mucked
MF veteraan
Om nog eens een ander verhaal op te hangen...
Ik heb nu een paar jaar achterop de pirelli sport demon gehangen op m'n bol d'or 900. En voor sinds vorige week ook. Een nieuwe band stuurt altijd makkelijker, maar reden dat ik voor deze gekozen heb is dat ie voor zwaardere toersport motoren gemaakt is. En de BT45 die ik voorheen ook wel eens gekozen heb niet.
Dat merkte ik vooral bij het "betere" stuurwerk in de bergen (zuid europa) omdat de voorband dan gaat trillen en stuiteren. Kost veel moeite om em in het gareel te houden. Gevolg is dat de vlakken van het profiel schuin afslijten ten opzichte van elkaar.
Ligt dus ook aan de motor natuurlijk! Want op m'n CB400f (1975) heb ik wél BT45 gemonteerd, en daar rijdt ik echt zeer fijn mee. Maar ook daar is de slijtage op de voorband zeer duidelijk. Na zo'n 5000 km zie je dat ook hier de vlakken schuin afslijten.
Ik rijdt met een 2,4 bar in m'n banden, dus het ligt niet aan de te lage druk. Dan zal het m'n rijstijl wel zijn...
Ik heb nu een paar jaar achterop de pirelli sport demon gehangen op m'n bol d'or 900. En voor sinds vorige week ook. Een nieuwe band stuurt altijd makkelijker, maar reden dat ik voor deze gekozen heb is dat ie voor zwaardere toersport motoren gemaakt is. En de BT45 die ik voorheen ook wel eens gekozen heb niet.
Dat merkte ik vooral bij het "betere" stuurwerk in de bergen (zuid europa) omdat de voorband dan gaat trillen en stuiteren. Kost veel moeite om em in het gareel te houden. Gevolg is dat de vlakken van het profiel schuin afslijten ten opzichte van elkaar.
Ligt dus ook aan de motor natuurlijk! Want op m'n CB400f (1975) heb ik wél BT45 gemonteerd, en daar rijdt ik echt zeer fijn mee. Maar ook daar is de slijtage op de voorband zeer duidelijk. Na zo'n 5000 km zie je dat ook hier de vlakken schuin afslijten.
Ik rijdt met een 2,4 bar in m'n banden, dus het ligt niet aan de te lage druk. Dan zal het m'n rijstijl wel zijn...