Aprilia SR GT 125/200

Dus heb ik mijn alom vertrouwde TomTom Vio maar weer gemonteerd. Die heeft bewezen altijd perfect te werken.

Heel erg jammer dat TomTom is gestopt met support voor de VIO. Dus geen nieuwe kaarten meer en ik meen dat de apps nu al of binnenkort uit de appstore verdwijnen.

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je de keuze maakt om de stop-start niet te gebruiken, dat die keuze dan bewaard blijft tot je van gedacht verandert. Dus goed punt voor de Aprilia.
Bij mijn auto moet ik ook elke keer weer die functie uitschakelen. Dat is ondertussen een vaste gewoonte geworden.
Men heeft me uitgelegd dat die auto's zogezegd de functie nodig hebben om hun normverbruik te halen conform de homologatie, en dat daardoor de functie niet constant uitgeschakeld kan blijven.

Ik heb geen idee of dat voor de homologatie is, maar als je handig bent kan je het misschien wel aanpassen met een schakelaartje ofzo.
Voor nu is het voor mij ook elke keer de knop indrukken om het uit te schakelen. Bij de Aprilia kan je gelukkig kiezen. Bij Honda ook.

Allemaal in de Randstad, ik woon in het oosten van het land.

Je kan 'm in principe gewoon in het westen kopen en onderhoud / garantie hebben in het oosten van het land, als je echt per se nu zo'n SR GT wil hebben.
 
Heel erg jammer dat TomTom is gestopt met support voor de VIO. Dus geen nieuwe kaarten meer en ik meen dat de apps nu al of binnenkort uit de appstore verdwijnen.



Ik heb geen idee of dat voor de homologatie is, maar als je handig bent kan je het misschien wel aanpassen met een schakelaartje ofzo.
Voor nu is het voor mij ook elke keer de knop indrukken om het uit te schakelen. Bij de Aprilia kan je gelukkig kiezen. Bij Honda ook.



Je kan 'm in principe gewoon in het westen kopen en onderhoud / garantie hebben in het oosten van het land, als je echt per se nu zo'n SR GT wil hebben.
Dat kan, maar dan moet ik voor elke service en alle kleinigheden 2x 100+ km rijden. Ik laat het even bezinken en kijk volgend voorjaar wel weer.
 
Hallo, weet er iemand of er al een handwerkboek zou bestaan van de Aprillia sr200gt?
Of een die je online kan raadplegen?
Alvast bedankt.
 
Weet iemand of er inmiddels een passende vario kit is? Ik begreep dat de veer niet past....
 
heb die van mij toch weer ingeruild op een nieuwe PCX.
Was toch niet mijn ding.
Verbruik valt me tegen en heb toch meer vertrouwen in Honda.

Wat was je verbruik uiteindelijk? Vertrouwen in Honda. Ja, Honda is goed, maar Piaggio maakt ook prima blokken. Eigenlijk zou je duurtesten moeten doen met beide en dan de blokken uit elkaar trekken en vergelijken.
 
Verbruik is 1 op 33,krijg hem met geen mogeljkheid zuiniger,niet harder dan 80.
Het stoort me dat bijvoorbeeld dat het start-stopsysteem soms helemaal niets doet,en soms als ik 50 meter rij,doet ie het wel ,met een steenkoud blok....
Typisch Italiaans ook weer.
 
Verbruik is 1 op 33,krijg hem met geen mogeljkheid zuiniger,niet harder dan 80.
Het stoort me dat bijvoorbeeld dat het start-stopsysteem soms helemaal niets doet,en soms als ik 50 meter rij,doet ie het wel ,met een steenkoud blok....
Typisch Italiaans ook weer.

Met de demo zat ik op 1 op 32,7 met rustig aan rijden, maar wel met snelweggebruik. Met volop snelweg 1 op 27. Maar goed, dit soort blokjes moet je ook niet lange stukken snelweg mee willen rijden vwb zuinigheid, dan is een 300 oid beter.
Maar 1 op 33 bij 80 km/u, dat moet idd zuiniger kunnen. Start-Stop heb ik bij de test geheel uitgeschakeld (1 of 2x gebruikt om te zien of het werkt), ik haat start-stop. :P

Wel jammer, maar goed, als je nu tevreden bent met Honda, dan is dat helemaal goed!
Ben benieuwd hoe zuinig andere eigenaren hier nu mee rijden met de SR GT 200.
 
Kom niet onder de 1 op 30 en rij alles behalve rustig. Alleen met 120+ op teller is hij wat minder zuinig, maar voor snelweg zijn andere scooters. Ben al blij dat hij prima meekomt.
 
heb die van mij toch weer ingeruild op een nieuwe PCX.
Was toch niet mijn ding.
Verbruik valt me tegen en heb toch meer vertrouwen in Honda.
wat is de reden dat je bent gegaan voor een pcx. volgens je omschrijving heb je al een x adv die meer in lijn is van aprilia.
 
wat is de reden dat je bent gegaan voor een pcx. volgens je omschrijving heb je al een x adv die meer in lijn is van aprilia.
X-ADV gebruik ik alleen voor buitenlandvakanties.
De lichte motorscooters die ik er altijd heb gehad gebruik ik voor mijn woon-werk verkeer en gezien zijn verbruik vind ik de PCX daar geschikter voor dan de Aprilia.
 
Klopt.
Maar de PCX is een stuk zuiniger en loopt heel erg rustig.
Voor hetgene wat ik er mee doe heb ik genoeg aan zijn top van 100.
En met een andere variateur loopt ie nog wat harder, want de PCX is begrensd op touren.
 
De topsnelheid maakt me niet zo veel uit.
Ik hecht meer belang aan “comfortabel mee kunnen op 80 km/u wegen, zonder tegen de rode zone aan te zitten”
 
Heb m'n SR GT 200 nu een half jaar en 6000km naar volle tevredenheid gereden.
Op 1 ding na... de achterband. Die is totaal glad gereden.
Aangezien ik met m'n 72 jaar een zeer rustige rijder ben vind ik dat wel erg vreemd.
Zijn er meerdere rijders met deze ervaring ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan