band met plug lekt nog steeds, herpluggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
1
Beste,

Ik had een dikke maand geleden een lek in men achterband.
Ik heb er een plug ingestoken die een tijdje geen problemen heeft gegeven.
Echter verliest de band nu sneller en sneller druk, zon 0.1bar per 4 a 8 uur.

Kan ik het gat terug "uitveilen" en er een nieuwe plug insteken in de hoop het probleem permanent op te lossen of kun je "eens geplugd" niet "herpluggen"?

zou ik die band nog langs binnen uit kunnen "plakken" met een stuk binnenband van een fiets of zon patch voor een fietsenband?

het gaat hier om een tubeless band.

mvg
 
Wat dacht je van een nieuwe band?

Eenmaal geplugd kan een band niet van binnenuit geplakt worden zo is mij verteld: het gat is daarvoor te groot geworden.

En opnieuw pluggen door het gat groter te maken zal hem ook niet worden. Het lekt nu al :+
 
Haal even de rekenmachine erbij: hoeveel kost een nieuwe band, trek daarvan af de slijtage van de oude band en de kosten voor poging tot herreparatie. Zet aan de andere kant de waarde van je eigen lijf en leven en trek ajb de conclusie zelf.
 
Wat dacht je van een nieuwe band?

Eenmaal geplugd kan een band niet van binnenuit geplakt worden zo is mij verteld: het gat is daarvoor te groot geworden.

En opnieuw pluggen door het gat groter te maken zal hem ook niet worden. Het lekt nu al :+
Een nieuwe band is een ideale "eindoplossing" als al de rest niet meer werkt. De rede waarom ik niet direct een nieuwe band wens is omdat op deze nog niet 1/5de is opgebruikt.
 
Haal even de rekenmachine erbij: hoeveel kost een nieuwe band, trek daarvan af de slijtage van de oude band en de kosten voor poging tot herreparatie. Zet aan de andere kant de waarde van je eigen lijf en leven en trek ajb de conclusie zelf.


Hoewel ik weet waar jij op doelt wil ik gewoon weten of ik bij een 2de plug poging morge vroeg gewoon weer met de motor naar het werk kan, of dat ik het risico loop een taxi te kunnen regelen.
 
Hoewel ik weet waar jij op doelt wil ik gewoon weten of ik bij een 2de plug poging morge vroeg gewoon weer met de motor naar het werk kan, of dat ik het risico loop een taxi te kunnen regelen.

Tja, de eerste keer liep je ook al risico op dat het niet goed zou gaan. Waarom zou het bij een tweede poging opeens veel beter zijn?

Ik denk dat het er niet beter op wordt, en teveel gekloot aan de band wekt bij mij persoonlijk geen vertrouwen op.
 
mmm, straks thuis eens kijken of nog iemand ervaring heeft met deze situaties, en anders zal het idd een nieuwe worden. khad gehoopt om tot augustus met de deze te kunnen rondrijden om dan met een nieuwe band op reis te kunnen, anders moet ik een band meenemen voor onderweg, en het zijn zulke ondingen om aan je motor te bevestigen :s

(bright side: ze zijn wel super handig om halve litertjes bier in te stoppen *D )
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar een fatsoenlijk motorbandenbedrijf en vraagt het daar.

Hier zul je alleen "fundierters Halbwissen" oogsten.....

Wat is het voor een merk en type band trouwens?
Bij sommige banden is vervangen goedkoper dan plakken etc...
 
Laatst bewerkt:
mmm, straks thuis eens kijken of nog iemand ervaring heeft met deze situaties, en anders zal het idd een nieuwe worden. khad gehoopt om tot augustus met de deze te kunnen rondrijden om dan met een nieuwe band op reis te kunnen, anders moet ik een band meenemen voor onderweg, en het zijn zulke ondingen om aan je motor te bevestigen :s

(bright side: ze zijn wel super handig om halve litertjes bier in te stoppen *D )

Onderweg op je vakantie zijn er geen motorzaken waar een bandje gemonteerd kan worden?
 
BTW, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een 2e lek hebt. Kans is waarschijnlijk minder groot dan dat het naast de plug lekt maar onmogelijk is het niet. Je hebt ook van de mazzelpikken die 2x in korte tijd een vette prijs in een loterij winnen (hoor ik helaas niet bij ;) )
 
Idd zou de band er af halen en van binnen uit met een paraplu doen! Maar dan moet je wel ff overwegen of het dan nie voordeliger is om gelijk een nieuwe te laten monteren!

Je kan het ook gokken om de oude plug er uit te halen en een nieuwe proberen. Het gebeurt nog wel eens dat er iets dikte verschil zit tussen de pluggen dus misschien heb je net een dunnetje gebruikt? Maar dat blijft natuurlijk een gok!!!!
 
Antwoord 1
Dit is het antwoord die je niet wilt horen.

Valt gewoon niet meer te repareren.
Van buitenaf een prop erin doen en niet wetende hoe het karkas is beschadigd.
En daarna van binnen uit een paraplu erin doen.
Gewoon levensgevaarlijk en niet doen.
Een plug van buiten af is altijd een noodreparatie om naar een garage of thuis te komen.


Antwoord 2
Dit is het antwoord die je wel wilt horen.

Gewoon opnieuw een prop erin doen, want het is en blijft zonde om een band die nog voor 4/5e deel nog nieuw is weg te gooien.
Het gelul over veiligheid en levensgevaarlijk is bullshit, het kan gewoon want ik doe het al jaren zo.
En als je band in augustus versleten is dan weer liefst een nieuwe met prop.
Een gerepareerde band is altijd beter dan een nieuwe band.

Je kan nu dus zelf kiezen.
 
mja repareren is altijd goedkoper denk ik, aangezien ik de band zelf wel ff van de velg haal en er terug op leg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan