Arnhemmers verenigt U Deel 57 ! !

Nogmaals, Nurburgring is echt mooi om te rijden en te kijken, maar is wel 250 km vanaf arnhem. Dat is zo'n 2.5 - 3 uur snelweg rijden. Niet zo nice. Had ik nog een Sport-tour motor ofzo, dan had ik er zo in 2 uur heengeblaft met 160+. Zou niet de eerste keer zijn geweest, maar ik heb maar 43 pktjes... Nurburgring is wel super om te gaan en kijken. De auto's die daar voorbij komen....

Ik raad toch echt Sauerland aan als het voor 1 dag is en voor het rijden, dat is maar 170 km snelweg rijden, dat is in 1.5 uur gedaan. Volgetankt de autobahn op en in 1 ruk doorkachelen tot het leuk wordt.

Maar als iemand een Eifel ritje organiseert zal ik vast wel aansluiten hoor.

Overigens is er ook altijd nog dit topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-Het-Nordschleife-afspreektopic-deel-3-1.html
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in nijmegen een jongen van 25 overleden na een motorongeluk... De dag ervoor ook al een verschikelijk ongeluk in de buurt van utrecht waar bij een jonge motorijders is overleden.. Lijkt de laatste tijd steeds meer te gebeuren.
@ Thanas.. Probeer jij het te organiseren dan. Lijkt me tof
 
Laatst bewerkt:
Ongelukken met motorrijders zijn altijd verschrikkelijk. Je hebt gewoon minder bescherming dan een auto, dus de uitkomst is bijna altijd erger.

De helft is dacht ik vaak de schuld van automobilisten. Daar moet je altijd behoedzaam op zijn. Je kan er eigenlijk niet op vertrouwen dat automobilisten rekening met je willen houden.
Andere helft is enkelzijdig, dus eigen schuld.
Voor eigen kunnen zou ik zeker deze film aanraden. is eigenlijk verplichte kost, zou bij motorrijbewijs een kopie mee moeten krijgen.

http://youtu.be/Vr-Wqs37Ug4

Verder zijn de VRO's van de KNMV ook wel handig om te doen. En ervaring opdoen, dus blijven rijden.



Als ik t mag organiseren 't tripje naar Duitsland, dan kies ik voor Sauerland. Ik zal er eens over nadenken en een route uitzetten, een datum prikken en kijken of ik een navigatie kan lenen ofzo. Is toch wel zo makkelijk. Wordt vervolgd.
 
Ik zag het bericht vanochtend ook ja. Verschrikkelijk! Zelf ook al meermaals meegemaakt dat auto's je niet zien en je dus moet remmen om een aanrijding te voorkomen. Thx voor die link, zal 'm binnenkort eens bekijken. Is dat de gehele film? Dacht nml dat die als DVD verkrijgbaar was, maar hij staat dus ook op youtube. Scheelt weer.
 
Ik heb de hele serie van zijn boeken en films. Heeft mij zeker geholpen.

Voorlopige data voor de trip naar Duitsland:
Zaterdag 5 juli
Of
Zondag 6 juli
Of
Zaterdag 12 juli
Of
Zondag 13 juli
 
Laatst bewerkt:
Kunnen er toch anders ook een overnachtung doen?kost 35e ong pp zaterdags heen zondags teeug daar lekker rond touren,ring over etc. Kan baggage in mijn auto meeneme (eventueel schone kleren etc )
En nee ga niet voor taxi spelen enkel voor bagage. Zal mijn vriendin dan meenemen.
 
Vanavond weer mooi gloednieuw rubber gekocht en laten monteren door een mede MF'er uit Westervoort. Ik kan dus weer mee op pad :Y .

1601493_532344790221949_5550119613281835999_n.jpg

10313297_532344806888614_5804874541337900904_n.jpg

10401560_532344830221945_1871471362465647010_n.jpg

10437441_532344843555277_1274462413078736342_n.jpg

10438523_532344856888609_8326223348100890979_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn mooie bandjes man!
Zou ik van jou misschien het adresje ook mogen aangezien ik ook nieuw rubber nodig heb?
Onlangs deze kant op verhuisd en heb nog geen adresjes.
Alvast bedankt!
 
Dag naar de eigen is goed te doen. Afgelopen zondag nog gedaan. Doe het redelijk vaak, wel moe aan het eind van de dag. Maar dat kan ook aan de stukken snelweg in duitsland liggen, zat telkens een lampje te knipperen van schakelen:+
 
Eifel voor 1 dag is prima te doen, maar nogmaals, ik heb maar 43 pktjes. Ik heb wel eens in de eifel gereden op 1 dag heen en weer en thuis 900 km erbij op de teller, maar dat was met een sport-tour motor en niet een semi supermoto. Met de Ducati ST2 deed ik ook hele stukken 180+, was geen probleem, dan ben je er zo, met 140 km/h is 250 km afstand erg lang, zeker aan het eind van de dag. Daarom Sauerland.

Iedereen is welkom om een 1 dags ritje naar de eifel te organiseren, maar ik ga met mijn huidige motor, voor 1 dag, waarschijnlijk niet verder dan Sauerland hoor. Maar ik hoop wel binnenkort iets te kunnen doen aan mijn huidige motor, ben namelijk erg hard aan het windowshoppen naar een andere motor... Maar eerst wat andere zaken regelen.



Ik wil zaterdag weer rijden. Is er iemand anders die iets organiseert, of zal ik een route voorstellen enzo, net als vorige keren?
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht ook niet een grote opkomst zaterdag, met dat weer zal er waarschijnlijk veel bbq en bier aan de gang zijn. Maar wie weet.

Zaterdag 7-6-2014
19:00 verzamelen
P+R Gelredome
19:15 vertrekken
Route: 109 km - De bank in de steeg zetten
full



Over Sauerland ga ik nog ff nadenken hoe te organiseren. Datum prikker is n prima idee, of een nieuw topic met een pol? Komt nog.
 
HAHA ik liet dit weekend iemand bij het stoplicht schikken die door rood heen liep bij de mediamarkt met geluid van mijn gas, wat bleek het was P. Krikke!!! Ghehehe
 
@ thanas. Wanneer regel jij de bbq haha. Kunnen wel keer doen bij de steeg staan picknick tafels. Iedereen wat meebrengen :p haha.
Al dat tuig wil je niet in je keet hebben... alhoewel er is een een duc rijder die de keet aamt verbouwen is, mosschien nog wat sloopwerk? :p
 
Nog meer mensen die morgen meegaan?


Ik ga het niet redden.

Gisteren overigens een dagje op Assen gereden...voor het eerst.
Ondanks 3 natte sessies ging het toch redelijk. Gelukkig was de laatste sessie wel droog en konden we dag goed afsluiten.
 
Misschien dat ik wel even mee ga.
Hoeveel aanmeldingen zijn er al?

Ps: mijn tempo zal nog lager dan gebruikelijk liggen vrees ik daar m'n beide banden dus gloednieuw zijn en dat gladde laagje er nog op zit :Y
 
@Maus, jammer, volgende keer weer een kans. Circuitrijden is echt vet. heb ook een keer op Assen gereden, erg leuk. Heb je ook zandvoort eens gereden, vindt ik eigenlijk een mooiere baan.

@Mud, tot nog toe is het Fred, Jij en ik. Fred heeft een chopper, dus denk dat het tempo prima te volgen is. Nieuwe banden of neit, niet dat Fred niet door kan rijden hoor, gaat prima. Nieuwe banden moet je gelijk hard gebruiken, das het beste om ze in te rijden, ben je er het snelst mee klaar.

Nog meer aan/afmeldingen voor morgen?
 
Datumprikker voor Sauerland lukt denk ik niet, omdat ik dan vooraf e-mail adressen van iedereen moet hebben. Moet juist een open inschrijving zijn...

Volgens mij gaat het wel lukken!

Kijken of het lukt:
http://prik.kr/pyxhc7p7qq363imq

Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
@Maus, jammer, volgende keer weer een kans. Circuitrijden is echt vet. heb ook een keer op Assen gereden, erg leuk. Heb je ook zandvoort eens gereden, vindt ik eigenlijk een mooiere baan.

@Mud, tot nog toe is het Fred, Jij en ik. Fred heeft een chopper, dus denk dat het tempo prima te volgen is. Nieuwe banden of neit, niet dat Fred niet door kan rijden hoor, gaat prima. Nieuwe banden moet je gelijk hard gebruiken, das het beste om ze in te rijden, ben je er het snelst mee klaar.

Nog meer aan/afmeldingen voor morgen?

Ja, maar vind Assen toch leuker. Vind Lelystad ook leuk, technisch baantje....
 
Lelystad heb ik ook gereden met de VRO-1. Zeker mooi ja. Als ik straks eindelijk een echte motor heb, ga ik ook weer eens op t circuit rijden. Crt en motosportlifestyle. Of de DRE. Ducati riding experience. Rijd je op een leenmotor.
Supermotoschool van Marcel van Drunen wil ik ook nog doen.

Eerst morgen maar weer rijden
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen, ik ben Martijn, 37 jaar, getrouwd en vader van 2 mooie dochters. Als alles goed gaat ben ik binnenkort eigenaar van een Mooie Suzuki RF, ik heb zo'n 12 jaar geleden voor het laatst motor gereden, dus zal er even in moeten komen.

De RF heeft een lekke voorvork, dus ik vroeg me af of jullie een tip hebben waar ik dat het beste kan laten repareren, voor een redelijke prijs. Zat zelf te denken aan Roadrunner Motoren te Velp omdat ik daar goede dingen over heb gelezen.

Ik woon zelf in Arnhem Zuid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan