Aprilia SMV 750 Dorsoduro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bekeken en ........................ gekocht.
Aprilia SMV 750 Dorsoduro Factory *O* *O*
full
 
Mensen, ik heb een trieste mededeling. Mijn Dorsoduro is vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag, of de nacht van maandag op dinsdag gestolen uit de fietsenstalling onder het complex waar ik woon. Ze hebben niet alleen mijn Dorsoduro meegenomen maar ook een blauwe Z750 van een maatje van me. De mijne is een zwarte met gel-zadel, Arrow-uitlaatsysteem, en de tricolore velgstriping. Mocht je zoiets zien rijden.....voornamelijk omgeving Utrecht, rijd hem er dan maar vanaf!

Fototje:
large

Dit is één van de recentste foto's die ik er van heb.....sommigen van jullie misschien al bekend
 
Damn, goed en meteen slecht nieuws.

@Molenaar, gefeliciteerd, al vind ik het carbon geen suc-6, tis wel een Factory!

@L-Twin, echt minder zeg, de t*ringeleiers! Afschieten dat tuig! Hoop dat je verzekering een beetje makkelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Molenaar *O* van harte met je nieuwe aanwinst, veel :] plezier ermee :Y

Lwin -O- sterkte met de afhandeling, hoop dat je goed verzekerd was B| .....

Heb je evt n Kenteken?
 
Mensen, ik heb een trieste mededeling. Mijn Dorsoduro is vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag, of de nacht van maandag op dinsdag gestolen uit de fietsenstalling onder het complex waar ik woon. Ze hebben niet alleen mijn Dorsoduro meegenomen maar ook een blauwe Z750 van een maatje van me. De mijne is een zwarte met gel-zadel, Arrow-uitlaatsysteem, en de tricolore velgstriping. Mocht je zoiets zien rijden.....voornamelijk omgeving Utrecht, rijd hem er dan maar vanaf!

de nachtmerrie wordt waarheid...heb zelf ook eens aan den lijve mogen ondervinden wat het is om je motor niet meer op de plek te zien staan waar je hem het laatst hebt achtergelaten...eerste reactie: ¡²³¤€*&^%#$ :( tweede idem dito...derde: hopelijk rijden degene die hem hebben gejat zich zo snel mogelijk op een hoop.

Niet al te netjes maar die gedachten komen in je op, iets waar je voor krom hebt gelegen en waar je ziel en zaligheid in zit wordt door een of andere hufter die met zijn jatten niet van andermans eigendommen kan afblijven in no-time ontvreemd.

Hoop dat je hem goed verzekerd hebt en we zullen opletten voor je.
 
Laatst bewerkt:
Klote dat mensen van andermans spullen niet kunnen afblijven. Ik hoop voor jou dat je hem nog terugkrijgt!

Vandaag eerste keer buiten gekomen na de winter. DD startte meteen zonder aan de druppelaar gehangen te hebben! Echt genoten van het eerste ritje van het jaar.
 
Ik ben inderdaad goed verzekerd, maar de maatschappij wacht zowiezo eerst 21 dagen met uitkeren (ivm mogelijk terugvinden). Het kenteken van mijn motor is MT-PG-86.
 
Lwin, dit is echt balen man. Hopelijk vinden ze de DD in dezelfde staat terug zoals jij hem had achtergelaten.
Ik zal in het oosten des landes de boel in de gaten houden; je weet maar nooit.
Wanneer wordt dat tuig eindelijk eens een keertje aan de schandpaal gehangen !
 
@ Molenaar; waar heb je m besteld/gezien trouwens?? De jouwe ingeruild ook daar gelijk?
 
@ Molenaar; waar heb je m besteld/gezien trouwens?? De jouwe ingeruild ook daar gelijk?

Gekocht bij MotorOost Rijssen. De Factory wordt gelijk met een 15-tands voortandwiel afgeleverd; verder is ie standaard.
Zit eventueel nog wel aan een stuurverhoger te denken van 1 a 2 cm.
Verder voelen de carbon(achtige) delen wel hard aan; minder flexibel/slagvast dan de andere plastic parts daarentegen is het gelzadel boterzacht.
 
Het weer wordt weer beter *O* *O*. Vorige week de DD al uitgelaten en vandaag even de Buell. Die is vorig jaar al te veel achtergestald.

@Molenaar; mooie fiets. Je hebt niet al te lang getwijfeld als ik dat zo lees

@Lwin; uitgesproken K@T. Ik hoop dat je er iig niet op achteruit gaat.

@ZL900; Mag ik die link ook? Gelzadel is vele malen mooier.
 
Ik ben inderdaad goed verzekerd, maar de maatschappij wacht zowiezo eerst 21 dagen met uitkeren (ivm mogelijk terugvinden). Het kenteken van mijn motor is MT-PG-86.

Dan is ie net voor de mijne van de band gerold, MT-PG-88. :Y

Maar daar heb jij nu ff niets aan. -O-
 
Nou gaat bij mij niet bepaald makkelijk, maar dat zal denk ik meer aan mij liggen -O-
het blijft ten alle tijde kwestie van gevoel, met een 15 tand zal ie zich uiteraard eerder willen oprichten, maar als je niet veel ervaring hebt met goed wheelien dan zou ik dit eerst eens met een 16 tands onder de knie zien te krijgen. Waarom ik dat vindt is hierom: deze V twin stampt hem eenmaal in de lucht net zo makkelijk door van 1 naar 2 en 3e versnelling resulterend in lange wheelies, dit staat dus los van het tandwiel.

Een motor met het voorwiel in de lucht heeft daar eenmaal aanbeland gewoonweg niet veel kracht meer nodig om daar te blijven ( wel een gevoelig rechterhandje, goed evenwichtsgevoel én voetje bij de rem :Y)

Wat ik opmerk in stand S is dat hij voor mijn gevoel met de 16 tands en het voorwiel in de lucht al erg graag "achterover" wil omdat hij in stand S erg aan het gashendel hangt, je vliegt heel snel door het toerental heen en dat zal met een 15 tands alleen maar erger worden. Maak de lekkerste wheelie nu nog in stand T eigenlijk, vind S voor mij iets te direct maar dat is kwestie van wennen, heb de motor pas 3 weken en na 200 km rustig te hebben ingereden ben ik nu al beetje aan het spelevaren ermee. Nog niet helemaal volgas maar voor wheelies hoeft dat dus ook niet. In zijn 1 kan je zelfs in T al bijna uit stilstand vertrekken met een wheelie d.m.v beetje de koppeling erbij en wat spelen met het gas op 6 a 7000 toeren. Maar voor alles geldt: voetje bij de rem houden.

Voor mijzelf zou voor snel vlammen op binnenwegen, leuk ff supersportjes van mijn maten pesten, een mix tussen stand S en T ideaal zijn, iets minder agressief op de begin en midden toerentallen zodat je rotondes, bochten e.d vloeiend op je gashendel kan nemen(en niet bij een bobbel in de weg het toerental ongewild wisselt vanwege de directe reactie op het gashendel) en verderop in het toerengebied de agressie van stand S. Dat mag GeelenSnel gaan doen voor mij als de oliewissel heeft plaatsgevonden.

De MIVV's zitten er bij mij nu ook onder en dat geeft ook wat meer kracht aan de motor waardoor die wat bulliger aanvoelt + een mooie sound en looks ( vind ik dan hé? :P ). Heb wel de dekat eraf gehaald, want ik heb ook buren..zonder dollen, voor mij hoeft dat hele luide geluid niet, maar wat een ander wilt is mij prima. Voor de liefhebbers: de Leovince dekat is nog steeds te koop trouwens 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar september 2009 heb ik onderstaande tekst ook al eens geschreven :

"Na een aantal weken met een kleiner (15-T) voortandwiel te hebben gereden kan ik maar 1 ding concluderen : Fantastisch; de versnellingen sluiten veel mooier op elkaar aan en rij alleen nog maar in de S-modus. Op zich is dat vreemd omdat ik met het 16-tands voortandwiel ook regelmatig (o.a. in town) in de T-modus reed. In de S-modus rijdt de DD nu echt perfect; niet zo'n zenuwachtige gasaaname meer ! Hoe kan dit; heeft iemand van jullie hier een verklaring voor ?"

Heb op bovenstaande nog van niemand een plausibele verklaring hiervoor gehad.
 
@ Meeuwtje; zou jij n foto kunnen plaatsen van je DD met de MIVV dempers eronder..... :$ ben wel benieuwd hoe t staat ipv foto van ebay ;)

Alvast bedankt.... :P
 
Ook ter info : in de laatste motorrijder maart 2010 zelfde test, DD verliest van Hypermotard 796.

Conclusie : het enige wat telt is, hoe je jezelf voelt op de DD dat is belangrijk, motorjournalisten zijn ook mensen die een eigen voorkeur hebben en deze voorkeur verwerken in hun artikels
 
Ook ter info : in de laatste motorrijder maart 2010 zelfde test, DD verliest van Hypermotard 796.

Conclusie : het enige wat telt is, hoe je jezelf voelt op de DD dat is belangrijk, motorjournalisten zijn ook mensen die een eigen voorkeur hebben en deze voorkeur verwerken in hun artikels

:^

Ik persoonlijk vind t n slap aftreksel van de 1100 maar goed dat zullen ze misschien strax ook zeggen als de DD1200 er echt komt ;)

@Lwin al iets gehoord over je motor??
 
Laatst bewerkt:
Dit is de test uit Motoplus, maar dan in het duits.

http://auto.freenet.de/motorrad/mot...6-gegen-aprilia-dorsoduro_1470442_891332.html

Ik heb beide fietsen trouwens gereden en het is inderdaad een kwestie persoonlijke kwestie, ik zal in dit topic maar niet zeggen waar mijn voorkeur ligt. :X

Die is nu ook wel duidelijk hoor _O- ik heb de 1100 en de 796 naast elkaar gezien en dat scheelt ook als je n mening vormd denk ik :X .....heb er niet op gereden dus wat dat betreft kan ik er nix over zeggen :N

Weet dat de DD n heerlijke fiets is en hij zal strax nog beter rijden als ik bij GeelenSnel en Grizzly ben geweest *O*
 
Die is nu ook wel duidelijk hoor _O- ik heb de 1100 en de 796 naast elkaar gezien en dat scheelt ook als je n mening vormd denk ik :X .....heb er niet op gereden dus wat dat betreft kan ik er nix over zeggen :N

Weet dat de DD n heerlijke fiets is en hij zal strax nog beter rijden als ik bij GeelenSnel en Grizzly ben geweest *O*


Ik precies hetzelfde. Wat ga jij erop laten zetten of aanpassen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan