelfde en vanzelfsprekend.
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland heb je nog Performance bikes in Vierssen en WSC in Neuss, beiden net over de grens

De motor die ik nu ga ophalen/kopen is altijd bij WSC onderhouden geweest en Performance bike heeft mij de verlenging (via de huidige eigenaar welliswaar kreeg ik het gister te horen ) toegekent. Is ook niet al te ver weg van waar ik woon.
 
Laatst bewerkt:
Happy 😊
 

Bijlagen

  • 12C596CD-3A98-488D-860B-C9E43C66AC42.jpeg
    12C596CD-3A98-488D-860B-C9E43C66AC42.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 22
Iemand al bekend met het app? Kan namelijk geen 2018 model kiezen.

Verder merk ik dat de race mapping van de Akra niet is geïnstalleerd.
Zit daar veel verschil in t.o.v de huidige mappings qua rijbeving etc.?

Alvast dank!
 

Bijlagen

  • 02B56170-FAB3-4BDE-B954-F194D531A594.png
    02B56170-FAB3-4BDE-B954-F194D531A594.png
    390,6 KB · Weergaven: 6
Iemand al bekend met het app? Kan namelijk geen 2018 model kiezen.

Verder merk ik dat de race mapping van de Akra niet is geïnstalleerd.
Zit daar veel verschil in t.o.v de huidige mappings qua rijbeving etc.?

Alvast dank!

Je kan de 2017 gegevens gebruiken. MY2017 en 2018 zijn gelijk.

Er zit absoluut verschil in, de milieudip ben je kwijt en hij pakt mooier op. Ik zou daar alleen mee wachten tot je een NL kenteken hebt, het valt namelijk nogal op doordat hij flink meer geluid maakt. De klep in de uitlaat blijft dan namelijk open staan.

Als ze de motor even starten heb je wel een uitdaging, vaak doen ze dat niet bij EU import. Maar omdat er een Akra onder zit zou het zo maar kunnen.
 
Je kan de 2017 gegevens gebruiken. MY2017 en 2018 zijn gelijk.

Er zit absoluut verschil in, de milieudip ben je kwijt en hij pakt mooier op. Ik zou daar alleen mee wachten tot je een NL kenteken hebt, het valt namelijk nogal op doordat hij flink meer geluid maakt. De klep in de uitlaat blijft dan namelijk open staan.

Als ze de motor even starten heb je wel een uitdaging, vaak doen ze dat niet bij EU import. Maar omdat er een Akra onder zit zou het zo maar kunnen.

Dank je wel, erg handig om te weten!

Betreft de mapping, Haba haba!! Ik was eerlijk gezegd eenbeetje teleurgesteld met de originele akra. Wilde voor een SC Pr gaan oriënteren maar dit verandert alles. Want bij mij staat de V4 symfonie centraal.
 
Dank je wel, erg handig om te weten!

Betreft de mapping, Haba haba!! Ik was eerlijk gezegd eenbeetje teleurgesteld met de originele akra. Wilde voor een SC Pr gaan oriënteren maar dit verandert alles. Want bij mij staat de V4 symfonie centraal.

Met de racemapping gaat ze je niet teleur stellen. En E-keur.......
 
  • Geweldig
Waarderingen: Fazz
Als je de accu wisselt, heb je daardoor even helemaal geen stroom. Sommige computers gaan hierdoor rebooten en of resetten. Nu is het zo dat de motor in juni dit jaar een update heeft gehad. Ben ik die dan kwijt? Overigens, iemand interesse in een Yasua accu die een jaar oud is? Komt van een RSV4 RF, das gelijk +5PK 😜
 
Als je de accu wisselt, heb je daardoor even helemaal geen stroom. Sommige computers gaan hierdoor rebooten en of resetten. Nu is het zo dat de motor in juni dit jaar een update heeft gehad. Ben ik die dan kwijt? Overigens, iemand interesse in een Yasua accu die een jaar oud is? Komt van een RSV4 RF, das gelijk +5PK 😜

Nee hoor, die ben je dan niet kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fazz
Weer wat bij geleerd. Als de aansluiting hetzelfde is heb ik wel interesse :Y Unit is al besteld, was €130 euro, origineel en nieuw. Ben benieuwd wat de postbode daadwerkelijk gaat bezorgen

heb eerlijk gezegd bij zwart motoren niet zo’n goede ervaring.
Daar naar aanleiding ook contact gehad voor onderdelen.
Heb daar voor twee keer toe niet gekregen waar ik op hoopte had achteraf liever een nieuwe lamp gekocht!
 
Goedemorgen,

Welk merk rem en koppeling hendels raden jullie mij aan? Er zit nu nog originele op.

Verder, iemand ervaring met het omzetten van gewone verlichting naar LED? Kan ik ieder willekeurig LED lamp erin zetten of krijg juist storing in het display?

Alvast reuze bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Fazz.
 
Goedemorgen,

Welk merk rem en koppeling hendels raden jullie mij aan? Er zit nu nog originele op.

Verder, iemand ervaring met het omzetten van gewone verlichting naar LED? Kan ik ieder willekeurig LED lamp erin zetten of krijg juist storing in het display?

Alvast reuze bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Fazz.

Ik heb zelf goede ervaringen met Rizoma hendels.. Heel goede pasvorm en afwerking.

De lampen kun je probleemloos door led vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan