Banden | Metzeler Sportec M1 vs. Bridgestone BT010

Ik heb gekozen voor de BT-010 i.v.m. zachte voorband.
Mij werd afgeraden om verschillende hardheden en merken onder een fiets te gooien! Plus dat ik zoveel mogelijk wil blijven plakken op de weg in het begin! (met mijn banden dan hè!) :)
Een zachtere voorband kan niet zoveel kwaad.. een zachtere achterband kan wel eens link zijn.. is de algemene opvatting.

Capoeirist, .. tja.. dat is niet veel, met die Sportecs.. maar dat is wel een bekend fenomeen.
10x beter is de Pirelli Diablo... die gaat echt behoorlijk lang mee!! En plakt aardig.
Voor veel rechtdoor zou je idd een 020 kunnen pakken.. niks mis mee.
 
Hoe rijden die mensen die slechts 3000km halen met een BT010 of soortgelijke band????? (Ik heb het dus niet over SC's of RS' en). Zijn die banden nou echt versleten (geen profiel of te weinig) of vervangen ze ze te snel?

Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen. Verkeerde bandenspanning en 200+ op de snelweg of zo?

Op de openbare weg rij ik zo weinig mogelijk en op Zolder mag ik nu naar de snelste groep en ik haal wel 5 a 6000 km met een achterband.
 
Ik snap het commentaar over de M1 niet helemaal. Ik heb deze er nu om liggen, en heb er inmiddels 5500km mee gereden. Er zitten nergens geen platte kanten aan ondanks 700+km 160-170 over de autobahn vorige week en er zit nog 3mm profiel op. Ding plakt als plakband en geeft veel meer vertrouwen en stuurt lichter en sneller dan de Bridgestone's die ik hiervoor er onder had liggen (BT57). Ik vind het persoonlijk een fantastische band.
 
Ja en nee :)

Een metzeler heeft onwijs veel grip.. en onwijs weinig km's :)

Nu zoek ik iets wat langer mee gaat.. iets minder grip mag best. maar niet teveel verlies..
Je zegt zelf "ik rijd als een oud wijf"

dan kan je er oost europese bandjes onder knallen.

maarrrr,je wil wat extra grip,"just in case",
voldoet dus ieder willekeurig "A" merk aan.


edit: :o oeps,vergeten naar de datum te kieken....
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook de Metzeler sporttec onder mn tl'tje zitten ....rij behoorlijk sportief en ben er zeer tevreden over ,dus zal niet zo snel overstappen op een andere band .
maar de bridgestone zal zekers ook wel een topbandje zijn..
veel :] jongens............
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik leg nog 1x een nieuwe Sportec achter, omdat de voorband nog niet op is, en ik wel met een set wil blijven rijden.
Bij de daarna volgende vernieuwingsronde echter, weet ik nog niet of ik de M1 blijf rijden. Die band slijt als een gek. Nog geen 3K en al helemaal weg.
Dure bezigheid zo, want ik maak toch wel wat km's in een seizoen |(

Maar de grip en stuurgedrag... (en voorspelbaarheid niet te vergeten) :} :} :}




Hier ben ik het helemaal mee eens! ;)
 
Je zegt zelf "ik rijd als een oud wijf"

dan kan je er oost europese bandjes onder knallen.

maarrrr,je wil wat extra grip,"just in case",
voldoet dus ieder willekeurig "A" merk aan.


edit: :o oeps,vergeten naar de datum te kieken....

Na wat baarsen en alles is dat oud wijf rijden er wel af *D

Maar houd ook gewoon van lekker rustig sturen.. en dat lukt niet met metzelers en snelle motor *D
 
Als je veel rechtdoor rijdt is het natuurlijk stom van de sportec te nemen, maar om bochten te pakken is er gewoon geen beter (tenzij je tonnen uitgeeft). Welle rijden vaak op circuit en die banden hebben me nog nooit in de steek gelaten.

'k zou voor de bt010 gaan
 
ga maar voor de pirelli diablo's die zijn echt mega goed!! iets meer grip dan de sportec beter in de regen en veel langer meegaan!! en ik weet en zeer goed adresje om ze te laaten plaatsen de prijs is ong 273euro voor en setje!! goedkoop dunkt mij toch?
 
Dan ben jij die sprint van ons op de baars zeker al vergeten... of heb je achteraf nog bonnen gekregen :? ;) ( >260 km/h )
ja, al lang vergeten, en vandaag ook helemaal niet de top van mijn maatje zijn nieuwe 750 getest en vergeleken met de mijne... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan