Hallo bouwers!
Even kort voorstellen, ondanks dat een aantal mensen me wellicht wel eens in het Tuono topic of het topic van jerryt voorbij hebben zien komen. Ik ben Freek, inmiddels alweer 27 jaar, en woon in het altijd prachtige Lemmer...
2 jaar geleden alweer heb ik mijn Aprilia Tuono gecrasht op het circuit van Assen . En dat heb ik dusdanig goed gedaan(ik hou niet van half werk), dat eigenlijk alleen het motorblok en de tank nog over waren.... Niet wetende wat ik hiermee aan moest(wrak verkopen, opbouwen???) besloot een van mijn beste vrienden solidair te zijn en zijn Aprilia RSV R even kort te rijden, maar daarmee wel een frame, brug en wat andere onderdelen heel te houden. Dus werd het opbouwen .
Nu heb ik altijd een wat vreemde kronkel gehad, en na de inspiratie van de Wunderlich S1000RR en een zwak voor custom motoren, en de praktische in het bijzonder, besloten iets te doen waarvan ik geloof dat niet veel mensen het al gedaan hebben. Een Aprilia Tuono Street Tracker!! Of ook wel.... De 'Freerider'... . Deze naam omdat ik een bijzonder fanatiek freerider ben, en vrijheid toch wel het belangrijkste is... En met deze motor 'go anywhere, do anything'. Zo lekker diepgaand hé... Eigenlijk is het gewoon omdat ik het er vet vind uitzien .
Al het bouwen gebeurd in mijn woonkamer.... Want ach, lekker warm, en heb geen knutselhok ..
Het bouwen zelf gaat overigens niet heel snel, want sinds de motor bij jerryt geweest is, is er door veel te veel privé shit niks noemenswaardigs meer gebeurd. En mijn werk slokt ook helaas veel teveel tijd op. Daar brengen we nu dus verandering in. O, en ik heb een paar linkerhanden...
En genoeg tekst nu! Welkom in mijn pruts draadje, commentaren en tips zijn welkom!
Zo begon het ooit....
En hier dankt de motor zijn naam aan.
Nadat het motorblok verwend was met nieuwe pakkingen en bougies etc etc in zijn nieuwe jasje gehesen.
Vervolgens de nieuwe voorvork(wel eerst even m'n oude HK binnenkant laten overzetten) er in. En de wielen met de Conti TKC80 banden erin.
Tank erop, om een een look te krijgen. Met Renthal stuur, ronde koplamp en mooie gadgets.
Mallen gemaakt voor eigen gemaakte bobine covers
Beetje stoeien met krimplak
Hulp ingeroepen van de man uit het noorden !
En zo staat het er nu voor...
Ik ben nu bezig om de achterkant te plamuren en te spuiten. Daarbij om alle elektronica een plek te geven in de achterkant, de ledstrips(achterlampen, remlichten en knippers ineen) een plek te geven en aan te sluiten. Die dingen zijn zo fel dat als je remt het wel een red light district daar achter lijkt . Als de achterkant soort van 'klaar' is komt de voorkant. Waarvoor ik de kap van een Buell ga aanpassen om boven de koplamp te komen. Om er vervolgens nog wat kabels achter te verstoppen.
Veel kijkplezier!
Gr
Freek
Even kort voorstellen, ondanks dat een aantal mensen me wellicht wel eens in het Tuono topic of het topic van jerryt voorbij hebben zien komen. Ik ben Freek, inmiddels alweer 27 jaar, en woon in het altijd prachtige Lemmer...
2 jaar geleden alweer heb ik mijn Aprilia Tuono gecrasht op het circuit van Assen . En dat heb ik dusdanig goed gedaan(ik hou niet van half werk), dat eigenlijk alleen het motorblok en de tank nog over waren.... Niet wetende wat ik hiermee aan moest(wrak verkopen, opbouwen???) besloot een van mijn beste vrienden solidair te zijn en zijn Aprilia RSV R even kort te rijden, maar daarmee wel een frame, brug en wat andere onderdelen heel te houden. Dus werd het opbouwen .
Nu heb ik altijd een wat vreemde kronkel gehad, en na de inspiratie van de Wunderlich S1000RR en een zwak voor custom motoren, en de praktische in het bijzonder, besloten iets te doen waarvan ik geloof dat niet veel mensen het al gedaan hebben. Een Aprilia Tuono Street Tracker!! Of ook wel.... De 'Freerider'... . Deze naam omdat ik een bijzonder fanatiek freerider ben, en vrijheid toch wel het belangrijkste is... En met deze motor 'go anywhere, do anything'. Zo lekker diepgaand hé... Eigenlijk is het gewoon omdat ik het er vet vind uitzien .
Al het bouwen gebeurd in mijn woonkamer.... Want ach, lekker warm, en heb geen knutselhok ..
Het bouwen zelf gaat overigens niet heel snel, want sinds de motor bij jerryt geweest is, is er door veel te veel privé shit niks noemenswaardigs meer gebeurd. En mijn werk slokt ook helaas veel teveel tijd op. Daar brengen we nu dus verandering in. O, en ik heb een paar linkerhanden...
En genoeg tekst nu! Welkom in mijn pruts draadje, commentaren en tips zijn welkom!
Zo begon het ooit....
En hier dankt de motor zijn naam aan.
Nadat het motorblok verwend was met nieuwe pakkingen en bougies etc etc in zijn nieuwe jasje gehesen.
Vervolgens de nieuwe voorvork(wel eerst even m'n oude HK binnenkant laten overzetten) er in. En de wielen met de Conti TKC80 banden erin.
Tank erop, om een een look te krijgen. Met Renthal stuur, ronde koplamp en mooie gadgets.
Mallen gemaakt voor eigen gemaakte bobine covers
Beetje stoeien met krimplak
Hulp ingeroepen van de man uit het noorden !
En zo staat het er nu voor...
Ik ben nu bezig om de achterkant te plamuren en te spuiten. Daarbij om alle elektronica een plek te geven in de achterkant, de ledstrips(achterlampen, remlichten en knippers ineen) een plek te geven en aan te sluiten. Die dingen zijn zo fel dat als je remt het wel een red light district daar achter lijkt . Als de achterkant soort van 'klaar' is komt de voorkant. Waarvoor ik de kap van een Buell ga aanpassen om boven de koplamp te komen. Om er vervolgens nog wat kabels achter te verstoppen.
Veel kijkplezier!
Gr
Freek