Aprilia Sportcity 300

Opabert,

Deze reactie kan ik dan wel waarderen. Je mag best bijdehand doen, als je dan maar niet gaat miepen als je een grote bek terugkrijgt. Maar daar kan je zo te zien wel tegen en da's mooi. Inderdaad, geboren en getogen Hagenees. Maar bijdehand zijn is niet regionaal bepaald. En ook niet aan leeftijd gebonden.

Die programmeerbare cdi is binnen gekomen bij mn scooterboer. Maar deze periode besteedt hij aan zn "normale" klanten. In het naseizoen is de spielerei aan de beurt. Maar omdat ik, na lang wikken en wegen overigens, heb besloten de SC te verkopen gaan we dat niet meer met mijn scooter testen. Maar hij doet heel veel met tuning van de 300cc Piaggio's. Hij heeft een Vespa GTS300 met 26,5pk aan het achterwiel, die trekt op het achterwiel de straat uit. Leuk :)

Gr. Karl
 
Laatst bewerkt:
Karl,

Ik heb zelf familie in den haag wonen :)
En zit er zelf vlakbij en ken de manieren een beetje.

Voor jouw info, ik heb veel ervaring met racerij / tuning maar dan van autos.
Je weet, ik heb heeeeeel veel geld en tijd gestoken in de SC300.
Ik meet / vergeleek acceleratie van de SC300 altijd met de R6 en later met de R1
of met de Audi.

NIX weet hoe die SC300 af ging als spoor.

Persoonlijk vin ik de Sc300 een heel fijne stad racer.

Met de max doe ik alleen die dingen welke op goedkope manier echt zoden aan de dijk zetten.
Alleen rollers en veel frisse lucht.
De lucht inlaat heb ik open gemaakt vd rijwind aan de voorkant en stuk slang naar binnen
ipv de originele tube. Onderin verlies je iets met trekkracht maar bovenin win je in hoger toerental


Sossa,
Inderdaad niet l*llen maar doen.... haha
En ben nooit te beroerd om de info te delen, tegendeel.

Nadeel daarvan, soms wordt dit als betweterig opgevat.
Maar zo bedoel ik het nooit.
Puur informatief zodat andere niet het wiel uit hoeven vinden en bakken geld spenderen
met veel te hoge verwachtingen.

Ga zaterdag maar eens de riem vervangen na 10000 K
Denk dat ik de malossi Kevlar er in zet.

EDIT:
de SRMAX is helemaal zwart met carbon delen gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Sportcity Cube rijders..

De mijne is helaas overleden... ;(
Begon ineens koelvloeistof te gebruiken... Wilde t nog laten nakijken maar dat was uiteindelijk niet meer nodig. De volgende mankementen waren uiteindelijk fataal ....
Koppakking kapot.
Spruitstuk gescheurd..
dat was op zich al voldoende maar er bleek ook veel slijtage te zijn aan de draadboom, veel draden die slijtage plekken vertoonde maar ook gewoon door waren.... dat vind ik op zich wel heel vaag. Je zou toch denken dat dit erop gemaakt is. Ik heb altijd netjes de onderhoudsintervallen laten plaats vinden maar dit is gewoon pech denk ik. :(

Ook de remklauwen voor bleken slecht te worden dus ook daar moest ik nog eens geld tegen aan gooien. Om alles weer netjes te krijgen ong €1250 / €1500 incl arbeidsloon. |( Dat was ie niet meer waard.

Heb er 47500km mee gereden. Ik heb echt genoten op dat malle ding, rijden als een dijker, liet me weinig tot niet in de steek, tot de laatste doodsteek dan. Ik ben er van een Thunderace (en GSX-R600 K4) over/opgestapt en geen seconde spijt gehad, hoe groot het verschil ook mocht zijn...

Ga nu even tijdelijk met bus en auto naar t werk.

Ik ben aan het kijken naar verschillende opties, denk aan Beverly 350 maar ook naar heel iets anders nl een Piaggo X10. Die Beverly heb ik op gezeten maar alleen zit ik daar niet lekker op. Ben 1.90 en door dat ruggesteuntje zit ik, voor mijn gevoel, te dicht op het stuur. Die X10 is weer meteen iets heel anders en het ben benieuwd of ik dan het snelle sturen van de SC300 ga missen. Eerst maar eens proefrijden.....

nou ja word vervolgd....

Een ieder vele veilige km gewenst.... :] :] :]

Groet

Info
 
Ik mis hem nog regelmatig dat monster van de SC300

De bedrading slijtage op plekken bij de SC 300, die herken ik.
Heb 2x met krimpkous een draadje opnieuw geïsoleerd omdat door schuren de koper kern bijna zichtbaar was.
Vooral de kabelboom onder de voeten plank, daar zit alles heel krappies.
De isolatie wordt door de jaren heen / warmte harder en ging dan knikken.
Ook de draadboom welke de ECU in gaat
en met name de draad van LamBda sonde. ( blauw of wit uit mijn hoofd )

Lang leve de EU het verbod van weekmakers in plastic.
( weekmakers houden plastic langer soepel )
 
Ja opa Bert.. ik zal m missen...

Jij hebt nu toch die SR Max? Looks vind ik goed maar o.a. van jou begrepen dat ie niet helemaal super ala de SC300 is.

Valt me wel op dat ik op heel het forum nog niet veel "gehoord" heb van de X10, of heb ik daar totaal overheen gelezen? Ben wel eens benieuwd naar gebruikerservaring van die X10..

Groet

Info
 
Max rijd geweldig ook de wegligging op hoge snelheid is veel beter en uit de wind
maar komt qua trek kracht sprintjes niet in de buurt van mij ouwe Cube 300.
Merkte ik zondag nog even.

Mocht de cube of Srmax uitkomen met 350 of 400.
Sta ik in de rij.
 
Blijft een toppertje
full
 
Die kleurstelling is volgens mij van 2010. Die kon je in 2011 kopen voor 3999,00. Dat in ogenschouw nemend vind ik deze wel erg duur..
 
Die kleurstelling is volgens mij van 2010. Die kon je in 2011 kopen voor 3999,00. Dat in ogenschouw nemend vind ik deze wel erg duur..
Volgens mij was dit 1 van de laatste modellen toen de prijs weer 4600 was + 350 afleveringskosten.

goedkoop is tie niet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn SC300 heb ik trouwens verkocht. Voor wie het interessant vindt: 2008 10.600km 2000€. Die jongen heeft dezelfde dag een hele tank leeggereden, scooter reed perfect. Eén dag later ging de spanningsregelaar kapot. Volgens het dashboard was de laadspanning 16V.... Multimeter gaf hetzelde aan. Gelukkig had Nico een nieuwe op voorraad, zodat die jongen hopelijk weer kan rijden dit weekend. Niet dat ik er wat aan kon doen, maar toch lullig ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan