Beeline GPS apparaat

Ok , heb de vio niet gekocht , het was zijn bedoeling om er proberen rond de 75 euro voor te krijgen .
Maar als er totaal geen ondersteuning meer voor is worden de kaarten dus niet meer ge update en rijdt je met een kaart die al een paar jaar oud is .
Dus de vio valt af .
 
Ik heb nu 7000 km met mijn beeline gereden en ik was er super tevreden over.
Maar als ik het ding heen en weer schudde zat er op een gegeven moment een rammeltje in.
En even later kon mijn telefoon geen contact meer maken met de Beeline.
Ik heb contact opgenomen met Beeline en het ding teruggestuurd, nu maar afwachten wat er gebeurd.

Ik gebruik het ding op 70 jaar oude eencilinders en die dingen trillen uiteraard flink, ik hoop niet dat het daar door komt.
We wachten af.......
 
Laatst bewerkt:
Ok , heb de vio niet gekocht , het was zijn bedoeling om er proberen rond de 75 euro voor te krijgen .
Maar als er totaal geen ondersteuning meer voor is worden de kaarten dus niet meer ge update en rijdt je met een kaart die al een paar jaar oud is .
Dus de vio valt af .
Ik kon vorige week nog gewoon kaart updaten hoor. Nou moet ik er wel bij zeggen dat de voorlaatste update aktie van mij al waarschijnlijk minstens een jaar geleden is geweest. Dus misschien was het een nog een oude.
 
De Beeline heeft al een tijdje mijn interesse gewekt.
Zijn er hier toevallig ook ervaringen met het navigeren met een gpx file?
Las wel dat er beperkingen zijn van Max 4mb file size? Klinkt als groot genoeg in mijn oren.
Afgelopen zondag voor het eerst met gedownloade gpx route op de Beeline gereden en het heeft mij positief verrast.
Het was een toeristische route door het Groene Hart van zo´n 4 uur die wel helaas al meteen begon met een afgezette weg. Maar even verderop aanhaken was geen probleem. Slechts sporadisch een afslagje gemist en if so was het met even op het telefoonscherm kijken direct duidelijk te zien waar je van het padje af bent gegaan want hij trekt zowel van de geplande route als je werkelijke pad een lijn. (in verschillende kleuren dus heel duidelijk).
 
Dat is ook geen combinatie natuurlijk; high tech met low tech. Een kompas en een sextant zouden toepasselijker zijn op die ouwe stampers.
Hoewel ik eigenlijk een kaart rijder ben (en voorlopig dus weer😋) is de combinatie juist perfect.
Ik heb motoren met 6 volt + aan massa, 6 volt - aan massa en ook met 12 volt en de Beeline zet je zo van de ene op de andere zonder dat het ding ook maar enigzins opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 7000 km met mijn beeline gereden en ik was er super tevreden over.
Maar als ik het ding heen en weer schudde zat er op een gegeven moment een rammeltje in.
En even later kon mijn telefoon geen contact meer maken met de Beeline.
Ik heb contact opgenomen met Beeline en het ding teruggestuurd, nu maar afwachten wat er gebeurd.

Ik gebruik het ding op 70 jaar oude eencilinders en die dingen trillen uiteraard flink, ik hoop niet dat het daar door komt.
We wachten af.......
Ik heb op mijn flink trillende Harley Dyna ook wel eens dat de verbinding even uitvalt.
Op de Softail (met balans assen) veel minder last van...
 
Welke mount gebruik je? Met de rammount is ie op mijn 300tje vrijwel onbruikbaar vanaf 100km/u. Met de elastiekjeshouder nergens last van. Dat rubber helpt voor die kleine trillingen behoorlijk maar dat is natuurlijk heel wat anders als de klappen van een een- of tweecilinder.
 
Welke mount gebruik je? Met de rammount is ie op mijn 300tje vrijwel onbruikbaar vanaf 100km/u. Met de elastiekjeshouder nergens last van. Dat rubber helpt voor die kleine trillingen behoorlijk maar dat is natuurlijk heel wat anders als de klappen van een een- of tweecilinder.
Ik gebruik de elastiekjes.
Ik wil niet beweren dat ie onbruikbaar is op dat tril beest maar het komt wel eens voor dat ie even een paar tellen wegvalt. No big deal eigenlijk wat mij betreft...
 
Ja da's dan toch anders. Met de hoogfrequente trillingen van de 300 begint het beeld te tollen waardoor ie erg moeilijk afleesbaar wordt.
 
Ik gebruik het “armpje” op mijn 650 ééncilindertje … gaat perfect:

74709BBF-D6B7-4E3A-9F79-BDEC5B855FC4.jpeg
 
Ik heb een vraagje, wat gebruiken jullie om routes te plannen? Is dat in beeline zelf, met het voordeel van herberekenen, of een andere tool waar je een gpx van maakt en inleest in beeline?

Tot nu toe ben ik tevreden, moet wel afstanden gaan inschatten wat 100 meter is, want de pijl draait pas op ongeveer 40 meter voor de afslag, net op het moment dat mijn aandacht dus bij het verkeer is.
(En waar kunnen we "verbeter punten" aandragen, zoals naast het vermijden van snelwegen ook de hoofdwegen vermijden oid)
Ohja plaatje van waar bij mij het op het stuur zit.
IMG_20220713_194657.jpg
 
Ik gebruik tot dusver debeeline app. Nog net niet een blindoek voor en darten om een route te plannen. ;)

db
 
Ik heb een vraagje, wat gebruiken jullie om routes te plannen?

Eerste planning met kurviger.de en dan met basecamp nabewerken indien nodig (na het eerst door gpxshaping.de gehaald te hebben).
De routes van Beeline zelf zijn wel erg saai.
 
Eerste planning met kurviger.de en dan met basecamp nabewerken indien nodig (na het eerst door gpxshaping.de gehaald te hebben).
De routes van Beeline zelf zijn wel erg saai.
Wat doet dat gpx shaping precies? Heb altijd direct van kurviger gehaald eigenlijk
 
Wat doet dat gpx shaping precies? Heb altijd direct van kurviger gehaald eigenlijk
GPX shaping brengt het aantal punten terug tot een minimum en zet de route punten (shaping points of way points) net na een afslag.

Het kan nog veel meer. Ik vind het een mooie tool om een kurviger route verder te kunnen bewerken. Direct een Track naar een Route omzetten in basecamp werkt niet echt fijn, vind ik zelf.
 
Eerste planning met kurviger.de en dan met basecamp nabewerken indien nodig (na het eerst door gpxshaping.de gehaald te hebben).
De routes van Beeline zelf zijn wel erg saai.
Welke regio rij je dan? Op de Veluwe pakt de Beeline prima routes. Kurviger wel mooiere routes. Dat wel.
 
Welke regio rij je dan? Op de Veluwe pakt de Beeline prima routes. Kurviger wel mooiere routes. Dat wel.
Ik heb wat in de betuwe geprobeerd, land van maas en waal. Kreeg alleen routes parallel aan de snelweg. Beetje jammer wel. Ik heb wel meer geprobeerd maar heb het nu gewoon opgegeven. Die routes van Kurviger zijn zo ontzettend veel leuker.
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Eerste planning met kurviger.de en dan met basecamp nabewerken indien nodig (na het eerst door gpxshaping.de gehaald te hebben).
De routes van Beeline zelf zijn wel erg saai.
Ok, ik had al de kurviger app op mijn telefoon, maar daar werd ik nog niet wijzer van.
Maar de Pc versie ziet er veel belovend uit. Moet volgens mij wel de track opslaan.
Maar ik ga daar maar eens mee spelen, misschien wordt het wat. En wat betreft gpxshaping......... zie het nog niet.
 
Ok, ik had al de kurviger app op mijn telefoon, maar daar werd ik nog niet wijzer van.
Maar de Pc versie ziet er veel belovend uit. Moet volgens mij wel de track opslaan.
Maar ik ga daar maar eens mee spelen, misschien wordt het wat. En wat betreft gpxshaping......... zie het nog niet.
Die app van Kurviger heb ik nog nooit bekeken, was vergeten dat dat bestond.
En gpxshaping is voor Beeline ook niet echt heel erg nodig, ik gebruik die vooral om de route in basecamp te krijgen om daar weer verder te kunnen bewerken. Kan de route daarna naar Beeline maar ook naar de Zumo XT.
 
Dag Beeliners 8-),

Ik heb een tijdje geleden ook een Beeline moto aangeschaft, maar merkt toch dat ik bij de partij hoor die graag met een kaart op het beeldscherm rijdt.
Ik heb de Beeline een paar keer gebruikt met de Beeline app op de telefoon ernaast, maar merkt dat ik toch vaker naar het kaartje op de telefoon kijk dan naar de Beeline moto.

Ik heb deze Beeline op 28-8-2021 bij Termaat in Nijmegen gekocht, dus de garantie loopt in ieder geval tot 28-8-2022, al verwacht ik niet dat het nodig is om aanspraak te maken op de garantie, gezien deze Beeline altijd feilloos gefunctioneerd heeft en ook nog in nieuwstaat verkeerd.

De set is nog helemaal compleet.
Ik had de Beeline moto met de rubberen ringetjes op mijn stuur gemonteerd, dus de armsteun & plakker zijn nog ongebruikt.
Tevens heb ik nog ooit via een MF'er een beschermglaasje besteld, echter nog niet op de beeline aangebracht.

Als iemand een goed bod doet op deze set mag de set van eigenaar wisselen.
Als het in mijn planning past kan ik ook op bepaalde locaties in zuidelijk nederland afgesproken worden voor de verkoop.

Grt #jd😃
20220806_141007.jpg
 

Bijlagen

  • 20220806_141023.jpg
    20220806_141023.jpg
    154,4 KB · Weergaven: 10
  • 20220806_141032.jpg
    20220806_141032.jpg
    163,3 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend de Beeline voor het eerst in gebruik genomen voor een rit in het zwarte woud. Ik heb daarbij de navigatie mogelijkheden van de Beeline gebruikt. Prachtig gereden en het navigeren ging helemaal top, dik tevreden over dit leuke apparaatje!! Hiervoor jaren gebruik gemaakt van een TomTom rider.
 

Bijlagen

  • BE107DAF-8BBD-4E6F-A099-54C8B00C8B12.png
    BE107DAF-8BBD-4E6F-A099-54C8B00C8B12.png
    153,5 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan