Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Wat is nu de gemiddelde verkoopwaarde van een 2011 RSV4 ? kilometerstand 21xxx km. Is in erg nette staat van de tweede eigenaar.
Op het achterlicht met knipperlichten en de uitlaat na eigenlijk helemaal standaard.
51130167520_3853f5f9f3_h.jpg
 
Wat is nu de gemiddelde verkoopwaarde van een 2011 RSV4 ? kilometerstand 21xxx km. Is in erg nette staat van de tweede eigenaar.
Op het achterlicht met knipperlichten en de uitlaat na eigenlijk helemaal standaard.
51130167520_3853f5f9f3_h.jpg
7k of wat de gek er voor geeft.. Supersport branche ligt aardig op zijn kont.
 
Hey mannen,

Heeft iemand hier per ongeluk nog een kleppendekselboutje over? Mijn momentsleutel klikte niet en helaas is dus het bout gesneuveld....
 

Bijlagen

  • IMG-20210504-WA0010.jpeg
    IMG-20210504-WA0010.jpeg
    71,1 KB · Weergaven: 23
Zo laag aanhaalmoment zou moeten opvallen zou ik denken. Maar daar koop jij niets voor. Dikke pech. -O-
 
hoi mede-appies,

Ik heb vorig jaar mijn RSV4 dubbel gevouwen uitkomend haarbocht. Nu ben ik deze opnieuw aan het opbouwen en ben ik opzoek naar een t-stuk voor 2009-2015(?) model. Gaat om ohlins voorvork dus 51mm.

Iemand nog iets liggen? of andere tips?
 
Mocht er nog mensen zijn die interesse hebben in een onderdeel(en)? Stuur even een PB :)

 
Ha RSV4 fanaten!

Ik zit er aan te denken om een RSV4 uit 2016 aan te schaffen:

Kan iemand mij vertellen waar specifiek op te letten en of dit een beetje betrouwbare machines zijn?
Kan namelijk weinig vinden over dit model, en wat ik kon vinden heb ik gelezen.

Cheers!
 
Ha RSV4 fanaten!

Ik zit er aan te denken om een RSV4 uit 2016 aan te schaffen:

Kan iemand mij vertellen waar specifiek op te letten en of dit een beetje betrouwbare machines zijn?
Kan namelijk weinig vinden over dit model, en wat ik kon vinden heb ik gelezen.

Cheers!

Het is wel belangrijk dat het onderhoud nauwkeurig is uitgevoerd. Een bekende onderhoudshistorie is een pré......

Bij Barbier zijn het naar mijn weten vaak import motorfietsen, dat hoeft niet slecht te zijn alleen maakt het het achterhalen van de historie soms wat lastiger. Echt hele zwakke punten hebben de RSV4's van na 2015 niet, er sneuvelt alleen nog wel eens een klepveer..... in mijn klanten bestand heb ik het echter nog niet meegemaakt. En ook bij mensen die ik ken en er best stevig mee rijden heb ik het nog niet gezien, maar het komt wel eens voor.

Verder zijn het fijne fietsen, zelf heb ik een 2015 RF Limited Edition en RSV4 1100 Factory. Beiden volstrekt probleemloos, en met de RSV4 Factory die ik in het verleden heb gehad heb ik ook nooit serieuze issues gehad.
 
daar heb je tenminste wat aan,

niet van die opmerking: ken iemand die er eentje heeft, nooit boven de 6k toeren en pas 10 d km gelopen en die is nog heel.

Nee gebruikt waar een supersport voor bedoeld is en nog heel na flink wat km's.
 
Ha RSV4 fanaten!

Ik zit er aan te denken om een RSV4 uit 2016 aan te schaffen:

Kan iemand mij vertellen waar specifiek op te letten en of dit een beetje betrouwbare machines zijn?
Kan namelijk weinig vinden over dit model, en wat ik kon vinden heb ik gelezen.

Cheers!

Eigenlijk heeft @Rody-rc30 het belangrijkste al aangehaald en dat is de onderhoudshistorie. Ik wil nog even benadrukken dat dat echt heel belangrijk is. Ik heb een RSV4 RF uit 2017 en ik gebruik de motor uitsluitend voor het circuit en bij mij is het dus wel gebeurd dat een titanium klepveer is kapot gegaan; wat het extra zuur maakt is dat afgelopen winter een grote onderhoudsbeurt is gepleegd plus het controleren en stellen van de kleppen. Pure pech.

Nu wordt mijn motor anders belast dan een straatmotor (die jij op het hoog hebt) en dus is de onderhoudsinterval anders, maar een onderhoudshistorie moet aanwezig en compleet zijn. Anders laten staan of het preventief laten controleren. Want wat ik net hierboven heb beschreven zijn hele dure posten!
 
Laatst bewerkt:
Het is wel belangrijk dat het onderhoud nauwkeurig is uitgevoerd. Een bekende onderhoudshistorie is een pré......

Bij Barbier zijn het naar mijn weten vaak import motorfietsen, dat hoeft niet slecht te zijn alleen maakt het het achterhalen van de historie soms wat lastiger. Echt hele zwakke punten hebben de RSV4's van na 2015 niet, er sneuvelt alleen nog wel eens een klepveer..... in mijn klanten bestand heb ik het echter nog niet meegemaakt. En ook bij mensen die ik ken en er best stevig mee rijden heb ik het nog niet gezien, maar het komt wel eens voor.

Verder zijn het fijne fietsen, zelf heb ik een 2015 RF Limited Edition en RSV4 1100 Factory. Beiden volstrekt probleemloos, en met de RSV4 Factory die ik in het verleden heb gehad heb ik ook nooit serieuze issues gehad.
Rody dank voor je reactie!
In de advertentie geeft Barbier aan dat er onderhoudshistorie en boekjes bij zitten. of ze goed in juist ingevuld zijn, is nog even afwachten.
Goed om te horen dat je 2 probleemloze RSV4's in bezit hebt!

3 jaar geleden heb ik mijn R1 BigBang gekocht en zat toen erg te twijfelen tussen de RSV4 2009-2010 en de R1 uit 2010.
Het is toen de R1 geworden vanwege het drijfstangen verhaal van de RSV4... je weet wel.... wat ik niet vertrouwde.
Nu begint het toch weer te kriebelen om naar een RSV4 te gaan kijken. het geluid is fantastisch, de zithouding/rij plezier kan ik nog niet beoordelen. Volgends mij is het qua zithouding wel echt hardcore
 
Rody dank voor je reactie!
In de advertentie geeft Barbier aan dat er onderhoudshistorie en boekjes bij zitten. of ze goed in juist ingevuld zijn, is nog even afwachten.
Goed om te horen dat je 2 probleemloze RSV4's in bezit hebt!

3 jaar geleden heb ik mijn R1 BigBang gekocht en zat toen erg te twijfelen tussen de RSV4 2009-2010 en de R1 uit 2010.
Het is toen de R1 geworden vanwege het drijfstangen verhaal van de RSV4... je weet wel.... wat ik niet vertrouwde.
Nu begint het toch weer te kriebelen om naar een RSV4 te gaan kijken. het geluid is fantastisch, de zithouding/rij plezier kan ik nog niet beoordelen. Volgends mij is het qua zithouding wel echt hardcore

En het mooie is: bij de productiemotoren zijn er helemaal geen problemen geweest met drijfstangen. Dat bis allemaal onder garantie (nieuw motorblok) opgelost.

De zithouding is doelgericht, het stuurgedrag waanzinnig strak en goed (op Pirelli, Metzeler of Continental supersport/(semi-)circuit banden).
 
Rody dank voor je reactie!
In de advertentie geeft Barbier aan dat er onderhoudshistorie en boekjes bij zitten. of ze goed in juist ingevuld zijn, is nog even afwachten.
Goed om te horen dat je 2 probleemloze RSV4's in bezit hebt!

3 jaar geleden heb ik mijn R1 BigBang gekocht en zat toen erg te twijfelen tussen de RSV4 2009-2010 en de R1 uit 2010.
Het is toen de R1 geworden vanwege het drijfstangen verhaal van de RSV4... je weet wel.... wat ik niet vertrouwde.
Nu begint het toch weer te kriebelen om naar een RSV4 te gaan kijken. het geluid is fantastisch, de zithouding/rij plezier kan ik nog niet beoordelen. Volgends mij is het qua zithouding wel echt hardcore

Ik weet niet wat je lengte is (ik ben 184cm), maar de zithouding is inderdaad extreem sportief. Het is natuurlijk ook een Italiaan. Ikzelf heb verlaagde stepjes (15mm lager dan normale) en dat maakt echt een enorm verschil.

Ik heb nog een verhoogd CRC zitje voor een racekuip, mocht je ooit het circuit ermee op gaan (ook nog een titanium Akrapovic systeem plus linkpijp).
 
Eigenlijk heeft @Rody-rc30 het belangrijkste al aangehaald en dat is de onderhoudshistorie. Ik wil nog even benadrukken dat dat echt heel belangrijk is. Ik heb een RSV4 RF uit 2017 en ik gebruik de motor uitsluitend voor het circuit en bij mij is het dus wel gebeurd dat een titanium klepveer is kapot gegaan; wat het extra zuur maakt is dat afgelopen winter een grote onderhoudsbeurt is gepleegd plus het controleren en stellen van de kleppen. Pure pech.

Nu wordt mijn motor anders belast dan een straatmotor (die jij op het hoog hebt) en dus is de onderhoudsinterval anders, maar een onderhoudshistorie moet aanwezig en compleet zijn. Anders laten staan of het preventie laten controleren. Want wat ik net hierboven heb beschreven zijn hele dure posten!

Dank voor je reactie!

Zelf heb ik geen ervaring met onderhoudsgeschiedenis bij motorfietsen. Wellicht een domme vraag maar werkt dit hetzelfde als bij auto's met een interval/stempel boekje o.i.d.? staan hierin ook de intervals omschreven of kun je mij deze vertellen? Ik kon op internet niet specifiek een intervalschema vinden van een 2016 RSV4
 
Rody dank voor je reactie!
In de advertentie geeft Barbier aan dat er onderhoudshistorie en boekjes bij zitten. of ze goed in juist ingevuld zijn, is nog even afwachten.
Goed om te horen dat je 2 probleemloze RSV4's in bezit hebt!

3 jaar geleden heb ik mijn R1 BigBang gekocht en zat toen erg te twijfelen tussen de RSV4 2009-2010 en de R1 uit 2010.
Het is toen de R1 geworden vanwege het drijfstangen verhaal van de RSV4... je weet wel.... wat ik niet vertrouwde.
Nu begint het toch weer te kriebelen om naar een RSV4 te gaan kijken. het geluid is fantastisch, de zithouding/rij plezier kan ik nog niet beoordelen. Volgends mij is het qua zithouding wel echt hardco

Ben vorig jaar eens bij Barbier naar binnengelopen en ben er 2 X sneller eruit gejogd. Wat ik daar gezien heb en wat er stond ,zal ik er nooit een motor kopen .En vul de rest zelf maar in. Verder ga ik mij er verder online niet overuitlaten. Een ieder moet zelf maar bepalen waar hij/zij koopt.
 
Ik weet niet wat je lengte is (ik ben 184cm), maar de zithouding is inderdaad extreem sportief. Het is natuurlijk ook een Italiaan. Ikzelf heb verlaagde stepjes (15mm lager dan normale) en dat maakt echt een enorm verschil.

Ik heb nog een verhoogd CRC zitje voor een racekuip, mocht je ooit het circuit ermee op gaan (ook nog een titanium Akrapovic systeem plus linkpijp).
Zelf ben ik 178cm. Op zich ben ik wel een sportieve rijder maar wil ook probleemloos 1,5u rustig aan kunnen touren met de motor.
Ik heb nog nooit met een RSV4 gereden en ben erg nieuwsgierig hoe hij zit en aanvoelt tijdens het rijden. Maar daar kom je maar op 1 manier achter voor jezelf en dat is gewoon testrijden! Man wat heb ik daar zin in, eindelijk het geluid in de hand van een dikke V4.
 
Dank voor je reactie!

Zelf heb ik geen ervaring met onderhoudsgeschiedenis bij motorfietsen. Wellicht een domme vraag maar werkt dit hetzelfde als bij auto's met een interval/stempel boekje o.i.d.? staan hierin ook de intervals omschreven of kun je mij deze vertellen? Ik kon op internet niet specifiek een intervalschema vinden van een 2016 RSV4
Boekjes worden vaak niet ingevuld. Maar als je facturen hebt van wat er allemaal aan gedaan is, is dat goed.

De onderhoudsintervallen staan in de gebruikers handleiding.
 
Dank voor je reactie!

Zelf heb ik geen ervaring met onderhoudsgeschiedenis bij motorfietsen. Wellicht een domme vraag maar werkt dit hetzelfde als bij auto's met een interval/stempel boekje o.i.d.? staan hierin ook de intervals omschreven of kun je mij deze vertellen? Ik kon op internet niet specifiek een intervalschema vinden van een 2016 RSV4

Zie reactie hierboven, haha.
Facturen controleren en kijken wat er gedaan is en dat koppelen aan de onderhoudsintervallen van Aprilia zelf
 
Zelf ben ik 178cm. Op zich ben ik wel een sportieve rijder maar wil ook probleemloos 1,5u rustig aan kunnen touren met de motor.
Ik heb nog nooit met een RSV4 gereden en ben erg nieuwsgierig hoe hij zit en aanvoelt tijdens het rijden. Maar daar kom je maar op 1 manier achter voor jezelf en dat is gewoon testrijden! Man wat heb ik daar zin in, eindelijk het geluid in de hand van een dikke V4.
Zelf ben ik 1m87 met in verhouding lange benen. Doordat de RSV4 smal gebouwd is is de ruimte voor mijn benen prima, op de RSV4 RF heb ik zelf een Giamoto rearset gemonteerd waarbij de steunen zelfs nog iets hoger staan.

Mede door het lekkere harde zadel hou ik het probleemloos een hele dag vol op de motoren, zeker als ik lekker actief aan het rijden ben (bergen, circuit). Bij lange verbindingsstukken op de snelweg is het wel wat minder comfortabel. ;)
 
Zelf ben ik 178cm. Op zich ben ik wel een sportieve rijder maar wil ook probleemloos 1,5u rustig aan kunnen touren met de motor.
Ik heb nog nooit met een RSV4 gereden en ben erg nieuwsgierig hoe hij zit en aanvoelt tijdens het rijden. Maar daar kom je maar op 1 manier achter voor jezelf en dat is gewoon testrijden! Man wat heb ik daar zin in, eindelijk het geluid in de hand van een dikke V4.

Lekker rijden en kijken hoe het voelt/zit. Maar als je ook lekker wilt toeren, zou dan een Tuono niet een betere optie zijn? Heb ik als straatmotor gehad en dat zit 10x fijner dan een RSV4 en heeft bijna hetzelfde vermogen en zeker hetzelfde geluid!

(Ik heb sinds dit jaar een SC-project eronder en het geluid is inderdaad waanzinnig!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan