Baehr Sono aansluiten op XJ 900

daanmsvl

Rookie
9 apr 2007
4
0
Hallo

Ik heb al een beetje zitten zoeken naar mensen met soortegelijke problemen maar die zijn er volgens mij niet...

Ik heb een Baehr Sono gekocht en aangesloten op mijn Diversion XJ 900. Hij werkt alleen niet. Op advies van de handleiding heb ik de plus en min van het achterlicht doorgeknipt en daarop de Sono aangesloten. Spanningsmeter geeft ook keurig 10V aan (motor uit) en 11.8V (motor aan). Alle kabels getrokken, helm op en ik hoor niets. Niet over de audio ingang (mp3 speler eraan) en niet via de PMR466 zender (waarmee ik los wel met een andere motorrijder kan praten).

Iemand ervaring hiermee?? Had ik wellicht de Baehr niet moeten aansluiten op het achterlicht? Waarop dan wel?? Waarom hoor ik geen geluid door de audio ingang en maar heel zwak geluid door de ingang waarop de PMR moet aansluiten (= mono?)

Tx,

Daan
 
Polen zijn goed aangesloten. Als ik hem meet dan geeft hij dus ook +14 V d'r op.

Wat mij verbaasd is dit: Ik heb dus 1x mono ingang voor de handheld radio. Als ik daar m'n iPod opzet hoor ik het geluid, heel zwak, in de helm. er gebeurt dus wel iets. Als ik echter de iPod aan de daarvoor bedoelde stekker hang hoor ik geen bal. Maar nu komt het leuke: Het maakt niets uit of er wel of geen spanning op de Sono staat..... Ik snap er niets meer van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan