Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Beste rsv4 rijders ik heb een vraag.
Heb een rsv4 gekocht met schade en ik heb de hele motor nu toch uit elkaar, alleen heb de historie niet bekend.
Nu zitten er wel twee gloednieuwe banden / ketting en tandwielen. En de olie + filter waren ook echt vers.
Alleen de grote ham vraag hoe is de klep speling. Blok heeft nu 18.000 gelopen en hij is uit 2014.
Kan ik nu zelf gewoon de kleppen contoleren op speling ? En mocht het nou niet goed zijn dat ik dan de motor al deels gedemonteerd door stuur naar een zaak?
 
Beste rsv4 rijders ik heb een vraag.
Heb een rsv4 gekocht met schade en ik heb de hele motor nu toch uit elkaar, alleen heb de historie niet bekend.
Nu zitten er wel twee gloednieuwe banden / ketting en tandwielen. En de olie + filter waren ook echt vers.
Alleen de grote ham vraag hoe is de klep speling. Blok heeft nu 18.000 gelopen en hij is uit 2014.
Kan ik nu zelf gewoon de kleppen contoleren op speling ? En mocht het nou niet goed zijn dat ik dan de motor al deels gedemonteerd door stuur naar een zaak?
zou em zeker laten contoleren
 
Volgens je eigen verhaal weet je ook dat niet eens zeker ;) Dus doen wat zichthuis adviseerde.Een Aprilia heeft wat vaker een preventief vervanging @ onderhoud nodig als een Japanner,dus wen er alvast maar aan :)

Om de hoeveel km is het nodig om te controleren op klepspeling? Of kan je dit merken of horen?
 
Om de hoeveel km is het nodig om te controleren op klepspeling? Of kan je dit merken of horen?
standaard is 20 000 km maar zowel mijn als mijn schoonzoon zijn V4 APRC hadden bij 13000 km al 9 vd 16 kleppen te strak staan !!!
doe je daar niets aan is i bij 20 000 km zeker in de poeier , dit lees je regelmatig in topics facebook enzo
 
Laatst bewerkt:
standaard is 20 000 km maar zowel mijn als mijn schoonzoon zijn V4 APRC hadden bij 13000 km al 9 vd 16 kleppen te strak staan !!!
doe je daar niets aan is i bij 20 000 km zeker in de poeier , dit lees je regelmatig in topics facebook enzo
ik heb nu iets meer dan 10k km gereden sinds de vorige beurt, en ik ga hem toch maar laten nakijken voor de zekerheid.
Liever oprijd erbij, dan straks te laat :)
 
ja ik snap dat deze motoren vaker onderhoud nodig hebben.
Maar waarom zou ik niet zelf de klepspelling eerst controleren.
Als het al wel gedaan is scheelt het me een hoop geld.
heb de motor toch al openliggen kan ik het beter toch zelf even controleren. Ipv maar weg brengen met misschien het gevolg dat ze werk voor niks doen? Of zie ik het nu verkeerd.
 
ja ik snap dat deze motoren vaker onderhoud nodig hebben.
Maar waarom zou ik niet zelf de klepspelling eerst controleren.
Als het al wel gedaan is scheelt het me een hoop geld.
heb de motor toch al openliggen kan ik het beter toch zelf even controleren. Ipv maar weg brengen met misschien het gevolg dat ze werk voor niks doen? Of zie ik het nu verkeerd.
Als je hem toch open hebt gewoon zelf controleren, mochten ze gesteld moeten worden kun je het blok alsnog weg brengen.
Aangezien ik zelf van het blok afblijf (behalve vloeistoffen vervangen) laat ik dit altijd door de Aprilia specialist doen O-)
 
Waar bestellen jullie de tandwielen voor de ape? Ik wil graag een voortandwiel 520 15 tands bestellen voor mijn 2019 rr
 
Iemand ervaring met de SC-Project Oval Exhaust? Is het geluid net zoals de CR-T? Ben van plan om er 1 te kopen namelijk. Kan alleen geen goed filmpje vinden waarbij het geluid mooi uit komt.
 
Iemand ervaring met de SC-Project Oval Exhaust? Is het geluid net zoals de CR-T? Ben van plan om er 1 te kopen namelijk. Kan alleen geen goed filmpje vinden waarbij het geluid mooi uit komt.
Wat ik begrijp maken ze veel DB's, eerlijk gezegd klinken ze minder mooi dan een Akra.
Kijk eens op youtube, zijn er voldoende
 
Wat ik begrijp maken ze veel DB's, eerlijk gezegd klinken ze minder mooi dan een Akra.
Kijk eens op youtube, zijn er voldoende
Heb ik op gezocht kon alleen geen goed filmpje vinden, staan alleen filmpjes op van de CR-T versie... Daarnaast is een SC-Project oval 460 euro, Akra begint pas bij 900, erg groot verschil.
 
Heb ik op gezocht kon alleen geen goed filmpje vinden, staan alleen filmpjes op van de CR-T versie... Daarnaast is een SC-Project oval 460 euro, Akra begint pas bij 900, erg groot verschil.

Dat verschil zie je ook terug in bijvoorbeeld de afwerking en kwaliteit van de gebruikte delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan