Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Om maar even aan te haken bij de Supersport vs Supernaked argumentatie...
Ja, je kán wel veel uren op een supersport rijden.. (als je maar niet als een zak aardappelen erop gaat rijden en constant je polsen belast, net zoals die sukkels die afstappen en "ineens" zoveel last van de polsen hebben :P )
Dat deed ik ook toen ik mijn ZX10R nog op straat reed.
Maaarrrr... Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij, zou ik zonder twijfel een V4 Tuono kiezen als je er alleen mee op straat rijdt.
Heb op de motorbeurs wel eens op een RSV4 gezeten... En met mijn 1m80 en vrij lange benen vond ik het bijzonder krap. Op circuit of bergweggetjes zal het goed zijn, maar daarbuiten om gewoon te touren is het ... Niet ideaal :)
Maarja - als je toch de supersport route gaat, wil het best, maar minder comfortabel.
Dat is een afweging die alleen jij kan maken :)
 
Om maar even aan te haken bij de Supersport vs Supernaked argumentatie...
Ja, je kán wel veel uren op een supersport rijden.. (als je maar niet als een zak aardappelen erop gaat rijden en constant je polsen belast, net zoals die sukkels die afstappen en "ineens" zoveel last van de polsen hebben :P )
Dat deed ik ook toen ik mijn ZX10R nog op straat reed.
Maaarrrr... Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij, zou ik zonder twijfel een V4 Tuono kiezen als je er alleen mee op straat rijdt.
Heb op de motorbeurs wel eens op een RSV4 gezeten... En met mijn 1m80 en vrij lange benen vond ik het bijzonder krap. Op circuit of bergweggetjes zal het goed zijn, maar daarbuiten om gewoon te touren is het ... Niet ideaal :)
Maarja - als je toch de supersport route gaat, wil het best, maar minder comfortabel.
Dat is een afweging die alleen jij kan maken :)
Zaterdag ga ik waarschijnlijk kijken en ze hebben ook een Tuono staan zie ik.
Als ik van m'n R1 afstap heb ik nooit last van de polsen, dit vanwege de verhoogde kuipruit die de luchtstroom naar mijn schouders brengt. voorwaarde is wel dat je 70+ moet rijden om het te kunnen merken.
 
Als ik op mijn herinnering vertrouw... op de motorbeurs wel op beide motoren gezeten en in mijn herinnering zit/zat de RSV4 een heel stuk sportiever/aggresiever dan een R1... For what it's worth.
Idd, proefzitten/-rijden is het beste.
Maar realiseer je wel dat een proefrit meestal beperkte duur heeft.
 
We gaan het meemaken! Het enige wat ik nu kan beoordelen van een RSV4 zijn de looks en het geluid.
Elk filmpje met goed geluid op YouTube van de RSV4 heb ik gezien/geluisterd. dat snerpende geluid in het hogere toerenbereik... kippenvel!, dat maakt het gewoon compleet. next level t.o.z.v. een bigbang.
 
We gaan het meemaken! Het enige wat ik nu kan beoordelen van een RSV4 zijn de looks en het geluid.
Elk filmpje met goed geluid op YouTube van de RSV4 heb ik gezien/geluisterd. dat snerpende geluid in het hogere toerenbereik... kippenvel!, dat maakt het gewoon compleet. next level t.o.z.v. een bigbang.

Geluid maakt een Tuono V4 ook. Zie mijn filmpje van mijn Tuono hieronder ;)

 
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een nieuwe opklapbare bonamici racing remhendel met racing remote control.
Is voor de originele rempomp RSV4.

Vaste prijs 70,-
 

Bijlagen

  • 28942EE0-5E8E-4524-BB48-8957B9AD16FB.jpeg
    28942EE0-5E8E-4524-BB48-8957B9AD16FB.jpeg
    22,5 KB · Weergaven: 7
  • 54B873C3-52D1-4902-A65F-6D3BBA25262A.jpeg
    54B873C3-52D1-4902-A65F-6D3BBA25262A.jpeg
    24,1 KB · Weergaven: 8
  • B9BC0282-E60F-49B3-A158-667730B92862.jpeg
    B9BC0282-E60F-49B3-A158-667730B92862.jpeg
    21,1 KB · Weergaven: 11
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een nieuwe opklapbare bonamici racing remhendel met racing remote control.
Is voor de originele rempomp RSV4.

Vaste prijs 70,-
Heb je er geen koppelingshendel bij? En werkt de hevel ook met de sensor voor het remlicht? Ik zoek nog een setje. Ik had een ABM syntho evo setje gekocht via ebay, maar deze past niet :(
 
Nou, afgelopen zaterdag naar de motorzaak heen gereden voor de RSV4 om deze te bekijken en proef te rijden!
Na een rit van 2 uur aangekomen en de RSV4 stond al buiten op mij te wachten 8-)

Eerst maar eens een optische inspectie gedaan en dat zag er goed uit op een paar punten na.
Het zadel was licht beschadigt en in het linkerzijpaneel dat van carbon was, zat een sigarettenaansteker gebouwd waarmee de accu opgeladen kon worden.. jammer..

Vervolgens een testrit gemaakt en man wat gaaf zo'n V4. Wat een heerlijk geluid en bloedsnel!
De zithouding was verrassend goed (1.78) en sturen, remmen/schakelen als de beste. Het voelde allemaal erg goed aan!
Eenmaal terug van de proefrit was ik verkocht.

Goed, maar eens met de verkoper om tafel en kijken wat er aan boekjes bij zitten.
Er zaten 3 boekjes bij waarvan 1 service boekje en deze bevatte 4 Duitse stempels

Stempel 1: 0km tenaamstelling eerste eigenaar
Stempel 2: 1008km - 13/04/2016 (Andere motorzaak)
Stempel 3: 12624km 15/05/2018 (Andere motorzaak)
Stempel 4: 23807km 27/08/2020 (Andere motorzaak)

huidige km-stand: 24dkm

Helaas geen facturen o.i.d. en kon dus niet achterhalen welke werkzaamheden er precies zijn verricht bij die KM-standen..
Wellicht dat ik deze op kan vragen bij de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest.
Kijkend naar hoe ver de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest uit elkaar liggen vermoed ik dat hij 3 eigenaren heeft gehad.

Voor mij eerlijk gezegd niet het gene waar ik op gehoopt had. Het liefst ontvang je een mooi compleet mapje met alle facturen etc erbij maar dat was er helaas niet. Ik heb de motor dan ook niet gekocht die dag.

Nu maar eens wat uitzoekwerk doen en nadenken hoe verder!
 
Heb je er geen koppelingshendel bij? En werkt de hevel ook met de sensor voor het remlicht? Ik zoek nog een setje. Ik had een ABM syntho evo setje gekocht via ebay, maar deze past niet :(
Nee, ik heb er geen koppelingshendel bij, en voor de remlicht schakelaar weet ik niet? Het is het type Race zoals zij dat noemen?
 
Nou, afgelopen zaterdag naar de motorzaak heen gereden voor de RSV4 om deze te bekijken en proef te rijden!
Na een rit van 2 uur aangekomen en de RSV4 stond al buiten op mij te wachten 8-)

Eerst maar eens een optische inspectie gedaan en dat zag er goed uit op een paar punten na.
Het zadel was licht beschadigt en in het linkerzijpaneel dat van carbon was, zat een sigarettenaansteker gebouwd waarmee de accu opgeladen kon worden.. jammer..

Vervolgens een testrit gemaakt en man wat gaaf zo'n V4. Wat een heerlijk geluid en bloedsnel!
De zithouding was verrassend goed (1.78) en sturen, remmen/schakelen als de beste. Het voelde allemaal erg goed aan!
Eenmaal terug van de proefrit was ik verkocht.

Goed, maar eens met de verkoper om tafel en kijken wat er aan boekjes bij zitten.
Er zaten 3 boekjes bij waarvan 1 service boekje en deze bevatte 4 Duitse stempels

Stempel 1: 0km tenaamstelling eerste eigenaar
Stempel 2: 1008km - 13/04/2016 (Andere motorzaak)
Stempel 3: 12624km 15/05/2018 (Andere motorzaak)
Stempel 4: 23807km 27/08/2020 (Andere motorzaak)

huidige km-stand: 24dkm

Helaas geen facturen o.i.d. en kon dus niet achterhalen welke werkzaamheden er precies zijn verricht bij die KM-standen..
Wellicht dat ik deze op kan vragen bij de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest.
Kijkend naar hoe ver de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest uit elkaar liggen vermoed ik dat hij 3 eigenaren heeft gehad.

Voor mij eerlijk gezegd niet het gene waar ik op gehoopt had. Het liefst ontvang je een mooi compleet mapje met alle facturen etc erbij maar dat was er helaas niet. Ik heb de motor dan ook niet gekocht die dag.

Nu maar eens wat uitzoekwerk doen en nadenken hoe verder!

Ik denk eerlijk gezegd dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Teveel variabele en het lijkt inderdaad of de motor meerdere eigenaars heeft gehad. Je kan natuurlijk een preventieve check doen. Alleen dat gaat geld kosten en ik begrijp goed dat je dat niet wilt.

Ik weet niet wat je budget is, maar er staat er 1 te koop bij RN Motoren; niet heel veel duurder dan degene die jij hebt proefgereden en aanzienlijk minder kilometers. Ik heb mijn racer bij hun in onderhoud; zij hebben de motor ook helemaal opgebouwd. Zij zijn een officiële Aprilia dealer. Zie link hieronder:

 
Nou, afgelopen zaterdag naar de motorzaak heen gereden voor de RSV4 om deze te bekijken en proef te rijden!
Na een rit van 2 uur aangekomen en de RSV4 stond al buiten op mij te wachten 8-)

Eerst maar eens een optische inspectie gedaan en dat zag er goed uit op een paar punten na.
Het zadel was licht beschadigt en in het linkerzijpaneel dat van carbon was, zat een sigarettenaansteker gebouwd waarmee de accu opgeladen kon worden.. jammer..

Vervolgens een testrit gemaakt en man wat gaaf zo'n V4. Wat een heerlijk geluid en bloedsnel!
De zithouding was verrassend goed (1.78) en sturen, remmen/schakelen als de beste. Het voelde allemaal erg goed aan!
Eenmaal terug van de proefrit was ik verkocht.

Goed, maar eens met de verkoper om tafel en kijken wat er aan boekjes bij zitten.
Er zaten 3 boekjes bij waarvan 1 service boekje en deze bevatte 4 Duitse stempels

Stempel 1: 0km tenaamstelling eerste eigenaar
Stempel 2: 1008km - 13/04/2016 (Andere motorzaak)
Stempel 3: 12624km 15/05/2018 (Andere motorzaak)
Stempel 4: 23807km 27/08/2020 (Andere motorzaak)

huidige km-stand: 24dkm

Helaas geen facturen o.i.d. en kon dus niet achterhalen welke werkzaamheden er precies zijn verricht bij die KM-standen..
Wellicht dat ik deze op kan vragen bij de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest.
Kijkend naar hoe ver de motorzaken waar hij in onderhoud is geweest uit elkaar liggen vermoed ik dat hij 3 eigenaren heeft gehad.

Voor mij eerlijk gezegd niet het gene waar ik op gehoopt had. Het liefst ontvang je een mooi compleet mapje met alle facturen etc erbij maar dat was er helaas niet. Ik heb de motor dan ook niet gekocht die dag.

Nu maar eens wat uitzoekwerk doen en nadenken hoe verder!
Je ziet het steeds vaker. Geen boekjes of wat rekeningen erbij.
qua beurten hoeft die er ook nog niet meer te hebben volgens het boekje! Wel telkens een beetje laat maar ik snap het wel, factuur voor de 20dkm zal voor het belangrijkste zijn ivm de klepspeling controle de rest is vloeistoffen en na kijken.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Teveel variabele en het lijkt inderdaad of de motor meerdere eigenaars heeft gehad. Je kan natuurlijk een preventieve check doen. Alleen dat gaat geld kosten en ik begrijp goed dat je dat niet wilt.

Ik weet niet wat je budget is, maar er staat er 1 te koop bij RN Motoren; niet heel veel duurder dan degene die jij hebt proefgereden en aanzienlijk minder kilometers. Ik heb mijn racer bij hun in onderhoud; zij hebben de motor ook helemaal opgebouwd. Zij zijn een officiële Aprilia dealer. Zie link hieronder:

Dank voor je reactie. Zo'n check, ja dat zou een optie zijn maar liever heb ik gewoon het geheel kloppende plaatje.

Die lijkt me ook wel wat! alleen wel erg ver rijden voor mij.
Maar eens goed over nadenken, het ligt er een beetje aan wat ik voor de R1 terug krijg.
Moet ik wel zeggen dat ze bij die motorzaak in Havelte een erg nette inruilprijs gaven voor de R1.
 
Je ziet het steeds vaker. Geen boekjes of wat rekeningen erbij.
qua beurten hoeft die er ook nog niet meer te hebben volgens het boekje! Wel telkens een beetje laat maar ik snap het wel, factuur voor de 20dkm zal voor het belangrijkste zijn ivm de klepspeling controle de rest is vloeistoffen en na kijken.
Exact.

Ik heb toch de betreffende dealers maar even een mailtje gestuurd om de historie/werkzaamheden te achterhalen.
Het blijft toch allemaal een beetje door malen in het hoofd na zo'n proefrit :9
 
Dank voor je reactie. Zo'n check, ja dat zou een optie zijn maar liever heb ik gewoon het geheel kloppende plaatje.

Die lijkt me ook wel wat! alleen wel erg ver rijden voor mij.
Maar eens goed over nadenken, het ligt er een beetje aan wat ik voor de R1 terug krijg.
Moet ik wel zeggen dat ze bij die motorzaak in Havelte een erg nette inruilprijs gaven voor de R1.

Dan zou ik even bellen en kijken of ze überhaupt de R1 erop willen inruilen als het een eindje rijden is voor je; voor mij ook want ik woon onder Den Bosch, maar toch ga ik naar RN Motoren. Dan maar een stukje rijden.
 
Je ziet het steeds vaker. Geen boekjes of wat rekeningen erbij.
qua beurten hoeft die er ook nog niet meer te hebben volgens het boekje! Wel telkens een beetje laat maar ik snap het wel, factuur voor de 20dkm zal voor het belangrijkste zijn ivm de klepspeling controle de rest is vloeistoffen en na kijken.
Zojuist een email gekregen van de dealer wie de beurt heeft uitgevoerd.
Betreft een onderhoudscoupon dat bevestigt dat het onderhoud is uitgevoerd zoals het onderhoudsboekje omschrijft aan de hand van de KM-stand (20dkm beurt). Zijn dit soort ''certificaten'' gebruikelijk? ken het namelijk helemaal niet. haha
 
Dank voor je reactie. Zo'n check, ja dat zou een optie zijn maar liever heb ik gewoon het geheel kloppende plaatje.

Die lijkt me ook wel wat! alleen wel erg ver rijden voor mij.
Maar eens goed over nadenken, het ligt er een beetje aan wat ik voor de R1 terug krijg.
Moet ik wel zeggen dat ze bij die motorzaak in Havelte een erg nette inruilprijs gaven voor de R1.

Ik heb je al eerder gewaarschuwd voor deze motorzaak ;) Heb je al eens gezocht naar recenties ?
 
het is volgens mij net welke motor je treft.
2 maatjes van mij hebben hier ook al 4 motoren gekocht, dus 8 in totaal waarvan 1 er stil stond na 8 maanden, kapotte accu, en deze werd kosten koos vervangen ondanks dat de garantie maar 6 maanden was. En die 2 zijn de grootste zeikers die er zijn.
maar ze kopen veel motoren vanuit buitenland in en daar zit niet altijd alle boekjes bij. En ik denk dat het bij misschien de iets goedkopere motoren niet zo heel erg is maar bij de wat duurdere wel en de hele dure moet alles gewoon kloppen vind ik.
Maar ze hebben ondertussen geleerd daar eerlijk over te zijn.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Teveel variabele en het lijkt inderdaad of de motor meerdere eigenaars heeft gehad. Je kan natuurlijk een preventieve check doen. Alleen dat gaat geld kosten en ik begrijp goed dat je dat niet wilt.

Ik weet niet wat je budget is, maar er staat er 1 te koop bij RN Motoren; niet heel veel duurder dan degene die jij hebt proefgereden en aanzienlijk minder kilometers. Ik heb mijn racer bij hun in onderhoud; zij hebben de motor ook helemaal opgebouwd. Zij zijn een officiële Aprilia dealer. Zie link hieronder:

Niet verkeerd bedoeld maar een zwart frame?
Voor mij is frame in een andere kleur een heel dikke rode flag.
Hoeft niks verkeerd te beteken, kan een wens van de klant zijn geweest, maar ik ga wel meteen vraagtekens zetten.
 
Niet verkeerd bedoeld maar een zwart frame?
Voor mij is frame in een andere kleur een heel dikke rode flag.
Hoeft niks verkeerd te beteken, kan een wens van de klant zijn geweest, maar ik ga wel meteen vraagtekens zetten.

Ik heb geen idee waarom het frame zwart is. Dat zou je dan moeten navragen bij de desbetreffende motorzaak. Altijd gezond om bij afwijkingen vragen te stellen :)
 
Er staat in de advertentie:

Deze Aprilia RSV4RF is bijzonder, het frame is door RN-Motoren in een mooie zwarte kleur behandeld, zo vind je geen tweede!
 
Er staat in de advertentie:

Deze Aprilia RSV4RF is bijzonder, het frame is door RN-Motoren in een mooie zwarte kleur behandeld, zo vind je geen tweede!

Dat is zeker zwart gemaakt omdat RN motoren of de vorige eigenaar of die verkoper daarvoor zich verveelde ? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan