Aprilia Sportcity 300

Karl dat ziet er strak uit.
tijd om van de zomer eens samen een ritje te maken.
ik op de cube en jij op de gp.

Ha Sossa,

dat klinkt goed! Ben heel benieuwd naar het resultaat van alle upgrades van afgelopen tijd 8-)

Ik heb nog wel een "klein" probleempje te beslechten met de Sportcity. Op snelwegtempo heb ik af en toe last van een soort speedwobble. Stuur gaat dan alle kanten op, ik kan 'm dan net houden, heel tricky. Van de week terug naar de scooterzaak, dan mogen ze eens gaan zoeken. Maar dat moet wel gedaan zijn voor de zomer ;) (Edit: daar zal ik eens een topic van maken, eens zien of er goeie tips komen.)

@Bluethunder: ik rij ook met oordopjes, maar dat verandert er niks aan dat het windgeruis flink is toegenomen met dit ruitje. Maar bedankt voor de tip!

@Peter: thnx!
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, een geheel originele SC300. Gezien de fabrieksopgave van 22,5pk aan de krukas vind ik 19,4pk aan het achterwiel heel netjes. En de top is strak 125 conform fabrieksopgave.

full
 
Laatst bewerkt:
Meer dan dit weet ik nog niet, de plaatjes heb ik doorgestuurd gekregen maar ik was vandaag niet echt in de gelegenheid te bellen om de details.

Edit: Kevin, niet zo optimistisch ;) eerst die wobbel weg voordat ik geld ga uitgeven.

Wat anders: als ik de grafiek bekijk dan wordt de topsnelheid afgehakt op 125. Zou er een begrenzer inzitten? Zo ja dan heb ik daar iig niets van gemerkt. Maar ik zal volgende week de scooterzaak even bellen hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Mja elke CDI heeft een begrenzer natuurlijk,bij welk toerental die van jou ingrijpt weet ik niet.

Nou vind ik de topsnelheid gemeten op een rollerbank toch wel een beetje natte vingerwerk hoor.
Geen rijwind en dergelijke,maar het geeft een indicatie natuurlijk.
 
En ook deze nog effe

Met de standaard Vario + Standaard rollers + Standaard koppeling + Standaard trekveren
kom je never nooit niet op die 9200 t/m OP EEN RECHTE WEG !
( helling af met storm 10 in de rug, misschien )

Ik val in herhaling maar ben nog niet dementerend.......

Groet,
Heintje Davids
 
Sliders erin. Hopelijk vanavond of morgen de grafiek. Of anders tenminste mijn rijervaringen:

full
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet eerst testen met standaard sliders ?

waarom ?

vond de vario minder "kleven" met de standaard sliders.

13 gram is te zwaar merk je nauwelijks ... verschil
en je top dondert in elkaar met Dr pulleys

Ik rij weer met gewone rollers
trek um door tot 9000 op top
 
Laatst bewerkt:
Opa,

Volgens mij heb ik alles gelezen wat je in de loop van de tijd geschreven hebt over de sc300. En dat heb ik ter kennisgeving aangenomen. Maar ik ben niet iemand die blind vaart op informatie die ik op internet gelezen heb van iemand die ik niet eens persoonlijk ken. Daarnaast vind ik het leuk om ermee te experimenteren. Sowieso heb ik in dit topic weinig grafieken gezien, dus allicht vind ik het leuk om mijn gebruikerservaring te matchen (of niet) wat de testbank aangeeft. Just enjoy the ride..

Van sliders heb ik weinig kaas gegeten. De enige sliders die ik ken zijn van Dr. Pulley. Ik heb Nico om sliders gevraagd en deze heb ik gekregen dus deze ga ik testen. De optimale acceleratie zal ik er misschien niet uithalen, maar dat komt omdat ik in ieder geval geen topsnelheid wil verliezen. De scooter moet wel snelwegwaardig blijven. To be continued.

Melvin, stuur me svp een PM'etje.

Gr. Karl
 
Waarom niet eerst testen met standaard sliders ?

waarom ?

vond de vario minder "kleven" met de standaard sliders.

13 gram is te zwaar merk je nauwelijks ... verschil
en je top dondert in elkaar met Dr pulleys

Ik rij weer met gewone rollers
trek um door tot 9000 op top


Ik heb hele andere ervaringen met de dr pulley sliders.
Niets dan zeer onder de indruk.
Vario had nog nooit zo stil en soepel gewerkt.
"als" ik ooit weer een motoscoot zou aanschaffen dan zijn de dr pulley sliders de eerste die ik erin ga stoppen.
 
Opabert,

Pas maar op, dadelijk wordt je nog sympathiek. Ik heb 11 runs gemaakt op de testbank met
Dr. Pulley sliders en de MHR vario. Ook heb ik die shims getest die ze verkopen als powerrings. Foto's van de uitdraaien heb ik niet meer als gevolg van de verdrietige verdrinkingsdood van m'n iPhone. Samenvatting;

Sliders: snellere acceleratie, maar geen verschil op de testbank. Goedkope oplossing om de scooter sneller te laten optrekken, dus goede prijs-kwaliteit.

MHR vario: nog iets snellere acceleratie en iets meer vermogen op de testbank. Beste resultaat, maar dat mag ook wel want kost het meeste.

Powerrings zijn een farce. Het is een setje shims die veel te duur verkocht worden. Mijn scooterboer shimt de vario altijd netjes uit, daar heeft'ie geen dure "powerrings" voor nodig. De shims voor in de koppeling verhogen enkel de veervoorspanning van de drukveer. Als je dat wil kan je net zo goed een sterkere drukveer (bv Malossi) monteren. Maar voor zo'n geringe aanpassing is dat niet nodig.

Anyway, mocht iemand interesse hebben in een mooie Cube met weinig km's voor € 2.250,00:

Te koop: Aprilia Sportcity 300cc Cube motorscooter te koop.
 
Tja Karl je komt toch uit 070 niet uit 020 ?
ik ben nou eenmaal verdomd eigenwijze ouwe zak .........
Maar ik weet het van mijzelf.

Zie de test resultaten op bigscoots uit 2010 :)

Die powerrings in de vario,
doen het zelfde als de Dr.Pullys.

Ging mij om de powercommander,
heb geen zin om 250,00 uit te geven voor jan l*l
Vandaar de schop in de topic.


nou alweer te koop ?
Je hebt al meer scoots bereden, dan vrouwen..... toch ?

Ga je voor de GP800 ?

Hoop nog steeds dat de Cube met 350cc zal komen,
dan is deze ouwe zak de eerste.

PS
die powerrings zijn in NL niet te koop, maar dit terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan