Dat wist deze niet.In de sport sectie van dit forum is een speciaal Aprilia RSV topic, stel je vraag daar ook eens.
Mbt de betrouwbaarheid kan ik niks zeggen maar dat je 3x een ! in beeld krijgt tijdens de proefrit lijkt me nou niet heel fijn. Is de onderhoudsgeschiedenis bekend? En wat zei de verkoper mbt het uitroepteken?
Ah thanks!Moto heeft te lang stil gestaan zonder druppellader en/of batterij is vervallen.. te laag voltage< rood uitroepteken wijst op probleem van te lage spanning. Maar kan ook een los zittend contactprobleem zijn of een door frictie gesleten spanningskabel,...etc
Laat ik mijn ervaringen met een gen1 RSV4 zo samenvatten; de kosten van reparaties en nodige upgrades waren hoger dan de aanschafprijs.
Thanks!Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer
*O* Welkom in 't RSV4 topic! *O* Linkjes: Aprilia RSV4 Factory Official Video Aprilia RSV4 Factory Technical Video Aprilia RSV4 R Official Video Gebruikers handleiding EN-NL Veel rijdersinformatie en foto's (in het engels) Elbowz Grigio John Doe...www.motor-forum.nl
alstu
Eigenlijk puur voor mijn beeldvorming en nieuwsgierigheid... Wat voor onderhoudsvoorschrift hebben we het dan over (orde grootte)?Alleen bij intensief circuitgebruik is er een strikt onderhoudsvoorschrift, dan wordt het een hele dure hobby. Als daar niet aan wordt voldaan nog veel duurder....
Sodeknetters, da's nie niks..Ieder 6000 km moet het blok serieus open. Vanalles nameten en vervangen. Het is afhankelijk van de bouwjaren.
Hierbij het schema voor een later model.....
Schokkend. En wat verstaan we onder intensief circuit gebruik. Is dat 6-8 dagen in het jaar? Of praat je dan echt over veel meer?Ieder 6000 km moet het blok serieus open. Vanalles nameten en vervangen. Het is afhankelijk van de bouwjaren.
Hierbij het schema voor een later model.....
Zo schokkend is het niet, Ducati en BMW hebben dezelfde richtlijnen.... Dat is gebaseerd op circuitgebruik op racesnelheid/niveau, dus niet als je 6 tot 8 recreatieve circuitdagen per jaar draait en de rest op straat doorbrengt.Schokkend. En wat verstaan we onder intensief circuit gebruik. Is dat 6-8 dagen in het jaar? Of praat je dan echt over veel meer?
Dat is bij een hoop merken zo..... maar er is aftermarket ook heel goed spul te koop. Het kost alleen wat.For Track Use, ik ga er dan vanuit dat het een circuit motor is. Is het dan nog heel schokkend?
Maar er zal wel een keer een einde komen aan de onderdelen voorziening en dan blijf je achter met een niet te repareren wrak?
Nee nu vind ik het ook minder schokkend. Bedankt.Zo schokkend is het niet, Ducati en BMW hebben dezelfde richtlijnen.... Dat is gebaseerd op circuitgebruik op racesnelheid/niveau, dus niet als je 6 tot 8 recreatieve circuitdagen per jaar draait en de rest op straat doorbrengt.
Zeker, maar Aprilia stond niet per se bekend om goede onderdelen voorziening. Voor mijn oude Honda is ook niet alles te krijgen, maar er is wel vrij veel ruimte tussen 'circuit-klaar' en ' het doet het nog wel een tijdje ' waarmee je af en toe eens door een stuk omgeploegd land crosst.Dat is bij een hoop merken zo..... maar er is aftermarket ook heel goed spul te koop. Het kost alleen wat.
Ik heb nog geen echt negatievere ervaring met Aprilia tov andere merken. Je moet soms wat alnger wachten, maar tot nu toe heb ik nog nooit een motor voor een klant af moeten schrijven omdat er geen onderdelen meer zijn.Zeker, maar Aprilia stond niet per se bekend om goede onderdelen voorziening. Voor mijn oude Honda is ook niet alles te krijgen, maar er is wel vrij veel ruimte tussen 'circuit-klaar' en ' het doet het nog wel een tijdje ' waarmee je af en toe eens door een stuk omgeploegd land crosst.
Ik heb nog geen echt negatievere ervaring met Aprilia tov andere merken. Je moet soms wat alnger wachten, maar tot nu toe heb ik nog nooit een motor voor een klant af moeten schrijven omdat er geen onderdelen meer zijn.