Bandit 1200 wobbelt bij stuur los

Peter uit Soest

Die hard MF'er
2 okt 2001
641
0
Soest
Hoi,
Ik ben vandaag bij de dealer geweest voor een 1000 beurt. Nu is deze niet echt goed gedaan..maar dat terzijde.

Ik kwam met de klacht dat het stuur van de motor nar links en rechts slaat bij het loslaten of lichtjes vasthouden van het stuur.
Na 2 uur wachten (het was druk daar) kreeg ik te horen dat ze niks in het balhoofd en de band hebben gevonden en dat de monteur tijdens proefrijden (er stond geen 2 kilometer bij de kmstand als je het mij vraagt) niks had gemerkt.
Hij had de band op onbalans gecheckt werd er gezegd.
Nadat ik thuis de bouten van mijn uitlaat en mijn motorsteunen nog moest aandraaien omdat ik al vermoedde dat er half werk was geleverd, vraag ik mij nog af OF de monteur wel serieus naar mn probleem heeft gekeken.
Het was beredruk daar! Mn motor was steenkoud toen ik m weer startte.
Dus als ik hun moet geloven zit er nikis in mn voorwiel en in mn balhoofdspeling.
Er zit wel 35 gram lood aan mn voorwiel op 1 plek verdeeld over links en rechterzijde van de velg. "Is de velg toch gebalanceerd.." zegt de man flauwtjes aan de balie.
Naar mijn idee is 35 gram niet netjes bij een 1000km oude band die nieuw was toen ze m balanceerde.
Maargoed.
Toen ik een monteur aansprak op de plas lekkende druppels onder mn motor (zaten veel oliedruppels te lekken onder mn nieuwe bike vanwege olie aftappen...SLORDIG) zei die andere monteur dat ik mn voorvork 1cm door de kroonplaten zou kunnen laten zakken.

1*Is de fabriek niet in staat om alle bandits probleemloos af te leveren?
2*Heeft de dealer een maandagmorgenband gemonteerd?
3*Helpt het echt om mijn voorpoten door te laten steken voor 1cm?? Zou daarmee het wobbelen in het stuur weggaan?
 
Nou, ik weet niet welke dealer je hebt, maar een 1000-km beurt is heel belangrijk voor een motor. Mijn dealer doet dat niet even tussendoor; hij maakt daarvoor een aparte afspraak. Een Bandit zou sowieso prima afgeleverd moeten worden, lijkt mij.
 
Ja, voor de klepspeling hebben we een aparte afspraak gemaakt, omdat ze al zeiden dat ze daar geen tijd voor hadden tijdens de "zaterdag-1000km beurt"; 1000km beurten doen ze alleen op vrijdag en zaterdag. Tis zo druk dat het bijna lopende bandwerk lijkt. En bij de mijne dus zeker half-werk.
Ik hoop niet dat dezelfde prutser aan mijn kleppen zit.

Had ik al vermeld dat ik zelf thuis nogwat gecontroleerd heb met imbussleutels en ringsleutels; Mijn motorsteunen kon ik nog makkelijk aandraaien en mn stuur zat iets te los.

Oja ik moest 50 euro dokken 37 euro voor 3.3 liter olie, en 12 euro voor een filter.
Tja, ik kan mij voorstellen dat zoiets 35 euro kost..olie en filter. Ze willen toch niet zeggen dat die 15 euro komt van die paar spuitjes met de spuitbus om mn ketting en standaard te smeren?? Zijstandaard had overigens een PLAS olie gehad en het droop er gewoon langs.

Ik zal eerst proberen met de dealer een betere afspraak te maken, voordat ik de naam van het bedrijf hier op het net gooi. Het is een groot bedrijf in het midden van het land, en heel goed bekend. Daarom is het ook zo druk maar schiet dus duidelijk de kwaliteit mis. Misschien had duidelijk de monteur zijn dag niet, maar ik geef al mn centen uit aan deze bike en dan word ik zo kortaf weggewerkt.

Ik bel dinsdag naar de chef-werkplaats aldaar, voor de onbalans in de voorkant.

Maar weet iemand hier of het 1cm laten zakken van de voorvork door de kroonplaat, nut heeft tegen het stuurwiebelen?
 
Ik heb m'n 1000 beurt net gehad, en de ervaren monteur is er zo'n 2,5-3 uurtjes mee bezig geweest. Dan is alles keurig gebeurt.
Voordat je kleppenspeling kan controleren/stellen moet je ca. 2 uur w88 tot de motor is afgekoeld.
Als de kleppen warm zijn gesteld kunnen ze beter nog een keer (op kosten van de dealer) worden nagekeken.

Ik kan bij mijn motor m'n stuur zo los laten onder het rijden. Dit moet dus goed zijn zonder de voorvork in de kroonplaten te laten zakken.
Het lijkt mij dat het daar juist erger van zal worden.

[me]Bandito Bob vind dat de dealer bij jou geen goede beurt maakt.[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan